Jump to content
4 4
thequaalude

Audi A4 B7 1.8T przód napęd czy Q?

Recommended Posts

Przy 200KM - czyli to co u mnie - to też nie ma nie wiadomo czego. Ot stosunkowo sprawne przemieszczanei się.

Prowadzi się dobrzeto prawda - zupełnie nie ma emocji, bo auto sztywno się trzyma drogi.
Jednakże masa robi swoje i jak jeźdzłem ośką w B5 to ten sam zakręt bez uślizgu opon byłem nią w stanie pokonać szybciej niż b7 w Q - siła odśrodkowa robi swoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, papadziordzio napisał:

Tak jest, wszyscy robią słynne 250KM i mają problem z trakcją :polew: 

Są ludzie co robią i mają.

 

2 minuty temu, papadziordzio napisał:

3. Ja płaczę, że za drogie?

Prawie w każdym temacie płaczesz, że b7 1.8t jest za drogie.

 

3 minuty temu, papadziordzio napisał:

Przejedź się najpierw czymś co na prawdę się dobrze prowadzi a potem siej teorię jakie to A4 w Q przyklejone do asfaltu jest.

Jeździłem w życiu na pewno lepszymi autami od Ciebie:polew:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, tranduo napisał:

Są ludzie co robią i mają.

 

Prawie w każdym temacie płaczesz, że b7 1.8t jest za drogie.

 

Jeździłem w życiu na pewno lepszymi autami od Ciebie:polew:

1. Więc ten odsetek niech kupi Quattro, Twój chociaż trzyma serię? :buahaha:

2. Taka natura, nawet w spożywczym się targuję wiesz?

3. Wiadomo :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, papadziordzio napisał:

Twój chociaż trzyma serię? :buahaha:

No jedynie 50 KM więcej niż Twój tdi po chipie.

 

2 minuty temu, papadziordzio napisał:

2. Taka natura, nawet w spożywczym się targuję wiesz?

Widocznie chyba jeszcze PRL w Tobie siedzi:polew:

Edited by tranduo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tranduo napisał:

No jedynie 50 KM więcej niż Twój tdi po chipie.

 

Widocznie chyba jeszcze PRL w Tobie siedzi:polew:

Pochwal się wykresem na seryjnej turbinie bo jeszcze kilka dni temu pisałeś, że nad hybrydą się zastanawiasz cytując...:

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, papadziordzio napisał:

Pochwal się wykresem na seryjnej turbinie bo jeszcze kilka dni temu pisałeś, że nad hybrydą się zastanawiasz cytując...:

image.png

Mam k03s a nie seryjną turbinę i 235 KM na nim. Ale mocy nigdy za wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba na kołach 14" mierzyłeś xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Emejcz napisał:

To chyba na kołach 14" mierzyłeś xD

O ile dobrze pamiętam to jest już wykres na tym forum na k03s nawet na 240 KM, wystarczy poszukać, więc nie wiem po co te dywagacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:quattro: to jedyne co wyróżnia Audi i powód dla którego warto je kupić, bo jest dużo ciekawszych marek. Przez ostatnie 10 lat jeździłem tylko RWD, teraz AWD i na pewno nigdy nie zmienię na FWD. Co z tego, że 163 konie to mało skoro pokonując lekki zakręt 120-140 nawet tego nie odczuwasz bo samochód trzyma się jak przylepiony a zimą obok Subaru S-AWD jest bezkonkurencyjne. Dla mnie liczy się trakcja i prowadzenie moc to kwestia drugorzędna.

Edited by xeo151

Jeździć Audi bez  :quattro: to jak pić piwo bezalkoholowe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest oczywiste, że napęd 4x4 zwiększa masę i straty na kołach, więc jeżeli ktoś szuka wgniatania w fotel to tego nie uświadczy w 1,8 T Q, bo wspomniane wcześniej straty i mniej Nm niż TDI..
Wątek modyfikacji... jeżeli ktoś rusza spod świateł na pełnym bucie to oprócz opon zabije przeguby. 

Co do cen B7: jeżeli 1,8 T B7 ma kosztować 30k... to podziękuje. Za około 40 mogę celować w b8 2,0 TDI 170 KM, które będzie sprawniej odpychać z uwagi na więcej Nm i jest nowszą konstrukcją. Zapyta ktoś dlaczego nie kupiłem 1,9 TDI B6/2,0 B7? B6 z AVF Q jest jak na lekarstwo, natomiast 2,0 TDI jak to 2,0 TDI... 

