Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura dolotu


mateusz8909

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka powinna być temperatura w dolocie? Seryjny IC, na zewnątrz 16 stopni, prędkość 100 km/h+. Na kanale 118 pokazuje mi 38/39 stopni w dolocie. Całe lato przy upałach problem z doładowaniem, turbo ładuje i puszcza w całym zakresie obrotów. Teraz zrobiło się chłodniej to problem ustał, niestety nie zmierzyłem temperatury w dolocie przy upałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj logi.

W upały powyżej 30 stopni nie miałem nigdy takich herezji, a temp. w dolocie 60stopni przy bucie w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam logów, pomiary robiłem vscanem od Viakena. Dzisiaj przesiedziałem w necie i natrafiłem gdzieś, że jeśli w dolocie za duża temperatura to sterownik odcina paliwo. Mam nadzieję, że jeszcze zrobi się gorąco i zmierzę gdy auto przerywa. A swoją drogą, gdzie znajdę ten czujnik? Bo na wylocie z IC jest chyba od ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś szczelność? :eusathink:

Skutki nieszczelności w układzie powietrza doładowującego 

A - Nieszczelność za przepływomierzem powietrza 

Możliwe źródła usterek: 

1 -  Wąż łączący pomiędzy przepływomierzem powietrza a turbosprężarką 

2 -  Wąż łączący do odpowietrzania skrzyni korbowej 

3 -  Wąż łączący prowadzący do mechanicznego zaworu obejściowego 

Skutek: 

 -  Brak mocy 

B - Nieszczelność za turbosprężarką (po stronie ssącej) 

Możliwe źródła usterek: 

1 -  Węże i rury prowadzące powietrze między turbosprężarką a chłodnicą powietrza doładowującego 

2 -  Węże i rury prowadzące powietrze między chłodnicą powietrza doładowującego a kolektorem ssącym 

3 -  Chłodnica powietrza doładowującego 

4 -  Uszczelka pod czujnikiem ciśnienia doładowania -G31- 

5 -  Uszczelka pomiędzy jednostką sterującą przepustnicą a kolektorem ssącym 

6 -  Uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą silnika 

Skutek: 

 -  za niskie ciśnienie doładowania 

C - Nieszczelność za turbosprężarką (strona wydechowa) 

Możliwe źródła usterek: 

1 -  Połączenie kolektora wydechowego z turbosprężarką 

2 -  Połączenie kolektora wydechowego z głowicą silnika 

Skutek: 

 -  Za niskie ciśnienie doładowania, niekiedy zapach spalin, ślady sadzy w komorze silnika 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...