Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co może stukać ??


Legion44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Audi:)

Mam problem w zlokalizowaniu stuku w zawieszeniu a mianowicie pojawia się w momencie silniejszego dobicia tzn. gdy jedziemy np nie równą drogą nie dochodzą żadne niepokojące stuki lecz w momencie gdy wpadniemy np w studzienkę lub przejeżdżamy przez próg zwalniający z lewego koła dochodzi taki stuk ( głuchy dźwięk) Odwiedziłem już 3 stacje diagnostyczne i na dwóch nie stwierdzili nie prawidłowości na szarpakach nic nie wyszło wiem to wielowachacz i nie łatwo jest zdiagnozować. Na trzeciej stacji diagnosta obejrzał amortyzatory które na poprzednich stacjach wybiły że są sprawne w 68% lecz to nie potwierdza ich sprawności , i stwierdził że są zapocone mają poprostu wyciek pokryty już kurzem i to może powodować ten stuk w momencie dobicia . Czy miał ktoś z was podobny problem co powodowało podobną sytuacje na co zwracaliście szczególną uwagę . W wolnej chwili chciałbym wyjąć poprostu amortyzatory i sprawdzić. Ale czy to dobry trop ?? 

Dziękuję za wszystkie porady 

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to daje taki efekt  

SACHS-PODUSZKA-AMORTYZATORA-PRZOD-AUDI-A
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 69 zł - SACHS PODUSZKA AMORTYZATORA PRZÓD AUDI A4 B6 B7 (7224500304). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tej poduszce pomyślałem że może ona być temu winna tak czy tak czeka mnie chyba ich kontrola poprzez wyjęcie. Bo pomysły mi się już skończyły a stuka i stuka coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjęcie mcpersona nie będzie łatwe ,bo jeśli dawno nie ruszałeś śruby spinającej dwa górne wahacze to uwierz mi, jest to twardy orzech do zgryzienia. Przerabiałem wymianę tych górnych wahaczy u siebie. Ja mam to samo - podczas jazdy nic nie stuka ani puka, ale kiedy np zjezdzam z małego krawężnika albo jadąc najeżdzam na jakąś nierówność typu studzienka, która jest lekko zapadnięta to mam taki głuchy stuk. Podniosłem auto na kobyłkach i dokładnie sprawdziłem całe zawieszenie i okazało się, że tuleje dolnych wahaczy są mocno zużyte i drążki kierownicze mocno są wyrobione i co dziwne końcówki drążków nie są wyrobione ale drążki tak. A tuleja wahacza (banana) jest tak mocno wyrobiona, że wahacz mogę siłą ręki poruszać i wtedy widać mocne zużycie.  Sprawdź każdą tuleje wahacza - małym łomikiem popodważaj i zobacz czy nie są przepracowane. Poproś kogoś żeby wsiadł do samochodu i ruszał kierownicą w lewo i w prawo a ty ręką musisz wyczuć czy jest luz na końcówkach drążków i czy sam drążek nie wyrobił się na tej kulce która wchodzi w przekładnie kierowniczą. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie końcówki drążków nie mają luzów gumy też sprawdzane wracają do swoich miejsc pracują tak jak powinny zauważyłem tylko gdy jadę na prostej drodze jest wszystko ok lecz gdy już droga nie jest równa auto jest trochę nie spokojne dużo jeżdżę i może się już przyzwyczaiłem dzisiaj jadę na jeszcze jeden serwis może coś się uda znaleźć ale nie jest łatwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2019 o 23:39, booka2 napisał:

wyjęcie mcpersona nie będzie łatwe ,bo jeśli dawno nie ruszałeś śruby spinającej dwa górne wahacze to uwierz mi, jest to twardy orzech do zgryzienia. Przerabiałem wymianę tych górnych wahaczy u siebie. Ja mam to samo - podczas jazdy nic nie stuka ani puka, ale kiedy np zjezdzam z małego krawężnika albo jadąc najeżdzam na jakąś nierówność typu studzienka, która jest lekko zapadnięta to mam taki głuchy stuk. Podniosłem auto na kobyłkach i dokładnie sprawdziłem całe zawieszenie i okazało się, że tuleje dolnych wahaczy są mocno zużyte i drążki kierownicze mocno są wyrobione i co dziwne końcówki drążków nie są wyrobione ale drążki tak. A tuleja wahacza (banana) jest tak mocno wyrobiona, że wahacz mogę siłą ręki poruszać i wtedy widać mocne zużycie.  Sprawdź każdą tuleje wahacza - małym łomikiem popodważaj i zobacz czy nie są przepracowane. Poproś kogoś żeby wsiadł do samochodu i ruszał kierownicą w lewo i w prawo a ty ręką musisz wyczuć czy jest luz na końcówkach drążków i czy sam drążek nie wyrobił się na tej kulce która wchodzi w przekładnie kierowniczą. 

