Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwszy Chip tuning a4 b7 1.8t


szumiii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam a4 b7 1.8t seryjnie 163KM i zastanawiam się nad chip tuningiem(stage1 to chyba ten pierwszy). I mam kilka pytań.

1.Zamierzam zagazować auto i czy dużo lepiej chipować przed zagazowaniem? Czy jeżeli gazownikowi powiem, że będę chipował w przyszłosci do ok.190-200KM i mi wstawi mocniejsze wtryskiwacze, reduktor to też będzie spoko(plus po chipie regulacja u gazownika ponowna)? 

2. Chcialem przed zagazowaniem chipować, ale trochę już się naczytałem(różne opinie, choć większość jest jednak za dodaniem ic itp) i czy konieczna jest zmiana intercoolera i wtrysków przed chipowaniem? Rozumiem że seryjne nie stykną? I czy dużo fachowcy biorą za wstawienie do b7 fmic(albo dodanie drugiego ic chyba z bexa, i która opcja tańsza/lepsza)? Chciałem przed gazowaniem chipować, ale jak poczytalem o wstawieniu ic, mocniejszych wtrysków= koszt dodatkowy pewnie ok.1k to jednak kieszeń moją za bardzo zaboli, a w takim razie wolę poczekać z tuningiem niż gazem, żeby zaczął mi się zwracać :D I czy chip tunerzy nie widzą problemu w zwiększaniu mocy już zagazowanym autom?

Dzięki z góry z aodpowiedzi

Pozdrawiam :)

Edytowane przez szumiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, szumiii napisał:

czy dużo lepiej chipować przed zagazowaniem

Bez wielkiej róznicy, ja wolę po.

7 minut temu, szumiii napisał:

Czy jeżeli gazownikowi powiem, że będę chipował w przyszłosci do ok.190-200KM i mi wstawi mocniejsze wtryskiwacze, reduktor to też będzie spoko(plus po chipie regulacja u gazownika ponowna)?

Jak ma rozum to będzie spoko.

7 minut temu, szumiii napisał:

czy konieczna jest zmiana intercoolera i wtrysków przed chipowaniem?

Nie jest, ale warto - zależy ile się chce mocy.

8 minut temu, szumiii napisał:

I czy dużo fachowcy biorą za wstawienie do b7 fmic?

Dużo za dużo :)

8 minut temu, szumiii napisał:

 I czy chip tunerzy nie widzą problemu w zwiększaniu mocy już zagazowanym autom?

Jak umieją stroić LPG to na pewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Emejcz napisał:

Bez wielkiej róznicy, ja wolę po.

A mógłbym rozwinąć dlaczego? Czy bez powodu? :)

13 minut temu, Emejcz napisał:

Nie jest, ale warto - zależy ile się chce mocy.

Tak jak pisałem, stage1 to pewnie nie więcej niż 190-200KM, więc czy bez IC nie bedzie problemów z przegrzaniem itp?  "zależy ile chce się mocy" czyli do jakiej mocy nie jest konieczne? :)

15 minut temu, Emejcz napisał:

Dużo za dużo :)

To mechanik tym się musi zająć czy Ci co chipują ogarną temat raczej? :)  Dużo za dużo to okolice jakiej kwoty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, szumiii napisał:

A mógłbym rozwinąć dlaczego? Czy bez powodu? :)

Bo na LPG są zazwyczaj mniejsze stuki.

 

12 minut temu, szumiii napisał:

czyli do jakiej mocy nie jest konieczne? :)

Zależy od egzemplarza i jak jeździsz. Może jakiś tuner będzie chciał sprecyzować. 

 

14 minut temu, szumiii napisał:

To mechanik tym się musi zająć czy Ci co chipują ogarną temat raczej?

Zależy do kogo trafisz. Każda wersja możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, szumiii napisał:

Chciałem przed gazowaniem chipować, ale jak poczytalem o wstawieniu ic, mocniejszych wtrysków= koszt dodatkowy pewnie ok.1k to jednak kieszeń moją za bardzo zaboli, a w takim razie wolę poczekać z tuningiem niż gazem

Jeżeli jakiekolwiek przeróbki mechaniczne mają cię finansowo zaboleć, to zrób sam program, na tym co masz. Ponieważ różnica w mocy będzie niewielka, bez znaczenia, czy zrobisz to przed, czy po montażu LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dayd_4 napisał:

Jeżeli jakiekolwiek przeróbki mechaniczne mają cię finansowo zaboleć, to zrób sam program, na tym co masz. Ponieważ różnica w mocy będzie niewielka, bez znaczenia, czy zrobisz to przed, czy po montażu LPG.

Różnica w mocy w sensie na samym programie teraz czy że po przeróbkach mechanicznych dużo więcej nie zyskam?

Jak zrobię program na seryjnych cześciach bez zmiany IC i wtrysków to nie będzie żadnych problemów, jak grzanie się, puchnięcie itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uzyskasz dużo więcej samym programem.

Grzanie się, czy puchnięcie występuje zawsze, nawet bez przeróbek. W każdym aucie, jak mocniej jedziesz. Wszystko zgrzejesz i wszystko ci spuchnie, nawet, jak zrobisz 300KM. Tylko im więcej modyfikacji mechanicznych, tym granica puchnięcia jest dalej, a co za tym idzie, masz większą moc do dyspozycji, przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, dayd_4 napisał:

Nie uzyskasz dużo więcej samym programem.

Grzanie się, czy puchnięcie występuje zawsze, nawet bez przeróbek. W każdym aucie, jak mocniej jedziesz. Wszystko zgrzejesz i wszystko ci spuchnie, nawet, jak zrobisz 300KM. Tylko im więcej modyfikacji mechanicznych, tym granica puchnięcia jest dalej, a co za tym idzie, masz większą moc do dyspozycji, przez dłuższy czas.

Nie uzyskam dużo programem? Bo czytałem że ok 25-30 KM więcej można uzyskać i do 40Nm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, ok, masz rację "dużo", to pojęcie względne. 25-30KM, jak najbardziej masz szansę uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć wtryski z saaba 360-370cc, są do wyrwania do 200zł komplet, dsmic styknie na takie moce spokojnie i ugrasz te 300nm do 5.3-5.5k może ciut więcej niuta, zależy od wielu zależności(możesz sam ogarnąć montaż jeśli masz czas i chęci, wyjdzie taniej).. Robienie softa na 280cc to jazda prawie jak kaszlakiem, do tego smic sam to można yerba mate parzyć..

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, można na serii całkowitej zrobić i będzie bardzo przyjemnie, może nie bedzie super szedł do odcinki ale zakres 2,5-5 tyś bedzie spoooro na plus, jeśli nie szkoda Ci dodatkowe 200 zł na wtryski to dorzuć 320cc z bexa i masz zapas paliwa na seryjną turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Bez przesady, można na serii całkowitej zrobić i będzie bardzo przyjemnie, może nie bedzie super szedł do odcinki ale zakres 2,5-5 tyś bedzie spoooro na plus, jeśli nie szkoda Ci dodatkowe 200 zł na wtryski to dorzuć 320cc z bexa i masz zapas paliwa na seryjną turbinę.

Łukaszu, tylko saabowe są w cenie bexowych przy dobrych wiatrach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...