Jump to content
2 2
sebool12

Wymiana płynu chłodniczego - mała ilość spuszczonego płynu

Recommended Posts

Czesc

 

Mam pytanie odnośnie wymiany płynu w 1.8T BEX

Nie wiem czy coś robię źle, ale przy spuszczeniu płynu zeszło mi tylko jakieś 3-3,5L płynu, a na forum wyczytałem, że powinno ok 6. Może robię coś źle?

Jako, że w zbiorniku był kompletny syf zamiast  zwykłej wymiany płynu zdecydowałem się na wykonanie płukania całego układu.

Plukanie wyglądało w następujący sposób: panel klimatornika na „HI” z najniższym możliwym nadmuchem i zostawiłem auto tak na jakieś 15 min do momentu aż załączył się wentylator na chłodnicy. Po tym spuściłem płyn przez wyciągnięcie czujnika temperatury zaraz przy chłodnicy, na dole po stronie kierowcy. Tak robiłem jeszcze dwa razy (raz z środkiem do płukania, następnie sama woda demoralizowana), ale za każdym razem z układu wylatywało dziwnie mało płynu. Układ nie był zapowietrzony bo za każdym razem z nawiewu leciało mocno gorące powietrze.

Robie coś nie tak? Czy spusczam płyn z dobrego punktu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak, i nie. Musisz też odkręcić termostat. Podczas spuszczania płynu, termostat się zamyka, i cały płyn z małego obiegu zostaje.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie czytam o demontażu termostatu i widzę, że konieczny jest demontaż przepustnicy i nie którzy demontują też alternator 

Czy po demontażu przepustnicy i jej ponownemu montażu muszę robić jakaś adaptacje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie musisz robić

Edited by kusy04

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam jeszcze jedno pytanie

Czy ten króciec nie służy aby do spuszczenia płynu łącznie z płynem z bloku silnika?
Jak widać na schemacie ten króciec jest domyślne zaślepiony i wychodzi z termostatu i idzie do nagrzewnicy
 

aaaa1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, bo i tak nie jest w najniższym punkcie. A termostat i tak swoje trzyma na wylocie.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jesteś w stanie spuścić całości płyny  ale czy jest sens demontować termostat zęby spuścić kolejne 1,5l

Share this post


Link to post
Share on other sites

@siwak to co wyleciało mi z układu jest dalekie od tego jak wygląda płyn chłodniczy ? dlatego przed wlaniem muszę spuścić cały syf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie masz już zasyfioną chłodnicę i nagrzewicę i na nowym płynie znowu będzie gnój.

Wymień jedno i drugie i zalej świeżego płynu to będzie klarownie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...