Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja-zawór regulacji kompresora Denso-Audi a4 B7 (2007 rok) 2.0 TDI BRE 140hp 103kW


kamdab

Rekomendowane odpowiedzi

[w edycji]

Witojcie forumowicze. Widzę że problem nie rozwiązany w tym przypadku.

Problem --> Audi a4 B7 wszystko nabite, czujnik ciśnienia sprawdzony(podmieniany), zawór regulacji wyciągnięty sprawdzany na krótko(przesuwa się w graniczne położenia), sprzęgło niezerwane(wszytko się wspólnie obraca), komp nie pokazuje żadnych błędów. Wręcz parametry wysterowania w normie, oprócz parametru ciśnienia które po uruchomieniu klimatronika nie zmienia wartości (stale pokazuje 5bar). Oczywiście ECON gaśnie co oznacza że parametry są w normie lecz kompresor nie wytwarza ciśnienia....

Na dyszy rozprężnej czysto bez opiłków, założona nowa, w starym osuszaczu też bez tragedii, też założony nowy.

Zamówiłem nowy zawór regulujący i w przeciągu tygodnia będzie założony.

Załączam fotkę starego(obecnego) i screena nowego który założę. Oraz załączam zdjęcie plakietki kompresora.IMG_20190720_162617.jpgIMG_20190916_115859.jpgScreenshot_20190916-151618.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ klimatyzacji został nabity automatem który sam dozuje ilość oleju w razie potrzeby. Więc zakładam że było to nabite wraz z olejem.

Czy jest jeszcze jakiś olej poza tym krążącym w układzie?

Czy może on (a raczej jego brak) powodować słaba kompresję sprężarki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat służy do serwisu układu klimatyzacji, czyli odzyskanie i napełniania czynnika, oleju i ewentualnie barwnika UV.

Przy odciągnięciu czynnika, razem z nim trafia do maszyny olej, który automat później odseparowuje i liczy ilość która trzeba następnie wlać z powrotem do układu z czynnikiem.

Automat nie jest dla normalnego napełniania olejem. Układ z fabryki ma przykładowo jak u ciebie 120cm3 oleju który miesza się z czynnikiem, ale często przy awariach, nieszczelności układu, cały olej sprężarka wypompowuje i automat o tym nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogubiłem się, pierw jest że:

22 minuty temu, OlekS napisał:

Automat służy do serwisu układu klimatyzacji, czyli odzyskanie i napełniania czynnika, oleju i ewentualnie barwnika UV.

A później:

22 minuty temu, OlekS napisał:

Automat nie jest dla normalnego napełniania olejem.

Stąd też było moje poprzednie pytania między innymi.

A teraz kolejne, w takim razie jaki olej odciąga sprężarka i jaki w razie potrzeby dobija?

[Klima ogólnie była nabita po wymianie osuszacza i dyszy rozprężnej, ale warsztat stwierdził że klima nie działa więc gaz spuścili. Stwierdziłem że dobrze bo przynajmniej nie zapłaciłem za coś co i tak nie działa. Domniemania skierowali ku kompresorowi- albo zawór albo cały kompresor uwalony.

Przed wymianą tych dwóch podzespołów w/w klima również była u nich nabijana i automat na paragonie wydrukował ile oleju pobrał i ile wlał- wtedy to było coś poniżej 12g. Wtedy klima też nie działała ale była nieszczelność, która wtedy "była" przyczyną nie działania klimy (nieszczelność usunięta).]

Obecnie klimatyzacja jest nabita a przy wymianie zaworu pierw spuszczę czynnik maszyną automatyczną, wymienię zawór a następnie ponownie nabije czynnikiem.

Edytowane przez kamdab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej który krąży w układzie jest jeden, PAG46 nd-8.

Fabrycznie jest jego 120cm3.

Pod czas każdego serwisu układu klimatyzacji, automat liczy ile bierze tego oleju razem z czynnikiem i przy podciśnieniu, i tyle samo zwraca z powrotem. Jak naprzyklad przez 10 lat, była nieszczelność 2 razy w okolicach chłodnicy, przyłącz. Wtedy ojej wylatuje razem z czynnikiem. Mechanik z automatem o tym nie wie. 

Przykład: mamy w układzie 120cm3

Pod czas serwisu automat niechcąc pobiera 10cm3 oleju, on to liczy i przy napełnianiu r134a dodaje tych 10-12cm3 oleju.

 

Drugi przykład:

Uszkodzenie rurki na wejściu do chłodnicy, cała osłona silnika zawalona olejem, w  układzie (kompresorze, osuszaczu, chłodnicach) powiedzmy zostało 30cm3 oleju.

Automat znowu odzyska np 7cm3 oleju, i z powrotem je wpakuje.

Ale trzeba było już dolewać nie 7cm3, a 97cm3.

To jest właśnie niewiedza co się działo z samochodem w przeszłości. Może być tak że niestety kompresor trzeba będzie kupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso dcp 02041 to jest zamiennik nowej nomenklatury DENSO.

Wejdź na ichniejsza strone, tam wszystko jest o olejach i wszystkich.

 

Sprężarka nie będzie działać bez oleju, tak samo i z przelaniem oleju.

Może jeszcze olejowy film który jest tam obecny nie dał kompresoeze się zatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję OlekS za rzetelną odpowiedź :) mysle że teraz już lepiej rozumiem jak to działa ;)

Może jest szansa że jak doleje tego oleju to klima ruszy no i że się nie zatarła.

Przestudiuje podaną lekturę i będę próbował dalej.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...