Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P19760


.Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po podłączeniu kompa do mojej furki ( 3.0 ASN) pokazał mi się błąd P19760. Szukałem na forum i nie znalazłem postu z takim błędem. Co się mogło zepsuć? Dodam ze auto może trochę więcej pali i musi dłużej pokręcić po dłuższym postoju. 

Z góry dziekuję Panowie za pomoc.

20190823_210702.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wartości dla rozrządu w gr. 93? Tu będzie coś z brakiem synchro na wałku wydechowym po błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, przem8 napisał:

Jakie wartości dla rozrządu w gr. 93? Tu będzie coś z brakiem synchro na wałku wydechowym po błędzie.

8,4,17,5

A na ktorej głowicy? B1 to lewa czy prawa? Mozliwe ze od rozjechanego rozrządu na lewej głowicy? Mozna tak jeździć?

Edytowane przez .Cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 to o wiele za dużo, bo norma to +/-6. Nie wiem, na której głowicy, bo asn i inne v'ki to znam tylko z błędów przez forum :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

17 to o wiele za dużo, bo norma to +/-6. Nie wiem, na której głowicy, bo asn i inne v'ki to znam tylko z błędów przez forum :P

Rozumiem, trochę dziwna sytuacja bo w przyspieszeniu i pracy silnika nic się nie zmieniło pomimo takich wartości w grupie 93. Moze być tez jakiś czujnik walnięty czy coś? Czy na pewno jest brak synchro na wałku wydechowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, .Cinek napisał:

Czy na pewno jest brak synchro na wałku wydechowym?

Obstawiam źle ustawiony rozrząd. Kiedy wymieniałeś i czy kiedykolwiek sprawdzałeś te wartości vagiem?

Musisz się udać do jakiegoś speca od tych silników, bo wcale nie jest łatwo go ogarnąć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

Obstawiam źle ustawiony rozrząd. Kiedy wymieniałeś i czy kiedykolwiek sprawdzałeś te wartości vagiem?

Musisz się udać do jakiegoś speca od tych silników, bo wcale nie jest łatwo go ogarnąć.

 Wymieniałem wszystkie 4 wariatory + nastawniki faz + uszczelnienie z pół roku temu tylko ze typek od razu ustawił na 8,4,16,4 bo podobno jak probował wyrównywać lewą glowice (8,16)do prawej (4,5) to zaczynał zle pracować silnik. Nie wiem czy kłamał czy nie ale przez poł roku był spokoj i w sumie nadal jest bo nic sie z nim nie dzieje. Tyle ze błąd wyskoczył.

Moze np od tego blędu cieżej palić samochód jak postoi z godzinkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje ustawiał na blokadach z aliexpres (o ile w ogóle stosował blokady) i coś mu przeskoczyło. Mi mechanik na oryginalnych blokadach robił i na start miał 3,4,7,3. Co do odchyłek, niby można jeździć do 18, tyle tylko, że silnik nie będzie miał pełnej mocy i chęci będzie wyskakiwał. Ogólnie umów się na ponowne ustawienie rozrządu i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Langista napisał:

Na moje ustawiał na blokadach z aliexpres (o ile w ogóle stosował blokady) i coś mu przeskoczyło. Mi mechanik na oryginalnych blokadach robił i na start miał 3,4,7,3. Co do odchyłek, niby można jeździć do 18, tyle tylko, że silnik nie będzie miał pełnej mocy i chęci będzie wyskakiwał. Ogólnie umów się na ponowne ustawienie rozrządu i powinno być ok.

Blokady ma na 100% bo je widzialem, a czy je użył to inna sprawa. Co do mocy nie zauwazyłem spadku, ładnie wkręca się na obroty i przyspiesza ładnie. Tylko ten błąd wyskoczył. 

