Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu chłodniczego - mała ilość spuszczonego płynu


sebool12

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Mam pytanie odnośnie wymiany płynu w 1.8T BEX

Nie wiem czy coś robię źle, ale przy spuszczeniu płynu zeszło mi tylko jakieś 3-3,5L płynu, a na forum wyczytałem, że powinno ok 6. Może robię coś źle?

Jako, że w zbiorniku był kompletny syf zamiast  zwykłej wymiany płynu zdecydowałem się na wykonanie płukania całego układu.

Plukanie wyglądało w następujący sposób: panel klimatornika na „HI” z najniższym możliwym nadmuchem i zostawiłem auto tak na jakieś 15 min do momentu aż załączył się wentylator na chłodnicy. Po tym spuściłem płyn przez wyciągnięcie czujnika temperatury zaraz przy chłodnicy, na dole po stronie kierowcy. Tak robiłem jeszcze dwa razy (raz z środkiem do płukania, następnie sama woda demoralizowana), ale za każdym razem z układu wylatywało dziwnie mało płynu. Układ nie był zapowietrzony bo za każdym razem z nawiewu leciało mocno gorące powietrze.

Robie coś nie tak? Czy spusczam płyn z dobrego punktu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak, i nie. Musisz też odkręcić termostat. Podczas spuszczania płynu, termostat się zamyka, i cały płyn z małego obiegu zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytam o demontażu termostatu i widzę, że konieczny jest demontaż przepustnicy i nie którzy demontują też alternator 

Czy po demontażu przepustnicy i jej ponownemu montażu muszę robić jakaś adaptacje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie

Czy ten króciec nie służy aby do spuszczenia płynu łącznie z płynem z bloku silnika?
Jak widać na schemacie ten króciec jest domyślne zaślepiony i wychodzi z termostatu i idzie do nagrzewnicy
 

aaaa1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jesteś w stanie spuścić całości płyny  ale czy jest sens demontować termostat zęby spuścić kolejne 1,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@siwak to co wyleciało mi z układu jest dalekie od tego jak wygląda płyn chłodniczy ? dlatego przed wlaniem muszę spuścić cały syf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz już zasyfioną chłodnicę i nagrzewicę i na nowym płynie znowu będzie gnój.

Wymień jedno i drugie i zalej świeżego płynu to będzie klarownie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...