Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z akumulatorem/ladowaniem/rozladowywaniem


miesku

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od dluzszego czasu problem ze slabyn akumulatorem. Dzie przyszedl dlugo wyczekiwany kabel a wiec chcialem zakodowac akumulator. Blok 61 niedostepny zatem robie to z 19 cam gateway. Niestety wprowadzam nowe dane w prawidlowym formacie i ich nie przyjmuje. Robie test i stare wracaja. Jak wpisze z bledem to wywala ze z bledem.

Pozdrawiam

20190828_170253.jpg

20190828_170235.jpg

20190828_170030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo masz problem z aku? Wcześniej było ok? Zmieniłeś aku na nowy? Po co chcesz go kodowac? Nie napisałeś że zmieniłeś aku na nowy. Daj zdjecie wklepki aku. Problem z ladowaniem i rozladowywaniem aku jest opisany na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem mam odkad kupilem auto dlatego zmienilem aku.problem moze i opisany ale u mnie jest co innego. Kabel do alternatora dolozony , napiecie ladowania prawidlowe. Po co kodowac? Ponoc jest wymagane kodowanie aby akumulator byl prawidlowo ladowany.

20190521_111519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj zakodowac wartoscia "8K0915105E MLA 180723N0WD" lub "8K0915105E MLA 180724N0WC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czytaniu wielu postow wnioskuje iz kodowanie jest zbedne. Mialem akumulator 95 ah a wlozylem 93 ah zatem jest "to samo" , vcds czyta zla pojemnosc akumulatora. I tu pytanie dla osob znajacych odpowiedz: czy samochod moze nie doladowywac akumulatora gdyz pokazuje zla pojenosc w vcds- 5AH?

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, miesku napisał:

Po czytaniu wielu postow wnioskuje iz kodowanie jest zbedne. Mialem akumulator 95 ah a wlozylem 93 ah zatem jest "to samo" , vcds czyta zla pojemnosc akumulatora. I tu pytanie dla osob znajacych odpowiedz: czy samochod moze nie doladowywac akumulatora gdyz pokazuje zla pojenosc w vcds- 5AH?

Nie jest to samo! Zakładasz nowy aku który trzyma pojemność i rezystancje. Stary aku z biegiem czasu traci pojemność i sprawność. Sterownik przez cały okres użytkowania zapamiętuje "nowe" parametry aku. Więc jeśli satry aku ma pojemność 20Ah to sterownik ładuje go do tej wartości a nie do 95Ah i właśnie dlatego koduje się nowy aku żeby sterownik miał parametry nowego akumulatora. Co z tego że masz ładowanie ok jak możesz mieć problem z prądem spoczynkowym. Jednym słowem po zamknięciu auta, auto nie usypia się tylko ciągnie prąd z aku. Sparwdzales prąd spoczynkowy? Zaczyna się od podstawowych rzeczy przed wymiana aku, który nie jest tani. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzalem i mam 0.03a- w porzadku. Zakodowalem go dzis tak jest opisane w jednym z innych postow- zmienilem cyferke jedna w nunerze seryjnym aku i tyle. Teraz na mmi pokazal 100 % naladowania ale w bloku 19 pokazuje 51% naladowania i po przejechaniu 30km akumulator naladowal sie do 52% - wydaje mi sie ze powinien wiecej.

 

Martwia mnie dwie rzeczy jeszcze - w blocku 18 pokazuje battery current 1A , nie powinno byc wiecej? A w bloku 20 pokazuje pojemnosc akumulatera 20ah- nie powinni byc wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, miesku napisał:

Tak sprawdzalem i mam 0.03a- w porzadku. Zakodowalem go dzis tak jest opisane w jednym z innych postow- zmienilem cyferke jedna w nunerze seryjnym aku i tyle. Teraz na mmi pokazal 100 % naladowania ale w bloku 19 pokazuje 51% naladowania i po przejechaniu 30km akumulator naladowal sie do 52% - wydaje mi sie ze powinien wiecej.

 

Martwia mnie dwie rzeczy jeszcze - w blocku 18 pokazuje battery current 1A , nie powinno byc wiecej? A w bloku 20 pokazuje pojemnosc akumulatera 20ah- nie powinni byc wiecej?

To co pokazuje mmi możesz wsadzić między bajki. Bloki pomiarowe i miernik powiedzą prawdę. Przed zakodowaniem nowego aku mogłeś go naładować do maximum, wtedy sterownik zapamięta nowy sprawny akumulator. Naladuj go i zakoduj jeszcze raz. Wtedy powinno być wszystko dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobilem dzis, naladowane aku , zakodowane i vcds pokazuje 62% naladowania  i pojemnosc 28- dlaczego?