Edited by george

BEX Quattro Avant S-line Plus Avus Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, george napisał:

To jest oczywiste, że napęd 4x4 zwiększa masę i straty na kołach, więc jeżeli ktoś szuka wgniatania w fotel to tego nie uświadczy w 1,8 T Q, bo wspomniane wcześniej straty i mniej Nm niż TDI..
Wątek modyfikacji... jeżeli ktoś rusza spod świateł na pełnym bucie to oprócz opon zabije przeguby. 

Co do cen B7: jeżeli 1,8 T B7 ma kosztować 30k... to podziękuje. Za około 40 mogę celować w 2,0 TDI 170 KM, które będzie sprawniej odpychać z uwagi na więcej Nm i jest nowszą konstrukcją. Zapyta ktoś dlaczego nie kupiłem 1,9 TDI B6/2,0 B7? B6 z AVF Q jest jak na lekarstwo, natomiast 2,0 TDI jak to 2,0 TDI... 

Nowszą nie oznacza lepszą ... Z moich doświadczeń im nowszy samochód tym gorszy, bardziej skomplikowany i awaryjny szczególnie te z Europy.

Co do dalszej kwestii quattro kto nie widzi sensu bądź różnicy w posiadaniu tego napędu zapewne jest mu wszytko jedno czym i jak samochodem się jeździ. Quattro to rodzynek ostatni w pełni mechaniczny napęd na torsenie, którego próżno szukać u konkurencji no może poza pewną "piękna Włoszką" :)

 


Jeździć Audi bez  :quattro: to jak pić piwo bezalkoholowe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2019 o 12:55, tranduo napisał:

A jak ktoś ma ochotę zrobienia takiego 1.8t na 250 hp to też nie widzisz sensu?

 

To chyba nie jeździłeś a4 z Q.

 

Widzisz, brakło kasy na Q to kupiłeś w ośce i teraz mówisz że nie ma sensu Q. Równie dobrze mogłeś paska b6 kupić, byłby tańszy i nie marudziłbyś że za drogie itp itd

Widać jesteś typowym przypadkiem człowieka, który wielbi 1.8TQ i nikt nie przemówi Ci do rozsądku. Miałem ponad 260km w A4 B7 2.0T Q i wcale ta moc nie urywała d*py. Na własne oczy widziałem pojedynek A3 8P 2.0T po programie i DP z DSG w ośce kontra S4 b7 i to eska dostała lanie, dobra opona + kierowca i nawet 300km nie robi wrażenie na ośce. Każde A4 B7 skręca tragicznie i wcale nie chodzi tu o napęd, tylko silnik wiszący na zderzaku. Dopłacanie do Q to paranoja, ten napęd nie ma żadnego sensu w 1.8T jeżeli mieszkasz w mieście. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Quattro200HP napisał:

Widać jesteś typowym przypadkiem człowieka, który wielbi 1.8TQ i nikt nie przemówi Ci do rozsądku. Miałem ponad 260km w A4 B7 2.0T Q i wcale ta moc nie urywała d*py. Na własne oczy widziałem pojedynek A3 8P 2.0T po programie i DP z DSG w ośce kontra S4 b7 i to eska dostała lanie, dobra opona + kierowca i nawet 300km nie robi wrażenie na ośce. Każde A4 B7 skręca tragicznie i wcale nie chodzi tu o napęd, tylko silnik wiszący na zderzaku. Dopłacanie do Q to paranoja, ten napęd nie ma żadnego sensu w 1.8T jeżeli mieszkasz w mieście. 

No widzisz, a ja akurat miałem cupre po programie z dp i fmic na 310 km i tym autem nawet na trasie było ciężko wyprzedzać, gdy mieliło kołami na 3ce przy pełnym bucie. O szybkim starcie nawet nie było mowy bo na 1ce i 2ce trzeba było gaz do połowy wciskac. Pod względem prowadzenia też szału nie było w stosunku do a4 b7 w Q.

Twoje porównanie z d*py wyciągnięte bo po pierwsze takie a3 2.0t po programie z dp ma 260 km maks czyli do Twojego twierdzenia że na 300 km i fwd jest dobrze dużo brakuje. Po drugie S4 B7 jest że 400 kg cięższe niż a3 fwd. Po trzecie każdy wie (no chyba że Ty jeden nie) że takie 4.2 nie trzyma mocy i żeby w tej S4 chociaż 300 km było to będzie dobrze. Po czwarte o wiele szybsza skrzynia w a3. Więc o czym tu rozmowa i co niby chcesz udowodnic.

