Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.9 TDI BKE Problem z wentylatorem chłodnicy


lewiatan1989

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, 

Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Wczoraj znajomy zwrócił mi uwagę, że przy zgaszeniu samochodu coś mi chrobocze. Dziś się temu lepiej przyjrzałem i za chrobotanie odpowiedzialny jest wentylator chłodnicy - jest on ruchomy w każdej płaszczyźnie tak jakby na ośce. Gdy po zgaszeniu silnika zwalnia i staje wpada w rotację i chrobocze o obudowę. Teraz pytania:

Czy ktoś miał coś takiego? Czy da radę to jakoś naprawić czy tylko wymiana? Przy wymianie rozumiem zderzak out? 

I jeszcze pytanie czego się spodziewać jak zdechnie? Za dwa tygodnie wybieram się samochodem do Chorwacji i chyba będę musiał to jeszcze przed wyjazdem ogarnąć.  Aktualnie ustawiłem sobie alarm na temp płynu chłodniczego na 97 stopni. Póki co temp trzyma na 90. 

Zamieszczam grafikę z moim wentylatorem. 

 

Screenshot_20190825-174602__01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przestanie chodzić w korku z włączoną klimą, to może być lipa :P

Prawdopodobnie Ci padło łożysko... bo co innego, raczej się nie rusza na stelażu... 

Jak go przyblokuje wywali zapewne zabezpieczenie... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jak przestanie chodzić w korku z włączoną klimą, to może być lipa :P

Prawdopodobnie Ci padło łożysko... bo co innego, raczej się nie rusza na stelażu... 

Jak go przyblokuje wywali zapewne zabezpieczenie... 

Na stelażu raczej nie - ewidentnie śmigło się rusza na boki. Jutro jeszcze spróbuję wcisnąć tam rękę i zobaczyć śrubę na rys. nr 11 czy się nie poluzowała - jednak szczerze wątpię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś ten wentylator? Jeśli tak, możesz opisać procedurę? Jak się dobrać do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, XaVeR napisał:

Wymieniłeś ten wentylator? Jeśli tak, możesz opisać procedurę? Jak się dobrać do niego?

Wymieniłeś - niestety bez zdjęcia zderzaka odgięcia chłodnic i demontażu całej ramy/skrzynki z wiatrakiem się nie obeszło.  Sam wentylator trzyma się na 3 śrubach na rysunku powyżej 5,7,11 i wychodzi do przodu - jak masz sprawne łapki to bez demontażu skrzyni/ramy wentylatorów się obejdzie. 

Pozdrawiam, 

Darek 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podjęcie tematu. Czyli, jeśli coś, tą ramę z wentylatorami trzeba odkręcić i później próbować luzować trzy śruby mocujące wentylator i kombinować z wyciągnięciem? Wyjmujemy dołem jak rozumiem? Da się to zrobić bez ruszania przedniego pasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, XaVeR napisał:

Dzięki za podjęcie tematu. Czyli, jeśli coś, tą ramę z wentylatorami trzeba odkręcić i później próbować luzować trzy śruby mocujące wentylator i kombinować z wyciągnięciem? Wyjmujemy dołem jak rozumiem? Da się to zrobić bez ruszania przedniego pasa?

 

Ja nie dałem rady, u mnie zderzak zdjęty. Chłodnice na bok i cała reszta zdemontowana. Jak będziesz miał zderzak zdjęty zobaczysz co i jak. Jak przód rozebrany to nie ma już różnicy w którą stronę go wyjmiesz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...