Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy a temp. otoczenia?


morenos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów :)

Panowie, jeżdzę tym autkiem już kilka lat i ogólnie jestem zadowolony ale zastanawia mnie jedna przypadlość. Właśnie zaczął się okres chłodniejszych dni i co zauważyłem po raz kolejny jak każdej jesieni czy zimy ze kiedy temperatura otoczenia jest gdzieś poniżej 18C auto jak by odżywa, dostaje kopa i ma wiecej mocy, jak bym wsiadł do innego auta i tak moge jeździć pół dnia z bananem na twarzy :) , zaś kiedy temp otoczenia podskoczy powyżej powiedzmy 20C ( nieważne ile może to być 25 a moze i 33) auto sprawia wrazenie jak by ciągnęło za sobą przyczepe z jachtem, wkreca się na obroty na biegu jałowym zupełnie normalnie zaś na obciązeniu czy to pierszy czy  2 czy 3 bieg wkreca się tak pomału jak by bmu ciężko było.  Od czego jest zależna tak diametralnie odczuwalna zwinność silnika że w chłodniejsze dni jeździ się jak bym autem zjechał z chiptuningu a jak jest cieplej to jak bym czołg ciągnął ? ?

Mam dostep do VCDSa wiec jesli potrzeba jakieś logi z konkretnych kanałów to proszę o podpowiedź z których a sprawdze i podam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, morenos napisał:

Witam kolegów :)

Panowie, jeżdzę tym autkiem już kilka lat i ogólnie jestem zadowolony ale zastanawia mnie jedna przypadlość. Właśnie zaczął się okres chłodniejszych dni i co zauważyłem po raz kolejny jak każdej jesieni czy zimy ze kiedy temperatura otoczenia jest gdzieś poniżej 18C auto jak by odżywa, dostaje kopa i ma wiecej mocy, jak bym wsiadł do innego auta i tak moge jeździć pół dnia z bananem na twarzy :) , zaś kiedy temp otoczenia podskoczy powyżej powiedzmy 20C ( nieważne ile może to być 25 a moze i 33) auto sprawia wrazenie jak by ciągnęło za sobą przyczepe z jachtem, wkreca się na obroty na biegu jałowym zupełnie normalnie zaś na obciązeniu czy to pierszy czy  2 czy 3 bieg wkreca się tak pomału jak by bmu ciężko było.  Od czego jest zależna tak diametralnie odczuwalna zwinność silnika że w chłodniejsze dni jeździ się jak bym autem zjechał z chiptuningu a jak jest cieplej to jak bym czołg ciągnął ? ?

Mam dostep do VCDSa wiec jesli potrzeba jakieś logi z konkretnych kanałów to proszę o podpowiedź z których a sprawdze i podam.

Normalna sprawa. U mnie też czuć różnicę, może nie taką dużą ale jest wyczuwalna. Zimne powietrze zajmuje mniejsza objętość i trafia go więcej do silnika :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady żeby aż taka różnica była i to w silniku wolnossacym. 

Widzę, że jest lpg więc pytanie czy tak samo jest na obu paliwach? Logi jak chcesz robić to chyba 2+7 na pb i lpg po skasowaniu korekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto lpg ale nie ma różnicy, na pb moze ciut lepiej idzie ale ogół jest taki sam, zimno super, ciepło muł.

Piszesz "po skasowaniu korekt" , jak to zrobić?

Edytowane przez morenos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych sterownikach trzeba odłączyć aku, przynajmniej w 1.8t, bo w nowszych to wystarczy skasować błędy i to zeruje korekty. 

Nie wiem jak w 2.8 ale jeśli jest tak samo jak w pierwszych 1.8t to korekty długie powinny być w gr.8 i najlepiej je wyzerowac przed logami.

W innym przypadku szukaj po kanałach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...