Wg urzadzenia akumulator jest naladowany i sprawny.

20190830_190414.jpg

20190830_190717.jpg

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, poroblem nie roziwazany.

3 rozne akumulatory w tym jeden nowy i dalej to samo.

Ktory modul odpowiada za odczyt informacji z akumulatora? Dzisiaj wyswietla pojemnosc akumuilatora 7Ah!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, miesku napisał:

Panowie, poroblem nie roziwazany.

3 rozne akumulatory w tym jeden nowy i dalej to samo.

Ktory modul odpowiada za odczyt informacji z akumulatora? Dzisiaj wyswietla pojemnosc akumuilatora 7Ah!

Dalej Ci się rozladowuje aku czy chodzi tylko o nieprawidłowe odczyty w blokach pomiarowych? Masz jakieś błędy w gateway? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bledow brak. W weekend zrobilem okolo 900km po autostradzie i po powrocie do domu poziom naladowania aku- 20% ( sprawdzone przyrzadem). Mysle ze bledne wskazania w blokach zwiazane sa z usterka.

 

Mysle ze problem jest z ladowaniem ale nie moge go znalesc. To ze odpowiednie napiecie idzie na alu nie znaczy ze jest wystarczajace natezenie zeby go ladowac. Zgaduje ze jakos modul tym steruje?

 

Sprawdzilem bloki u kolegi w q5 i u niego odczyty prawidlowe.

 

Za co odpowiedzialny jest modul na klemie ? Numer czesci 8K0915181B, oraz jak go sprawdzic?

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdź miernikiem ładowanie, na odpalonym, zgaszonym, w spoczynku oraz przy obciążeniu zapisz sobie wyniki i później je sprawdź.

jeśli ładowanie jest w porządku to znak że auto kradnie prąd a znalezienie winowajcy nie jest łatwe... mnie zajęło to kilkanaście dni...

oraz miałem przypadek że nowe aku padło po miesiącu ( nie wytrzymało ciągłego rozładowania poniżej normy i ładowania na maxsa )

regulator napięcia w alternatorze reguluję w jakim stopniu w danym momencie jest ładowanie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam natezenie wynosi 10% pojemności sprawnego akumulatora czyli aku 90 ah powinien być ladowany 9 a. Inaczej w przypadku rozladowanego aku wtedy nateżenie wzrasta chyba do 30 %

Jak to sprawdzić nie mam pojęcia  hmmm... spróbował bym za pomocą amperomierza wciśnietego w uklad elektryczny.

Dawno nie byłem już w szkole i moge się mylić trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, miesku napisał:

Napiecie ladowania prawidlowe. Natomiast nie wiem jak sprawdzic natezwnie.

Musisz się wpiąć szeregowo w akumulator, czyli odpinasz klemę i do niej podłączasz jeden przewód miernika a drugi do bieguna akumulatora z którego odpiąłeś kleme. Tak naprawdę bez różnicy czy odłączysz klemę dodatnią czy ujemną.

Tym sposobem możesz zrobić pomiar prądu w spoczynku, prądu ładowania nie sprawdzisz bo na pewno zakres w mierniku będzie przekroczony. Przy pomiarze prądu odczekaj nawet kilka minut bo sterowniki muszą przejść w stan uśpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem  juz jakis czas temu i prad w spoczynku jest prawidlowy. 

 

Oto bloki dzisiaj sprawdzone. Pokazuje pojemnosc 4Ah? Dlaczego? W zasadzie ta wartosc plywa i jest inna za kazdym razem.

Vcds pokazuje naladowanie 39% , akumulator sprawdzilem przyrzadem i ma 90%  zatem dlaczego odczyt nieprawidlowy w aucie. 

 

Czy akumulator jest bezposrednio podlaczony do alternatora? Czy jest podlaczony przez jakis modul?

 

Panowie a jak u was odczyt pojemnosci aku w vcds?

 

20191003_094922.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator i alternator są ze sobą połączone, jak w każdym innym samochodzie po drodze niema modułu, tylko klema minusowa ma sterownik układu kontroli akumulatora, może on podaje nieprawidłowe wartości do can gateway

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sa samochody gdzie po drodze sa moduly aczkolwiek tak myslalem ze tutaj nie ma, odlaczylem dzisiaj sterownik z klemy i pojedze kilka dni bez niego a naladowanie akumulatora bede sprawdzac przyrzadem. Pojawia sie kolejne pytanie- dlaczego akumulator jest w zasadzie ciagle rozladowany skoro nie ma modulu po drodze i alternator go bezposrednio laduje?

Edytowane przez miesku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...