Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI z 2008 problem z zakupem


Wioletta11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

trafiłam na Wasze forum szukając informacji o silniku 2.0 TFSI z 2008r. oczywiście AUDI A4. Od 10 lat jeżdżę niezniszczalną A4 1,9 TDI z 2003r. , a że wybiło jej ponad 320 tys. km , to przyszedł czas poszukać czegoś "świeższego" ... padło na silnik jak wyżej ... i tu zaczął się OOOOGRRROOOMNYY problem.

Proszę o Wasze zdanie ... znalazłam A4 2.0 TFSI z 2008 (ponoć model 2009 wg VIN) świeżo sprowadzone z Danii z niskim (w stosunku do mojego obecnego) przebiegiem , bo zaledwie 140 tys. (potwierdzonym), fajnie wyposażony, bezwypadkowy.  Niestety nie znam się na mechanice i oprócz tego gdzie się wlewa ON oraz płyn do spryskiwaczy, to niewiele wiem o autach. Dlatego do komisu wzięłam mechanika polecanego w necie by spojrzał od strony technicznej na auto , które zamierzałam kupić. Niestety okazało się, że po podniesieniu osłony silnika słychać było dość głośne tyrkotanie - przy zamkniętej masce praktycznie niesłyszalne), a po podłączeniu  komputera wskaźnik (chyba) ciśnienia oleju był na poziomie 0,7. Mechanik powiedział, że powinnam najlepiej zrezygnować z zakupu, bo szykuje się w najlepszym razie remont, albo i wymiana silnika :(  i on by tego auta nie kupił dla siebie, ale może mi wycenić ewentualny remont silnika. Oczywiście w tym momencie nie mógł stwierdzić co źle działa, bo najpierw trzeba wyjąć cały silnik - tak powiedział mechanik.

Jednak sprzedający (handlarz sprowadzanymi autami) oczywiście twierdzi, że w żadnym wypadku - silnik jest w pełni sprawny, nie ma na nim żadnych śladów oleju, a przede wszystkim nie świecą się żadne kontrolki awaryjne. Oczywiście pod nieobecność mechanika usłyszałam też teksty, że próbuje mnie naciągnąć na niepotrzebne remonty itp.

I teraz mam ogromny problem, bo autko jest naprawdę b.ładnie utrzymane, z drugiej strony obawa o silnik i perspektywę dalszych ewentualnych jego kosztów przeraża mnie.

Czy faktycznie tak jest, że wszystkie te silniki 2.0 TFSI - przynajmniej z tego rocznika są praktycznie do generalnego remontu lub wymiany ??  Jeżdżę raczej delikatnie i nie "męczę" silnika, czy mogłoby to mieć wpływ i problem generalnego remontu mógłby się nie pojawić ? Naczytałam się dzisiaj o tych silnikach i niestety 90 %, to niepochlebne opinie - z wyjątkiem tych na Waszej stronie.

Bardzo proszę o radę i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wioletta11 napisał:

Jeżdżę raczej delikatnie i nie "męczę" silnika, czy mogłoby to mieć wpływ i problem generalnego remontu mógłby się nie pojawić ?

Takie traktowanie żadnemu silnikowi nie służy na dłuższą metę, szczególnie tym z turbosprężarką o zmiennej geometrii, choć benzyny mają na ogół zwykłą turbinę.
Silniki 2.0TFSI pracują też charakterystycznie nawet sprawne: 

 Tu akurat egzemplarz z uszkodzonym wariatorem.

https://www.youtube.com/results?search_query=2.0+tfsi+engine+sound&sp=eAE%3D 

Posłuchaj te silniki

Dużo do powiedzenia nt. tego auta i o tym silniku ma Spalacz Benzyny, swoje A4 ma od nowości, teraz pewnie coś ok.200tys.km ma już na szafie. Ma tu swój profil, ale większą aktywność wykazuje na swoim blogu: 

WWW.SPALACZ.PL

Blog motoryzacyjny. Spalacz.pl. Piszę tutaj o motoryzacji od żwawszej i szybszej strony. Nie tęsknię za rajdowš grupš B. Nie płakałem gdy...

 

Ma też swój kanał na YT, ale to raczej materiały uzupełniające powyższy blog:

https://www.youtube.com/user/SpalaczBenzyny/videos 

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Główna bolączka A4 I A5 B9 2.0 Tfsi z lat 2008-2012 to nadmierny pobór oleju. Sprawdź czy auto przeszło naprawę w service tj. wymianę tłoków i pierścieni na nowe poprawione.

Poczytaj 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie problemu pracy silnika (klekot np. uszkodzony wariator), ciśnienia oleju, nadmiernego spalania oleju polecam kontakt z klubowym kolega Kixi4.

Spec od eliminowania bolączek i napraw silników 2.0 TFSI,

Pozdrawiam ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, BeyerBrown napisał:

6554b6be8c0d829a8bf63ae0c82cf121_link.pn Spalacz Benzyny - blog motoryzacyjny

WWW.SPALACZ.PL

Blog motoryzacyjny. Spalacz.pl. Piszę tutaj o motoryzacji od żwawszej i szybszej strony. Nie tęsknię za rajdowš grupš B. Nie płakałem gdy...

 

Na Spalacza Benzyny właśnie wcześniej trafiłam szukając info o tym silniku. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, black4 napisał:

Witaj,

Główna bolączka A4 I A5 B9 2.0 Tfsi z lat 2008-2012 to nadmierny pobór oleju. Sprawdź czy auto przeszło naprawę w service tj. wymianę tłoków i pierścieni na nowe poprawione.

 

 

Byłam dzisiaj w ASO Audi. Auto nie przeszło naprawy w servisie, ani wymiany tłoków , ani pierścieni - nic w silniku nie było robione - poprzedni właściciel w Danii serwisował je regularnie w ASO (ostatni wpis z przed roku), ale nie zgłosił nigdy nadmiernego poboru oleju. Niestety, ale rozrządu też nie zgłaszał, a jest do wymiany na już wraz z pierścieniami - tak przynajmniej mówi dwóch mechaników - ten z ASO i mój. 

Chyba jednak odpuszczę sobie tego PIĘKNEGO A4 2.0 TFSI ... :( i poszukam czegoś innego.

Dziękuję za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...