Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczny dźwięk na zimnym silniku


rp1999a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się do was o pomoc w ustaleniu przyczyny dziwnego dźwięku. Samochód to a4 b6 1.8t quattro. Przy uruchamianiu zimnego silnika obroty wskakują do 1200 i towarzyszy im dziwny dźwięk. Po dodaniu gazu w zakresie 1000-2000 obrotów jest również słyszalny ten dźwięk. Dzieje się to tylko na zimnym silniku przez 2-3 minuty. Załączam filmik na którym jest to pokazane. Liczę na pomoc z Waszej strony. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz z łańcuszkiem z tyłu głowicy. Zacznij od czyszczenia smoka olejowego, a jak nie pomoże to wymiana, wcześniej pomiar ciśnienia oleju też się przyda. Jak oliwa zalana?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu czyszczenie całego układu było robione. Pompa oleju nowa, smok nowy, miska olejowa i układ przeczyszczone. Ciśnienie oleju było strasznie niskie, teraz jest w porządku. Olej to Motul 5W40 X-Cess. Dziwi mnie to właśnie, że jest to na zimnym silniku po kilku minutach jest już w porządku i nic a nic nie hałasuje.

 

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale podczas tego zabiegu mechanik sprawdzał napinacz i mówił, że jest dobry bo nie da się go ruszyć i dobrze spina wałki.

Edytowane przez rp1999a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było obtarc na pokrywie zaworów i głowicy? Dźwięk od napinacza jest dopuszczalny do 2 sekund. Nie dzwoni Ci później klapka wg? Po samym nagraniu ciężko jednoznacznie określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie napinacz + łańcuch to. Może szklanki już zużyte? 

U mnie nie zawsze i tylko na zimnym silniku dzieje się tak że właśnie silnik chwilę nierówno pracuje, słychać dziwne dźwięki oraz miga mi check engine i do tego  zauważyłem dosyć duże drgania na napinaczu paska osprzętu. Na dniach będę mierzył ciśnienie oleju oraz sprawdzał auto kompem. Jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tycjan napisał:

Jak nie napinacz + łańcuch to. Może szklanki już zużyte? 

U mnie nie zawsze i tylko na zimnym silniku dzieje się tak że właśnie silnik chwilę nierówno pracuje, słychać dziwne dźwięki oraz miga mi check engine i do tego  zauważyłem dosyć duże drgania na napinaczu paska osprzętu. Na dniach będę mierzył ciśnienie oleju oraz sprawdzał auto kompem. Jakieś pomysły? 

Jak miga check to odczytaj błędy, bo bez powodu to się nie pali. To nie szklanki i załóż swój temat z problemem, bo tylko bałagan się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, przem8 napisał:

Nie było obtarc na pokrywie zaworów i głowicy? Dźwięk od napinacza jest dopuszczalny do 2 sekund. Nie dzwoni Ci później klapka wg? Po samym nagraniu ciężko jednoznacznie określić.

Nie zauważyłem, jedyne co to jest urwana jedna śruba dociskająca głowicę. Co do tej klapki wg to bardzo możliwe. Zauważyłem też, że czasami gdy odpuszczam gaz słychać również metaliczny dzwiek. Wsłuc**jąc się w te dźwięki na zimnym miałem wrażenie, że to gdzieś z okolicy turbo, ale nie byłem pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwana śruba głowicy? Czy na pewno chodzi ci o to co napisałeś? Bo jeżeli tak to radzę szybko interweniować.

To co słychać na twoim filmie to brzęczenie napinacza plus ewentualnie pompa SAI i serwo.

Skuteczne wyeliminowanie brzęczenia napinacza to wymiana na wersję starego typu bez wtyczki i wywalenie go z softu przez jakiegoś tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rp1999a napisał:

co to jest urwana jedna śruba dociskająca głowicę.

Prędzej od pokrywy zaworów :D Masz vcds'a? Jak chcesz sprawdzić klapkę na 100% to trzebaby zdjąć kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przem8 napisał:

Prędzej od pokrywy zaworów :D Masz vcds'a? Jak chcesz sprawdzić klapkę na 100% to trzebaby zdjąć kata.

Nie musi.

Wystarczy zdjąć wężyk z WG i podłączyć się duża strzykawką do wytworzenia podciśnienia które spowoduje dociskanie klapki do obudowy turbiny.

Jedna osoba ciągnie strzykawą powietrze, a druga dodaje trochę gazu i puszcza - jak jest cisza, to wiadomo, że klapka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj dłuższy filmik z tymi przygazówkami jak już uciszy się  napinacz. Wydaje mi się, że to brzmi znajomo i to będzie turbo. Jak postoi dłużej to słychać takie brzęczenie przez jakiś czas. Pociesze Cię, że z tym można jeździć kilka lat i nic się nie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam identyczny odgłos przy odpaleniu na zimnym. oraz metaliczny dźwięk pojawia się na ciepłym w okolicy 2000-3000tys, ledwo co można usłyszeć, natomiast glosniejszy, słyszalny w kabinie w okolicach 6000 obr. Jutro wstawię film. Łańcuch z napinsczem czy popychacze też już? Przebieg licznikowo 250, dużo faktur z przebiegami itd ale kto wie.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym filmie slychac dwie "usterki"

jeden do paru sekundowy dzwiek lancucha i napinacza

a potem przy przegazowkach to obstawiam na 99% luzna szpilke kolektora wydechowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 lat temu taki dźwięk miał ojciec w passacie b3 i to były wywalone panewki na wale. Na tym ostatnim nagraniu to brzmi zupełnie inaczej niż na pierwszym filmiku. Nie brzmi to za dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...