Nie mówię że a4 b7 w Q jeździ super, ale jeździ o wiele lepiej niż to samo a4 b7 w ośce i to fakt. Mam w domu jeszcze e90 335i porobione na 380 hp i to auto prowadzi sie super w porównaniu do a4, ale od cupry tak samo lepiej. Tak samo jeździłem m2 i prowadzi się lepiej od każdego audi na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Dopłacanie do Q to paranoja, ten napęd nie ma żadnego sensu w 1.8T jeżeli mieszkasz w mieście. 

Paranoją jest nie brać świetnego napędu skoro można go mieć ... Ten napęd miał sens nawet w 115 konnej 80 czy 110 konnej a4 b5.

Subaru to idealnie rozwiązało i montuje do każdego s-awd i boxera.


Jeździć Audi bez  :quattro: to jak pić piwo bezalkoholowe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest potrzebne i nie jest potrzebne - zależnie od... potrzeb :)

Jeśli ktoś jeździ tylko do supermarketów na codzień i raz na rok na wakacje (latem) to oczywiście, że nie potrzebuje napędu na cztery koła, który to napęd dając większą wagę i wyższe opory spowoduje tylko większe spalanie paliwa i słabsze osiągi od 100km/h w górę.

Z drugiej strony - ktoś kto mieszka na terenach górzystych lub jeździ bardzo dużo, także zimą albo co "gorsza" lubi na wakacje wyskoczyć w Alpy... tutaj quattro przecież nie jest błędem.

No i jest jeszcze trzecia strona - bardzo bliska naszemu forum i klubowi - tuning i podnoszenie mocy. Ja sobie nigdy nie wybaczę, że kupiłem FWD, bo to co 1350 kilogramowa B5 wyprawia na 1-2 biegu nawet po standardowym setupie na 200KM/310Nm to nie jest coś co nazwałbym "dobrą zabawą". To jest walka o utrzymanie kierownicy w dłoniach. To są piski i jedno wielkie buksowanie, nawet na suchym.

Ok potem to jest sztuka kompromisu, bo FWD po zapięciu 3 biegu i od prędkości 80-100km/h w górę już ma przewagę nad quattro. Zresztą na youtubie nie trudno znaleźć "drag race'y" gdzie quattro na starcie strzela jak z procy ale kilkadziesiąt metrów dalej jak FWD/RWD złapie w końcu przyczepność to zabawa się kończy. 

To jest coś za coś - jak zwykle zresztą :) Na autostradę lepsze jest FWD/RWD, na dynamiczną jazdę po mieście (dynamiczną nie znaczy wariacką) - quattro. Na zimę? Wiadomo. Na zakręty? Tutaj to już w ogóle RWD > 4x4 > FWD.

A z jeszcze innej strony popatrzcie... przecież znakomita większość "hot hatchy" to przednionapędówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Tutaj to już w ogóle RWD > 4x4 > FWD.
 

Subiektywnie AWD>RWD>FWD.

AWD sprawdzi się w każdych warunkach. RWD jest świetne w lecie i gdy pogoda nie jest zbyt "arktyczna" jeździłem nim prawie 10 lat i czasami było zimą nieciekawie. FWD tak naprawdę nie nadaje się do niczego w lecie źle i w zimie bez rewelacji.


Jeździć Audi bez  :quattro: to jak pić piwo bezalkoholowe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, xeo151 napisał:

Subiektywnie AWD>RWD>FWD.

AWD sprawdzi się w każdych warunkach. RWD jest świetne w lecie i gdy pogoda nie jest zbyt "arktyczna" jeździłem nim prawie 10 lat i czasami było zimą nieciekawie. FWD tak naprawdę nie nadaje się do niczego w lecie źle i w zimie bez rewelacji.

No tak, tylko te trudne warunki dla rwd to maks 3 msc w roku. W pozostałych 9 msc rwd jest lepsze niż awd i to zdecydowanie. Żeby jakieś awd tak latało jak moje e90 380 km to musiałoby mieć bliżej 450, natomiast przy tej mocy zima nie powiem że trzeba lekko używać gazu:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...