Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Na zimnym za niskie obroty, na ciepłym za wysokie - cewka, przepustnica, głowica?


sebool12

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Rozglądam się za kupnem B6/B7 1.8T Q i dzisiaj w mojej okolicy pojawił się B6 1.8T Q BEX z LPG, więc nie czekając długo pojechałem go obejrzeć.

Ogólnie auto spoko, ale jest problem z obrotami na biegu jałowym. Gdy auto było zimne to obroty spadały zbyt mocno przez co silnik wpadał co chwile w zbyt niskie obroty tak, że prawie gasł.

Gdy auto chwile pochodziło zaczęło się uspokajać, więc zrobiliśmy jazdę testową, w czasie jazdy zrobiłem mu standardową próbę, która często pokazuje jakieś niedoskonałości czyli 3 bieg i od najniższych obrotów pedał w podłogę i do 6,5k obr/min
Tutaj zbierał się b.dobrze, aż do 5,5k obr/min, wtedy złapał na dosłownie ułamek sekundy jakąś zadyszkę czy coś. Dalej problemu już nie było. Zbierał się całkiem nie źle, ale nie jeździłem więcej BEX więc ciężko mi stwierdzić jaką miał moc.

Po powrocie zauważyłem, że na postoju obroty lekko falują, ale po chwili podniosły do jakiś 1200obr na min i co jakiś czas zaczeły stopniowo rosnąc do 2200obr/min i spadać znów do 1200
Po ponownym uruchomieniu obroty spadły do jakiś 800 po czym po chwili znów zaczęły się podnosić jak wyżej.

Po podłączeniu komputera wyszło trochę błędów, ale nie które były spowodowane zbyt słabym akumulatorem (ojciec otworzył drzwi rano i tak zostawił aby wywietrzyć auto i światełko w drzwiach dobiło leciwy już akumulator, nie zdziwiłbym się, jakby był podmieniony przed sprzedażą bo obecny właściciel ma już następne audi)

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 25 August 2019, 19:51:01:0


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 8E0 909 518 AN
   Component: 1.8L R4/5VT         0002
   Coding: 0011711
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 7C8B77F37FF3
2 Faults Found:
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected.
            P0507 - 001 -  Upper Limit Exceeded
Readiness: 0110 0100

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 8E0-614-517.LBL
   Controller: 8E0 614 517 A
   Component: ABS/ESP allrad      3429
   Coding: 04475
   Shop #: WSC 06435
   VCID: 263F759BD1FF
3 Faults Found:
01826 -  Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
            35-00 -   -
00287 -  ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
            30-00 -  Open or Short to Plus
65535 -  Internal Control Module Memory Error
            00-00 -   -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 8E0-820-043.LBL
   Controller: 8E0 820 043 AB
   Component:   A4 Klimaautomat   1219
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 61B52687F851
2 Faults Found:
01274 -  Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            41-10 -  Blocked or No Voltage - Intermittent
01206 -  Signal for Duration of Ignition Off Time
            27-00 -  Implausible Signal

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.       Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL
   Controller: 8E0 907 279 F
   Component: int. Lastmodul  NDL 0517
   Coding: 01012
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 351DA2D71C59
1 Fault Found:
01312 -  Powertrain Data Bus
            79-10 -  Please Check Fault Codes - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 8E0-959-655-84.LBL
   Controller: 8E0 959 655 B
   Component: Airbag 8.4EP        3002
   Coding: 0010602
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 361FA5DB015F
1 Fault Found:
00532 -  Supply Voltage B+
            002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel       Labels: 8E0-953-549.LBL
   Controller: 8E0 953 549 F
   Component: Lenksáulenmodul     0308
   Coding: 01012
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 361FA5DB015F
1 Fault Found:
00474 -  Control Module for Immobilizer
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL
   Controller: 8E0 920 900 L
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37
   Coding: 01100
   Shop #: WSC 00186
   VCID: 2D2D8AB7F409
   WAUZZZ8E54A042467     AUZ6Z0C0188976
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.       Labels: 8E0-959-433-MAX.LBL
   Controller: 8E0 959 433 AT
   Component: Komfortgerát T23    1210
   Coding: 06976
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 83798C0F820D
4 Faults Found:
00957 -  Key 3
            35-10 -   - - Intermittent
01560 -  Passenger Door
            61-10 -  Won't De-Safe - Intermittent
01561 -  Left Rear Door
            61-10 -  Won't De-Safe - Intermittent
01562 -  Right Rear Door
            61-00 -  Won't De-Safe

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range       Labels: 4Z7-907-357.LBL
   Controller: 4Z7 907 357 
   Component: dynamische LWR       D09
   Coding: 00060
   Shop #: WSC 63251
   VCID: 047B0F130703
1 Fault Found:
00532 -  Supply Voltage B+
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent

(jeden błąd braku komunikacji jest spowodowany tym, że mam załamany kabel i przez chwile nie łączył - odkryłem to dopiero podczas oględzin ?)

Właściciel przez telefon wspominał, że auto ma wymienioną jedną cewkę, na miejscu brat właściciela (właściciel przebywa za granicą) dodał jeszcze, że jest problem z jeszcze jedną cewką i jest już kupiona (pokazywał mi) tylko trzeba ją wymienić bo auto nie trzyma dobrze obrotów na jałowych 
Diagnozę podobno wystawił znajomy mechanik tylko nie było kiedy tego wymienić bo nie zdiagnozowali jeszcze, który to cylinder

Teraz pytanie, czy takie objawy może dawać uszkodzona cewka? Czy to raczej wypalony zawór? 
Ewentualnie co jeszcze i jak mogę sprawdzić, aby wiedzieć na czym stoję? Muszę dać znać do jutra rano czy jestem zainteresowany bo jutro ktoś inny ma też oglądać auto.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To falowanie obrotów to nie od cewek, tylko od zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej. Standard. Ori jakieś 70 i po problemie. Szkoda że nie zrobiłeś logów, bo byś wiedział dużo więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...