Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia w A4 B6


Lomax211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuje samodzielnie wymienić zawieszenie w mojej b6 wiecie może na jakie problemy się przygotować? Dostęp do wszystkich śrub jest w miarę dobry? Skręcić wszystko jak samochód będzie stał na kołach? Czy bez kanału dam radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsikaj jakimś rost offem wszystkie śruby kilka dni przed demontażem i dzień przed. Składaj na opuszczonym aucie (możesz coś pod koła podłożyć) i bez kanału dasz radę. Zarezerwuj sobie cały dzień. Zapamiętaj jak drążki kierownicze są wkręcone (ilość zwojów) żebyś w miarę bezpiecznie na geometrię dojechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam rusolwent. Naprawdę świetnie penetruje i ulatwia dokręcanie. Trochę zabawy jest ale dasz rade...... niczym nie psikać śruby co trzynaście górne wahacze. Zoksydowane aluminium pije i zaciska.

Dobrze podgrzać opalarka i dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik na zapleczu będzie jak coś :D Bardziej interesuje mnie kwestia składania, mianowicie na start podnoszę auto stawiam klocki lub "koziołki" zdemontowuję wszystko następnie wkładam nowe i wkładam śruby podnoszę lewarkiem tarcze do poziomu jakby było założone koło i wtedy skręcam śruby? 

Edytowane przez Lomax211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lomax211 napisał:

podnoszę lewarkiem tarcze do poziomu jakby było założone koło i wtedy skręcam śruby? 

Ja dokładnie tak robiłem, odmierzyłem sobie wysokość do środka feli, potem podniosłem do góry na tą samą wysokość za tarczę.

Kilka wskazówek:

Tulejki metalowo-gumowe posiadają ograniczony obszar dokręcenia. 
Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód). 
W przeciwnym razie tulejka metalowo-gumowa będzie naprężona, następstwem tego jest zmniejszenie jej żywotności. 

Zmierzyć przed rozpoczęciem prac, na przykład za pomocą taśmy mierniczej, wymiar -a- od środka koła do dolnej krawędzi nadkola.
Pomiar należy przeprowadzić przy nieobciążonym samochodzie (niezaładowanym)
 

Zanotować zmierzoną wartość. Wartość ta jest potrzebna do dokręcenia śrub/nakrętek

Odpowiednie śruby / nakrętki można dokręcać tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie zmierzony przed rozpoczęciem prac wymiar -a- pomiędzy środkiem piasty koła a dolną krawędzią nadkola.

N40-0650.png

Zestawienie montażowe:

Głównie momenty dokręcania śrub

Zawieszenie - Zestawienie montażowe.pdf

 

Górne wahacze:

Tu pewnie mało kto wie, że te wahacze można ustawić na sztywno względem kolumny, co znacznie ulatwia montaż. Bo dostep do tych śrub gdy kolumna jest już w aucie jest dość trudny...

Zawieszenie - Wymontowanie i zamontowanie górnego wahacza.pdf

 

Wahacz nośny tzw. prosty:

Wymontowanie i zamontowanie wahacza nośnego, wszystkie wersje silników oprócz 3,0 l TDI i 3,2 l FSI.pdf

 

Wahacz prowadzący tzw. banan:

Wymontowanie i zamontowanie wahacza prowadzącego.pdf

 

No i tu warto obejrzeć i poczytać:

https://www.youtube.com/watch?v=p3t6sii8TDA

https://www.youtube.com/watch?v=OSN2KhKjqtE

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/

http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

http://dailydriver.pl/porady/technika/wymiana-wahaczy-w-audi-a4-b5/

 

 

  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ja dokładnie tak robiłem, odmierzyłem sobie wysokość do środka feli, potem podniosłem do góry na tą samą wysokość za tarczę.

Kilka wskazówek:

Tulejki metalowo-gumowe posiadają ograniczony obszar dokręcenia. 
Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód). 
W przeciwnym razie tulejka metalowo-gumowa będzie naprężona, następstwem tego jest zmniejszenie jej żywotności. 

Zmierzyć przed rozpoczęciem prac, na przykład za pomocą taśmy mierniczej, wymiar -a- od środka koła do dolnej krawędzi nadkola.
Pomiar należy przeprowadzić przy nieobciążonym samochodzie (niezaładowanym)
 

Zanotować zmierzoną wartość. Wartość ta jest potrzebna do dokręcenia śrub/nakrętek

Odpowiednie śruby / nakrętki można dokręcać tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie zmierzony przed rozpoczęciem prac wymiar -a- pomiędzy środkiem piasty koła a dolną krawędzią nadkola.