Mozliwe ze przez niego musi troszkę wiecej pokręcić by odpalił jak postoi tak z godzinķę nieopalany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe, aczkolwiek nie z takimi nastawami, musiały by być wszystkie powyżej 15. Sprawdzałeś dawki wtryskiwaczy? Może pompa nie domaga lub zasyfiona przepustnica.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Langista napisał:

Jest to możliwe, aczkolwiek nie z takimi nastawami, musiały by być wszystkie powyżej 15. Sprawdzałeś dawki wtryskiwaczy? Może pompa nie domaga lub zasyfiona przepustnica.

Pompa jest nowa. Kupiłem z 2 tyg temu i od tego czasu sie zaczelo. Zaczynam sie zastanawiać czy moze gdzieś jest nieszczelność i paliwo sie cofa bo gdy zakręciłem butle od gazu, wyjeździłem gaz z przewodow i zostawiłem go na benzynie na noc efekt był taki sam, nic sie nie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szukaj winy w powietrzu, może przepustnica zasyfiona jest i nie otwiera się na samym początku jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

To szukaj winy w powietrzu, może przepustnica zasyfiona jest i nie otwiera się na samym początku jak powinna.

A w którym ona jest miejscu? Ją sie jakoś czyści? Jakimś specyfikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przem8 napisał:

17 to o wiele za dużo, bo norma to +/-6. Nie wiem, na której głowicy, bo asn i inne v'ki to znam tylko z błędów przez forum :P

To norma dla 1.8T/2.7T, 3.0 ASN tolerancję ma większą: +/-15 
Poniżej 10 jest już dobrze, poniżej 5 bardzo dobrze. Te odchyłkę ECU sobie wyrównuje, niestety nie dał już rady poradzić sobie z takim rozjazdem jaki ma kolega, najprawdopodobniej dlatego wyskoczył błąd.

Zamieniłbym jeszcze miejscami czujniki na wałkach mierzące owe kąty - ten który daje największą odchyłkę z tym co daje najmniejszą. Jak się kąty zamienią miejscami, to czujnik do wymiany, jak się nic nie zmieni - rozrząd do poprawki.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, BeyerBrown napisał:

To norma dla 1.8T/2.7T, 3.0 ASN tolerancję ma większą: +/-15 
Poniżej 10 jest już dobrze, poniżej 5 bardzo dobrze. Te odchyłkę ECU sobie wyrównuje, niestety nie dał już rady poradzić sobie z takim rozjazdem jaki ma kolega, najprawdopodobniej dlatego wyskoczył błąd.

Zamieniłbym jeszcze miejscami czujniki na wałkach mierzące owe kąty - ten który daje największą odchyłkę z tym co daje najmniejszą. Jak się kąty zamienią miejscami, to czujnik do wymiany, jak się nic nie zmieni - rozrząd do poprawki.

Ok. Sprawdzę to. 

A wiecie może ktory to wałek wydechowy a który który ssący? Moje najwieksze parametry to lewa głowica 8, 17. Który to 8.a który 17? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień pomiędzy sobą czujniki na stronie lewej i prawej, albo będzie przeskok w kątach (uszkodzenie czujnika) albo go nie będzie (źle złożony rozrząd). Po tej operacji zagrzej silnik, bo dopiero bodaj pow. 60st.C płynu chłodniczego ECU zaczyna odświeżać (na wolnych obrotach) wartość kątów w gr. 093 Najlepiej jak się przejedziesz parę km i wtedy podepnij kabel diagnostyczny.
I mała poprawka - silnik ten znosi tolerancję teoretycznie nawet +/-16st. :hi: 
 

12 godzin temu, .Cinek napisał:

Ok. Sprawdzę to. 

A wiecie może ktory to wałek wydechowy a który który ssący? Moje najwieksze parametry to lewa głowica 8, 17. Który to 8.a który 17? 

 

Self-Study-Program-255-The-2.0-l-R4-and-
PROCARMANUALS.COM

Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals, VAG SSP, AUDI SSP, SEAT SSP, SKODA SSP, Electrical Wiring Diagrams, Body Collision, Engine and...

strona 18 wyjaśni Ci który to wałek wydechowy a który ssący i gdzie jest pierwszy a gdzie drugi rząd cylindrów.

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...