Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej do baku diesla (problem)


mack724

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie ostatnio zatankowalem  samochód do pełna pod domem do baku wlalem 250ml Oleju 2T LM 1052. Po tym zostawiłem samochód na 3 tyg bez opalania dziś rano odpaliłem auto pojechałem na zakupy i po powrocie chce odpalić a tu wszystkie zegary przygasly A silnik ciężko odpalił trochę poszarpal i zgasł później odpalił normalnie. Kiedy go odpalam po 30min postoju trochę ciężko silnik chodzi myślicie że olej zleciał i nie wymiesza się z ropą i pompa zaciąga olej ??? Z góry piszę akumulator jest ok 

Edytowane przez mack724
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powinieneś najpierw wlać olej a poźniej zatankować do pełna. Są lepsze środki do czyszczenia układów  wtryskowych niż powyższy olej. Podłaczyleś komputer żeby sprawdzić czy są błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest zatankowanie paliwa premium, wyjdzie nawet taniej na baku jak pełen bak + jakikolwiek środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Dodam że najlepiej po takim zatankowaniu zrobić trasę ok 100 km na autostradzie, przy wysokich obrotach przez dłuższy czas wtryski pozbędą się całego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kkt napisał:

Witam. Powinieneś najpierw wlać olej a poźniej zatankować do pełna. Są lepsze środki do czyszczenia układów  wtryskowych niż powyższy olej. Podłaczyleś komputer żeby sprawdzić czy są błędy?

Jeszcze nie podłączyłem kompa. Olej wlalem do baku w celu lepszego smarowania układu wtryskowego ;) A nie przeczyszczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak nie ma sensu, nie w nowych silnikach. Wyrzucasz przez takie rzeczy pieniądze w błoto. Wierz mi, że jak tankujesz na pewnych stacjach, i nie robisz dziennie po 10 km, to z układem paliwowym nie będziesz miał problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku DPF-a nie wlewałbym żadnych olejów 2T   używanych do motorów .   Właśnie  zamawiam na alledrogo   

 

Dodatek-do-diesla-o-niskiej-zawartosci-s
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 31 zł - Dodatek do diesla o niskiej zawartości siarki 1l 1 (8183737704). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Można też Archoil 

ARCHOIL-AR6900-D-MAX-DIESEL-ON-CETANE-BO
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 69,90 zł - ARCHOIL AR6900-D MAX DIESEL ON CETANE BOOST 500ml (7400175187). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow aż 50 zł różnicy na paliwie premium za cały bak ??? A środek za 40 parę złotych co wystarcza  max ma 1000 lirów paliwa. Nie wiem skąd taka księżycowa kalkulacja ???  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem przykład, nie wiem za ile tankujesz. U mnie różnica między Eco diesel a Verva to 25 groszy na litrze. Przy 60 litrach masz całe 15 zł różnicy na baku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mack724 napisał:

Witam mam pytanie ostatnio zatankowalem  samochód do pełna pod domem do baku wlalem 250ml Oleju 2T LM 1052.  Kiedy go odpalam po 30min postoju trochę ciężko silnik chodzi myślicie że olej zleciał i nie wymiesza się z ropą i pompa zaciąga olej ???

Mało prawdopodobne aby tak mała dawka oleju 2T miała wpływ na pracę silnika.

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ? może ropa jakaś trefna ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko się wyjaśniło;) filtr paliwa wymieniam co roku a rope leje v power przyczyna była walnieta chlodnica spalin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele lat zalewałem olej 2T do ropy, żadnych efektów ubocznych o ile wiemy jaki olej wybrać.

Zalewałem też dodatek z siarką od Klenn Flo, radzę nie przekraczać zaleconych proporcji.

Od kiedy jest na rynku Archoil zarówno do benzyny jak i diesli zalewam ich środki, według mnie jedne z najlepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 paliwa premium niczego nie dadzą, tzn nie szkodzą jak zwykłe paliwa bo są pozbawione biokomponentów
2 do DPF można stosować 2T z normą JASO FC
 

Lać dobre paliwa + ogień i nie będzie problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcin4x4 napisał:

1 paliwa premium niczego nie dadzą, tzn nie szkodzą jak zwykłe paliwa bo są pozbawione biokomponentów
2 do DPF można stosować 2T z normą JASO FC
 

Lać dobre paliwa + ogień i nie będzie problemów.

 

Sam się gubisz chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Langista napisał:

Sam się gubisz chyba..

jak masz coś konkretnego do dopowiedzenia to pisz albo nie marnuj innym czasu i klawiatury.

ON B5 miało 2% fame, B7 ma 7% fame i ma to każde paliwo również premium (mój błąd). Tabele paliw są dostępne na stronach, często są identyczne dla obu typów paliw. Na forum BMW masz bardzo obszerny temat porównujący paliwa. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jest śliskiego w kwestii paliw? Nigdy nie wiesz co tak na prawdę tankujesz, ale sam po sobie wiem, że jak tankowałem Eco diesla, silnik nie chodził z najlepszą kulturą. Zacząłem tankować vervę i jak ręką odjął. Dodam że trasy robiłem takie same a w układzie paliwowym nic nie zmieniałem, poza filtrem paliwa 2 razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Langista napisał:

Nigdy nie wiesz co tak na prawdę tankujesz

nie do końca.. o ile stacje są prywatne to do koncernu możesz zgłaszać swoje zastrzeżenia i wtedy są kontrole jakościowe. Ponadto większość paliwowych przekrętów odbywa się na terenie rafinerii bo potrzeba jest infrastruktura, zwłaszcza jeśli mówimy o benzynie. Oczywiście nie jest to oszustwo, klient zamawia "gówniane" paliwo i takie dostaje. Jak się można domyśleć, na swoje stacje gówna nie pchają.

16 godzin temu, Langista napisał:

ale sam po sobie wiem, że jak tankowałem Eco diesla, silnik nie chodził z najlepszą kulturą. Zacząłem tankować vervę i jak ręką odjął.

ja również jeżdżę na vervie i mam identyczne doświadczenia do Twoich, mało tego nawet pokusiłem się o logi,  wyszły pierdoły typu turbo wstało 200 rpm szybciej, lepsze czasy i korekty.  Kiedyś kolega testować na PD biodiesla i o ile biokomponenty początkowo poprawiły korekty to spalanie, dynamika, praca turbo, kultura pracy.. wszystko gorzej.

Generalnie chodziło mi o fakt że paliwa premium nie wyczyszczą zasyfionego silnika, wtrysków itd. Paliwa dzisiaj są oczyszczone i są "suche". Paliwo premium dla silnika na pewno jest lepsze i powszechnie panuje opinia że z dodatkami można wyluzować ale co jakiś czas stosować. Myślę że to optymalne rozwiązanie

Swoją drogą jak auto ma 500 tyś na blacie to mu żadna chemia w baku nie pomorze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też racja, ja jednak wychodzę z założenia, że najlepszym czyszczeniem wtrysków jest zatankować do pełna i zaplanować trasę przynajmniej 500 km w jedną stronę (urlop np.). Silnik pracując stale długi czas sam wyzbywa się nieczystości, o ile zalane było dobre paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...