Jump to content
0
DEVONIPX

Praca na biegu jałowym

Recommended Posts

Hej,

 

Jak wygląda u Was praca na biegu jałowym w silnikach z automatem ? Mam wrażenie że silnik pracuje inaczej na P niż na D, po przełączeniu na D obroty lekko spadają ale się wyrównują. Na N mam wrażenie co jakiś czas wypadnie zapłon. Auto normalnie jeździ z pełną mocą, bez problemów.

 

Jak u was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To całkowicie normalne.

Przy wrzuceniu na R lub D w skrzyni biegów włączają się odpowiednie sprzęgła i hamulce, a napęd zostaje przekazany na koła, a żeby samochód nigdzie nie odjechał musisz trzymać nogę na hamulcu. Tym samym silnik zostaje lekko zduszony, ale sterownik silnika dostaje informacje od sterownika skrzyni o włączonym zakresie i kompensuje sobie to obciążenie podnosząc lekko obroty biegu jałowego, wyrównując je do ustalonego poziomu. Dokładnie to samo dzieje się podczas włączenia sprężarki klimatyzatora, jak się dobrze przypatrzeć, to czasami widać wręcz zafalowanie na obrotomierzu.

Z wypadaniem zapłonów na biegu jałowym miałem problem kiedy cewka, albo przewody zapłonowe miały już dość. Trudno powiedzieć, bo wszystko było jeszcze fabryczne i bez zastanawiania poleciało do kosza na rzecz pojedynczych cewek od 2.0 TFSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...