N40-0650.png

Zestawienie montażowe:

Głównie momenty dokręcania śrub

Zawieszenie - Zestawienie montażowe.pdf 89 kB · 0 pobrań

 

Górne wahacze:

Tu pewnie mało kto wie, że te wahacze można ustawić na sztywno względem kolumny, co znacznie ulatwia montaż. Bo dostep do tych śrub gdy kolumna jest już w aucie jest dość trudny...

Zawieszenie - Wymontowanie i zamontowanie górnego wahacza.pdf 54 kB · 0 pobrań

 

Wahacz nośny tzw. prosty:

Wymontowanie i zamontowanie wahacza nośnego, wszystkie wersje silników oprócz 3,0 l TDI i 3,2 l FSI.pdf 72 kB · 0 pobrań

 

Wahacz prowadzący tzw. banan:

Wymontowanie i zamontowanie wahacza prowadzącego.pdf 75 kB · 0 pobrań

 

No i tu warto obejrzeć i poczytać:

https://www.youtube.com/watch?v=p3t6sii8TDA

https://www.youtube.com/watch?v=OSN2KhKjqtE

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/

http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

http://dailydriver.pl/porady/technika/wymiana-wahaczy-w-audi-a4-b5/

 

 

Bardzo Ci dziękuję, naprawdę mi pomogłeś :) Teraz tylko zostało brać się do pracy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie będzie wygodniej odkręcić dolne wahacze, półoś i zacisk, końcówkę drążka i wyjąć całą kolumnę na stół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co Ci całą zwrotnice wyciągać? Bo chyba pomyliłeś podzespoły, kolumna to nie zwrotnica (do której jest zacisk przykręcony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się do tematu...

Posiadam w swojej Audi zawieszenie S-Line 1BV i przyszedł czas na wymianę amorków i sprężyn, podpowie ktoś gdzie dostane taki komplet z oznaczeniem 1BV ?

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. :)
Używacie jakiegoś smaru w miejscu styku aluminium i stali np. w połączeniach śrubowych ? (np. aby przy następnej wymianie łatwiej wybić śrubę z aluminiowej zwrotnicy)
A jak tak to jakiego? Wystarczy jakiś zwykły ŁT-43 czy polecacie coś innego bardziej wyrafinowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.AMAZON.DE

Unknown Tikal Tef Gel/PTFE Base/Screw Paste | Prevents Corrosion, Lubricant, Dissolves in...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Potrzebuję kupić sanki do mojego B6 (Avant, AVF, napęd przód, skrzynia manual 6-bieg., zawieszenie 1BE). ETKA podaje, że będą to 8E0399313BD. Mam możliwość kupić sanki o numerze 8E0399313F, ale w ETCE nie odnajduję sanek z numerem kończącym się na F. Sprzedawca deklaruje, że pochodzą one z takiego auta jak moje. Wiecie może czy na pewno będą pasowały? Poniżej link do tej oferty:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, wymieniałem zaciski, przewody giętkie hamulców z tyłu i zauważyłem kilka rzeczy. Górne wahacze sa w takim stanie jak na obrazkach. Kwalifikują się do wymiany? Luzów nie ma. Jeździć czy wymieniać?  Znalazłem swag, febi, moog, skf, nk, delphi wszystkie w granicach 130zł -170 sztuka. Które wziąć jak coś?

DSC01897.JPG

DSC01907.JPG

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie wiem, bo się dopiero uczę mechaniki samochodowej. Wymieniłem już parę rzeczy przy silniku, pompę paliwa, sprężyny zawieszenia, piaste, tarcze klocki, zaciski itp. ale wahaczy nie wymieniałem. Nie wiem jeszcze jak to jest z zawieszeniem - oceną stanu. Wyglądają na grubo skorodowane, szczególnie miejsce spawane kształtownik - rura na tuleje. Piasta trzyma się w osi  na jednej śrubie przez tuleje tego wahacza.  Guma tuleji też w słabym stanie.

Stąd zapytanie, może pęknąć i lepiej wymienić czy zostawić jak nie ma luzów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pojechać na szarpaki i wtedy określić w jakim są stanie, koszt 20zl. Gumy nie powinny być spękane czy porwane. U mnie były dobre, ale wymienialem poduszki całej belki, wiec przy wyciąganiu jej z auta dostrzeglem, ze gumy byly porwane mimo braku luzow. Wymienilem wszystkie i problem z glowy.

Edytowane przez franc321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w połowie lutego na zimówkach - 58, 55%. Potem wymieniłem poduszki amortyzatorów i odboje. Ale z koleji jak w październiku miałem założone letnie runflaty ze wzmocnieniem xl, to na szarpaku wyszło po 30 pare procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty mówisz chyba o sprawności amortyzatorów, a ja o wahaczach zawieszenia tylnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...