Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przypadkowe wypadanie zapłonu.


boss1123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich grupowiczów. To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Na wstępie zaznaczę że widziałem i czytałem już posty o podobnym temacie. Ale już wymieniłem pół auta i jestem trochę zdesperowany.....

 

Oto moja historia:

w 2016 roku kupiłem wymarzone auto audi A4 b6 (8E ASN) quattro 3,0 220 km tiptronic. Sprowadzone z niemiec, po kupnie zostało zrobione:

-uszczelnienie silnika, wymienione uszczelki

-zregenerowany alternator, rozrusznik, pompa klimy

-świece

-kompletny rozrząd 

-nowa pompa olejowa kompleta z nowym łańcuchem

-oleje filtry akumulator itd.

3 lata nic się nie działo tylko lać i jechać ;) w lutym nowe zawieszenie przód, tarcze i klocki. W maju w niedziele po odpaleniu check engine wyskoczył i odcięło moc, tryb awaryjny. W poniedziałek byłem u mechanika i wyskoczył błąd przypadkowe wypadanie zapłonu na cylindrach od 1 do 6. Nie wiadomo co poszło, decyzja jechać na serwis na diagnostykę. W serwisie kazali wymienić świece, cewki, przewody. zrobiłem to, nowe świece ngk 400 zł cewki beru 153 zł za sztukę. Przewody tylko serwis na zamówienie 800 zł i 2 miesiące czekania ;(( I po 2 miesiącach znowu diagnostyka, wynik wymiany klapki w kolektorze, same klapki 1800 zł a wymiana drugie tyle... ;( I znowu diagnostyka w serwisie audi w Łodzi, wynik: zapchane katalizatory plus sondy... układ wydechowy wysłałem do Wrocławia na regenerację a sony 1 wymieniłem na nowe boscha a 2 tzw. testowy wykasowałem w Łodzi z komputera, bo niby nie potrzebne bo tylko do testów. 

Podsumowanie, włożyłem w auto ponad 10 tys zł a dalej nie wiadomo co mu dolega, w serwisie jak tak dalej pójdzie tu wymienią mi silnik na nowy. Nie wiem co mam robić proszę o pomoc. Nie znam się na mechanice więc pomóżcie mi. Co mogło pójść albo wskażcie mechanika co mi to zrobi, bo w okolicy wszyscy rozkładają ręce....;(((  Mieszkam w Zduńskiej Woli woj Łódzkie kod 98-220. Jestem wstanie dostarczyć auto pod wskazany adres do ok 200km  od miejsca zamieszkania. Co nie wyklucza że jak jest ktoś np. w Gdańsku kto mi to zrobi to mogę wynająć lawetę i dostarczyć auto tylko muszę mieć pewność że zostanie zrobione bo nie ukrywam że już dość pieniędzy w nie włożyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie zapala Ci się check engine? Posiadasz jakis program by odczytać błędy?         

Po 1 zwrócil bym uwagę na wartości kątów w grupie 093? Chodzi o ustawienie rozrządu,

Po 2, sprawdź grupie 032, 033 tylko najpierw skasuj błędy. To są krótko terminowe korekty i można z nich odczytać czy są jakieś nieszczelności w układzie kolorowym.

Przyczyn może być bardzo dużo, najpierw pasowało by podpiąć kompa i sprawdzić czy są błędy jakieś bo tak ciężko jest wróżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, .Cinek napisał:

Aktualnie zapala Ci się check engine? Posiadasz jakis program by odczytać błędy?         

Po 1 zwrócil bym uwagę na wartości kątów w grupie 093? Chodzi o ustawienie rozrządu,

Po 2, sprawdź grupie 032, 033 tylko najpierw skasuj błędy. To są krótko terminowe korekty i można z nich odczytać czy są jakieś nieszczelności w układzie kolorowym.

Przyczyn może być bardzo dużo, najpierw pasowało by podpiąć kompa i sprawdzić czy są błędy jakieś bo tak ciężko jest wróżyć.

Check pali się cały czas. Jak się skasuje błąd to jak się odpali auto to jest ok do czasu aż się nie przygazuje pow 1900 obrotów, wtedy kontrolka mruga i już nie gaśnie.  Wrócę do domu w przyszłym tygodniu to porobie testy i logi z tych grup co podałeś. A są jakieś wartości domyślne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, boss1123 napisał:

Check pali się cały czas. Jak się skasuje błąd to jak się odpali auto to jest ok do czasu aż się nie przygazuje pow 1900 obrotów, wtedy kontrolka mruga i już nie gaśnie.  Wrócę do domu w przyszłym tygodniu to porobie testy i logi z tych grup co podałeś. A są jakieś wartości domyślne?

Jeżeli wartości są dodatnie i to wysokie to znaczy ze jest nieszczelność w dolocie i bedzie sypać błąd, może być nierówna praca silnika oraz wypadanie zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi statyczne i dynamiczne 2+33, dynamiczny 3+20+21, daj screena z gr.93.

Statyczny 14+15+16 - licznik wypadań zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dziękuję za informację. Około 22 wracam z wyjazdu służbowego to wezmę się za samochód. Porobie to wszystkie logi, i wrzucę na stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnajdź na forum kolegę o nicku waskivw i odezwij sie do niego.Całą masę ASN już uleczył.Ze Zduńskiej do Czeladzi w 200 km od domu się mieścisz chyba.:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. kupiłem kabel i zrobiłem program wg instrukcji na forum. miałem problemy z logami dynamicznymi bo przy ok 1900 obrotów odcina moc ;(. Ale co mi się udało to pokażę wam... 

 

 

 

32.jpg

33.jpg

93.jpg

Logi.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...