Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria po zamontowaniu aku


michal2g

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potrzebuję pomocy.

Dzisiaj rano musiałem wymontować akumulator i podpiąć go na chwilę do innego auta. Po ponownym zamontowaniu akumulatora zaczęły się problemy. Włożyłem kluczyk do stacyjki i nic tzn. nie to że nic słychać takie jakby charakterystyczny dźwięk ustawianie jakiś klap czy coś- taki standardowy dźwięk jak zawsze. Ale poza tym nie ma żadnej reakcji na próbę odpalenia. Stacyjka nie działa, kierownica jest zablokowana, nie działa klakson. A co najgorsze to po włożeniu kluczyka nie mogę go wyciągnąć. Dodatkowym problemem jest, że nie mogę też otworzyć klapy bagażnika więc odpięcie akumulatora też odpada. Co jeszcze dziwniejsze to, że jednak niektóre rzeczy działają. Działa opuszczanie/podnoszenie szyb. Działa oświetlenie wnętrza. A więc to nie jest tak, że aku jest rozładowane.

Co mam robić? Jak otworzyć klapę żeby się dostać do akumulatora? Jak wyciągnąć kluczyk? I co może być przyczyną takiej awarii?

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz słaby aku, podładuj go poprzez punkty które masz w komorze silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zebym sie mylil ,ale mi to wyglada na padniety komfort ,dlatego takie rzeczy jak szyby czy oswietlenie wnetrza dziala.

Rozumiem ze nie ma wogole zaplonu ?

Oczywiscie mozesz sprobowac podladowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem podładować. Nic nie dało. Działa radio, oswietlenie wnetrza, centealny zamek ale nie z pilota tylko z przyciskow wewnatrz auta

nie działa zapłon, otwieranie klapy bagaznika, klakson, światła, cala deska rozdzielcza. Nie dzialaja nawet swiatla awaryjne pomino tego że na desce rozdzielczej ikonka od świateł mruga. Co ciekawe mruga 2x szybciej niż normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w ogóle jakie błędy będą w komforcie i w innych sterownikach, ale mnie też to wygląda na uwalony moduł

Pewnie błędy jakie będą zgłaszać inne moduły to brak komunikacji z komfortem itp.

Tak dla potomnych to podczas podłączania akumulatora moduł kontroli który jest na klemie powinien mieć odłączoną wtyczkę.

Klapę możesz otworzyć od wewnątrz bagażnika, na środku klapy tam gdzie jest rygiel jest zaślepka a pod nią dźwigienka od awaryjnego otwierania

Edytowane przez bin85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć ochronę komponentu i zakodować klucze, polecałbym to zrobić w ASO, jeżeli masz kilka salonów w swojej okolicy to popytaj w każdym o cenę bo jest duża rozbieżność między nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby działał, to byłaby z nim komunikacja, a tu ewidentnie jej nie ma. Sprawdź jeszcze bezpieczniki, może któryś poleciał jak podpinałeś aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę z tym dalej. Wczoraj przyjechał elektronik, posprawdzał jeszcze raz wszystkie bezpieczniki, spiął PIN 1 i 16 na kostce żeby obudzić zegary ale nic to nie dało - zegary nie reagowały,

Podłączył się też VCDS i jak wybrał 46 to połączenie z modułem komfortu było. Tyle, że nic tam się nie dało więcej sczytać, ale według niego to normalne przy niedziałającym zapłonie.

Wykręcił i wziął ze sobą stacyjkę z zablokowanym w środku kluczykiem. Powiedział, że może się rozkodował. Sprawdzi to u siebie na miejscu.

Ja już się trochę w tym gubię. Bo niektórzy mówią, że pilot/kluczyk koduje się na module komfortu a inni że w stacyjce. Jak to jest?

I jest jeszcze jedna sprawa, która mnie dziwi. Jak widzicie na załączonych wyżej screen shotach, numer BCM jaki VCDS pokazuje to: 8k0 907 063 D , a fizycznie na module BCM widnieje numer 8k0 903 064 L. Skąd ta różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak numer się nie zgadza to wygląda to tak jakby ktoś już grzebał we wsadzie sterownika, ewentualnie VCDS niepoprawnie odczytuje numer bo sterownik jest uszkodzony.

Generalnie to stacyjka to sterownik zezwolenia na start, ale to moduł komfortu odpowiada za załączanie przekaźnika który włącza "+12V po stacyjce"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal2g napisał:

I jest jeszcze jedna sprawa, która mnie dziwi. Jak widzicie na załączonych wyżej screen shotach, numer BCM jaki VCDS pokazuje to: 8k0 907 063 D , a fizycznie na module BCM widnieje numer 8k0 903 064 L. Skąd ta różnica?

Może w serwisie był aktualizowany albo czasem po zakodowaniu czegoś dodatkowo zmienia się literka na końcu. Tym akurat bym się nie przejmował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troche mylicie pojecia ,a ten elektronik chyba nie za bardzo wie co robi ..

Modul z koncowka 063 to Modul Centralnej Elektryki ,adres 09 ,inaczej BCM czy MCE ,ktory jest pod kolumna kierownicy ,a nie modul komfortu.Komfort jesli juz ktos mowi BCM ,to jest to BCM2.

Do tego bzdury mowi elektryk twierdzac ze nic nie moze zrobic w module 46 i ze to normalne bo nie ma zaplonu.Jesli sterownik zasilany jest po zaplonie ,to bez zaplonu nie ma wogole z nim komunikacji ,jest nieosiagalny.Jesli zasilany jest na stale ,tak jak komfort ,to nie wazne czy jest zaplon czy nie wszystko da sie z niego odczytac ,jesli oczywiscie jest sprawny.Jesli elektryk twierdzi ze udalo mu sie polaczyc z modulem 46 ,ale nic nie mogl dalej zrobic ,to komfort jest uszkodzony i nic tego nie zmieni.

Co do stacyjki to sterowana ona jest przez komfort i ona tylko i wylacznie odczytuje daje z kluczyka ,dane kluczykow sa zapisane w komforcie wiec majac sama stacyjke w kluczykiem nie wiem co on chce sprawdzic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie mogę uzyskać odpowiedzi ASO na pytanie jaki moduł komfortu może zastąpić 8k0 907 064 L. Czy może ktoś z was wie? Czy jest szansa że moduł 4h0 907 064 L będzie pasował bo takich akurat jest sporo w sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście rację. To był walnięty moduł komfortu. Jak komuś coś takiego się przytrafi róbcie to w ASO. Koszt kodowania 350zł. Za używany moduł zapłaciłem 200zł.

Mam jeszcze jedno pytanie.Mechanik który próbował ogarnąć mi ten temat zanim ASO się za to wzięło myślał że to blokada kolumny kierowniczej w związku z czym ja wyjął. 

Czy ktoś może mi w skrócie powiedzieć jak tą blokadę zamontować. Odkręcać całą kolumnę kierowniczą ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...