Dzięki wielkie za podsuniecie tego pomysłu dokładnie jak u ciebie okazało się że dolny wahacz zmęczony prawy jak i lewy dokładnie ta tulejka gumowa tylna i pytanie udało Ci się samemu ten wahacz(banan) wymienić Pozdrawiam

Edytowane przez Legion44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie wymieniłem, ale będę wymieniał tylko samą tuleje bo sworzeń jest w stanie fabrycznym  - ciasno siedzi. A  (banan) jeszcze ori, więc nie będę wymieniał wahacza tylko same tulejki, stawiam na lemfordera jeśli chodzi o kupno tulei . Tylko nie wiem jaki ściagacz śrubowy  kupić, bo chcę wymienić tuleje na aucie czyli odkręcić tylko śrubę która łączy wahacz z wózkiem, wycisnąć starą tuleje i wcisnąć nową.  Na szarpakach u diagnosty tego tak nie widać, dlatego najlepiej samemu sobie posprawdzać na spokojnie bez pośpiechu. wejść pod auto na kanale lub na kobyłkach i każdą tuleje gumowo-metalową podważać breszką albo jakaś łyżką montażową i zobaczysz wtedy jak one (tuleje) się zachowują i tak samo ze sworzniami. A u CIebie sworzeń też jest wyrobiony na tym wahaczu ? Jeśli u CIebie jest tuleja i sworzeń wyrobiony to wymiana tego wahacza nie jest trudna. Zaopatrz się tylko w dobry ściągacz do sworzni. 

sciagacz.jpg

Edytowane przez booka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, booka2 napisał:

jeszcze nie wymieniłem, ale będę wymieniał tylko samą tuleje bo sworzeń jest w stanie fabrycznym  - ciasno siedzi. A  (banan) jeszcze ori, więc nie będę wymieniał wahacza tylko same tulejki, stawiam na lemfordera jeśli chodzi o kupno tulei . Tylko nie wiem jaki ściagacz śrubowy  kupić, bo chcę wymienić tuleje na aucie czyli odkręcić tylko śrubę która łączy wahacz z wózkiem, wycisnąć starą tuleje i wcisnąć nową.  Na szarpakach u diagnosty tego tak nie widać, dlatego najlepiej samemu sobie posprawdzać na spokojnie bez pośpiechu. wejść pod auto na kanale lub na kobyłkach i każdą tuleje gumowo-metalową podważać breszką albo jakaś łyżką montażową i zobaczysz wtedy jak one (tuleje) się zachowują i tak samo ze sworzniami. A u CIebie sworzeń też jest wyrobiony na tym wahaczu ? Jeśli u CIebie jest tuleja i sworzeń wyrobiony to wymiana tego wahacza nie jest trudna. Zaopatrz się tylko w dobry ściągacz do sworzni. 

sciagacz.jpg

Nie u mnie tylko te gumy tylnie padły nie będę się bawił w wymiany tylko tych tulei tylko cały kompletny wahacz założę z nowymi śrubami prawą i lewą stronę a co do firmy to jeszcze się zastanawiam każdy poleca lemfordera ale mechanik z którym rozmawiałem ma też dokładnie taką samą Audi i stwierdził że to nie to samo co było kiedyś bardzo dużo jest podróbek ale to tylko kwestia wyboru nie długo mam urlop więc to ogarnę sobie 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na Twoim miejscu zostawił ori wahacz bo sworzeń w oryginalnym wahaczu - skoro wytrzymał np u mnie już 18 lat to pewnie wytrzyma kolejne 10 a żaden zamiennik nie wytrzyma tyle co ten z pierwszego montażu,, guma osłaniająca sworzeń jest wykonana z bardzo wytrzymałej gumy, która pomimo upływu lat nie pęka ani nie parcieje, a sam sworzeń siedzi ciasno co świadczy o tym że smar jeszcze tam jest, ale to już Twoja decyzja. A co do firm to cieżko mi się wypowiedzieć na temat innych firm bo ja u siebie zakładam tylko lemforder ew. oryginał jeśli fundusze pozwalają :). U znajomych też lemforder zakładam w jakichś peugeotach czy skodach i nikt nie narzeka . Poczytraj trochę opinii na temat meyle hd na forach. Podróbki pewnie są, ale ja kupuje w zaufanych sklepach i jeszcze nigdy nie trafiłem na podróbkę cokolwiek bym nie kupował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli chodzi o zakup wahacza co polecacie czy tylko lemfordera warto zakładać i nic innego bo każdy ma tam swoje własne doświadczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku wymiany wahacza typu banan musimy popuszczać w naszej A4 B6 sanki aby wyciągnąć śrubę w tulei jest możliwość włożeniu później jej z drugiej strony? Bo przymierzam się w tygodniu wymienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie już jestem po wymianie wahacza banan i powiem prosta sprawa ważne tylko żeby ściągać posiadać do sworzni bo bez tego ani rusz śruba tylna wyszła bez problemu bez popuszczania czego kolwiek jedynie troszkę plastiki przeszkadzały Podsumowując komfort podróżowania wzrósł bo poprzednie ewidentnie były zmęczone wkoncu oryginał założyłem oczywiście lemfordera ale stuki jak były tak są i moje przypuszczenia poszły w stronę poduszki silnika właśnie lewej bo tutaj słychać stuki przy zapaleniu właśnie słychać dokładnie taki dźwięk jak to stukniecie wibracje silnika czuć już po woli w kabinie gdy stoimy np na światłach w momencie gaszenia silnik drży i teraz planuje wymienić tą właśnie poduszkę, która już jest zamówiona.  Pytanie czy jest to coś skomplikowanego przerabiał to ktoś już w A4 B6?  Może jakaś instrukcja Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...