Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Wyciek oleju przy kolektorze ssącym


Szczepi20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może mi ktoś powiedzieć z kad olej w kolektorze ssacym. Czym jest to spowodowane.

Dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde tdi ma w rurach dolotowych jakąś tam ilość oleju... A to puści trochę odmą, a to turbiną...kwestia tego, ile tak naprawdę go jest. Wstępna weryfikacja to zdjęcie rury z turbo, sprawdzenie czy nie ma śladów oleju, zdjęcie intercoolera i sprawdzenie ile się z niego wyleje oleju... 

Jeśli Ci saczy z kolektora to chyba go pcha sporo w dolot... Przydałoby się to rozebrać, wyczyścić i wsadzić nową uszczelkę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu rury z egr jest troszkę oleju. Niema tragedii. Założyłem na odme wąż przezroczysty, i zbiera się tam olej. Ale nie spływa do butelki bo wąż jest pochylony delikatnie ku górze. Olej moze się wraca spowrotem do odmy, lub jest ona sprawna. Wyzuca tyle ile poowinna. Sprawdzone na dystansie 15 km. Prędkość do 80km/h. 

A może to wina samej uszczelki kolektora????? 

 

Edytowane przez Szczepi20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w ogóle cieknie Ci z kolektora ? Nie czasem spod pokrywy zaworów ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochylenie naszych silników sprzyja właśnie takiemu wyciekowi . Długo walczyłem z wyciekami , cały blok silnika miałem z oleju od strony kolektora . na początku wymieniłem uszczelkę pod pokrywą , zero poprawy(może temu ze założyłęm nieorginalną ) potem uszczelkę na kolektorze ssącym , dalej wyciek . Aż się pewnego dnia wkurzyłem i załozyłem starą uszczelkę pod pokrywę w rogi przy wałku dałem masę uszczelniającom i przesmarowałem delikatnie cały brzeg głowicy od strony kolektora ( wiem ze niepowinno sie tak robić ale juz ręce mi opadały ) no i przestało mi cieknąć z pod pokrywy . Za to po jakimś czasie znow sie pokazał olej przy kolektorze wydechowym , pierwsze przypuszczenie że uszczelka pod glowicą , ale zacząłem od najtańszego sposobu i wymieniłem uszczelke pod pompom vacum , jak reką odjął . Dodam że z EGR tez lubi cieknąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem dziś auto do skody. Zobaczymy co znajdą. Dam znać co znaleźli ;)

Zostawiłem im turbine regenerowana i pokrywa zaworow. Filtry olej uszczelki.

Mechanik wyszedł zadowolony i mówi że przygotowałem się bdb. Heeee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy, miałem to samo u siebie w 2 litrowym BPW oczywiście TDI, po wymianie samej uszczelki kolektora sprawa została załatwiona. Koszt uszczelki ok 12-15zł. No i robocizna u mnie troszkę jej było bo mam dodatkowo chłodnicę spalin do EGR-a.

Tak jak piszą przedmówcy w naszych TDI zawsze trochę oleju się zbierze w rurach turbo i stąd ten widok, widocznie u Ciebie to był najsłabszy punkt i tam go wyrzucało. Jeśli piszesz ze zakładasz nowe turbo i pokrywę (nowa odma) i nową uszczelkę to raczej już takiego widoku nie ujrzysz. Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili turbo + komplet uszczelek, uszczelke pokrywy zaworow. Oczywiście komplet filtrow i olej.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 5 tys.km wyciek dalej taki sam jak był. Dodam że kopci trochę na siwo. Nie widać w lusterku tylko znajomy powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kopcenie praktycznie ustalo po wymianie pokrywy na nowa.

Ale jest małe zapocenie na kolektorze ssacym ( na jednej szpilce, po lewej strony )

Możecie mi powiedzieć co może być nie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://zapodaj.net/c3597f708baeb.jpg.html

Tak wyglądało tydzień temu. Teraz jest już olej na końcówce szpilki.

 

Edytowane przez Szczepi20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszędzie dookoła jest sucho a pojawia się na szpilce to może lecieć z głowicy/kolektora... ciekawe czy kolektor był czyszczony, bo może to po prostu wychodzą resztki środków czyszczących... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było robione w aso skoda.

Czyli wymiana turbiny 7 tysięcy temu (regenerowana)

Wymiana pokrywy na nowa 3 tyś temu. ( myśleli że wymiana uszczelki pomoże. Ale podciekalo i musiałem wymienić)

I Teraz tylko coś takiego zostało.

Ale mam olej w rurach od egr.

Ale IC czysty.

https://zapodaj.net/235d6efd9fc50.jpg.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2019 o 20:20, Szczepi20 napisał:

Ale mam olej w rurach od egr.

W rurach od EGR-a czy dolotu masz ten olej ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ?

Żeby tam był olej to musiał by wydostawać się z silnika przez zawory wydechowe , co musiało by wiązać się z potężnym kopceniem na niebiesko przy dużym obciążeniu silnika ...:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...