Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kilka sekund klekotu na zimnym


rysuchom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam A4 b6 2.0 benz.Przy pierwszym porannym rozruchu , przez 3-4 sek.słychac klekot w okolicy wariatora potem już cisza. Na rozgrzanym silniku też cisza.Pokilku godzinach postoju (3-5 godz.) znowu to samo. Pytanie dla znawców:  czy to jest napinacz łańcucha, czy jakieś inne ustrojstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat klepany jak najman w ringu. wariator. poranne klekotanie jest dlatego bo przez całą noc olej ścieka do miski i rano zanim arteria olejowa się zapełni co trwa dosłownie chwilę ten wariator wyje. regeneracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz odpowiedz dlaczego masz problemy o których napisałeś.....

 

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndrzejK, nie bardzo rozumiem o czym mówisz , mam nadzieję, że czytales posty o braniu oleju i usterkach wariatora. A może pochwal się jaki olej stosujesz w swoim  ALT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie rozumiesz?? Pisane o tym było wiele razy....

A nawet jakby nie było pisane to logicznie myśląc połączenie oleju półsyntetycznego (jego parametry smarne) z wariatorem i popychaczami hydraulicznymi to delikatnie mówiąc słaby pomysł, który wcześniej lub pózniej daje takie skutki jak np. u Ciebie.

Silnik jak bierze olej to trzeba go naprawić, olejem go nie uzdrowisz tylko zniszczysz takie elementy jak np. wariator.

Właściwy olej + terminowe wymiany to gwarancja spokoju i braku problemów z silnikiem, oczywiście pod warunkiem,że auto to nie kupiony szrot za śmieszne pieniądze z dojechanym motorem i nie tylko.

To,że jest dopuszczony (dziwi mnie to mocno) do tego silnika to wielki błąd i generalnie leją go ludzie,którzy mają problemy z zużyciem oleju. Nie tędy droga....Long Life też niby był dopuszczony dla tego motoru, a jakie są skutki jego przestrzegania słychać tu i tam zresztą nie tylko w silnikach Audi, bo i inne marki których silniki są/były tak serwisowane powodowały marne skutki.

Pytasz jaki ja stosuję olej?? Proszę bardzo - norma 502 00,  5W40, Valvoline Synpower. To mój wybór, natomiast ważne jest aby spełniał normę i był 5W40 (najlepsze wartości w naszych warunkach klimatycznych, a i na południu Europy w letnich miesiącach daje radę, sprawdzone).

Moje auto od nowości nie widziało serwisu Long Life i od wymiany do wymiany ubywa może z.... 0.3l. na miarce, a więc nie muszę dolewać nic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że zmiana oleju juz nic mu nie pomoże. Ja kiedyś w swoim alt.zmienilem na 5w40 ale niestety decyzje poprzednich właścicieli zabiły ten silnik. wariator krzyczał, a i ubytek oleju nie zmalal. Tak jak mówisz. Jak ktoś z głową podchodził do tematu oleju to ma spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć, pełna zgoda z Twoją opinią.

Koledze pytającemu o olej podałem właściwe jego parametry, a że to u niego i wielu innych już "musztarda po obiedzie" to całkiem inna historia.

Najbardziej "poraża" mnie w wielu opiniach ich obiegowe powtarzanie rzekomych problemów, które niby same z siebie występują, a w rzeczywistości problem leży zupełnie gdzie indziej ( sposób eksploatacji od nowości i świadome podchodzenie do tematu na bieżąco, ale o tym również sam wspomniałeś).

Reasumując z g...a bata nie ukręcisz....i jak silnik jest zakatowany to trudno zrobić z niego w pełni sprawną jednostkę napędową, a rotowanie olejami nic tu nie zmieni o ile nie pogorszy jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. kolega w pracy ma b6 2.0 ALT i autentycznie nie dolewa prawie nic a wariatora w ogóle nie słychać !

szok, że 2.0 tak się zachowuje. przejedzie jeszcze drugie tyle i nie puści bąka ;)

co lepsze. był gość tu na forum który reanimował całe 2.0 od podstaw i  ? po 2 miesiacach łykał olej. jak się komuś nie poszczęści przy zakupie to ten silnik jest skazany na pijaństwo olejowe. tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest troche hipokryzji w Waszych opiniach.Moje auto było zasilane olejem zgodnie z zaleceniami producenta, olej wymieniany terminowo co ma odzwieciedlenie w książce serwisowej , nie narzekam  że bierze olej, ale praca wariatora jest na zimnym silniku zbyt głośna (2-3 sek.). dlatego zmieniłem olej na Motul Synergie 6100 10 w40. , który notabene polecaja doświadczeni koledzy z tego forum. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze chyba mylisz pojęcia bo nie jestem hipokrytą. sam popełniłem ten błąd i zalałem swoje 2.0 castrolem 10w40 kilka lat temu jak jeszcze takie auto miałem i teraz odradzam tego każdemu. teraz tego nie robię więc gdzie tu hipokryzja ?

dla mnie możesz lać kujawski. ja swoje powiedziałem.

a na koniec pozdrawiam doświadczonych kolegów, którzy polecają 10w40 do tego silnika. AHOJ !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 14:25, rysuchom napisał:

ale praca wariatora jest na zimnym silniku zbyt głośna (2-3 sek.). dlatego zmieniłem olej na Motul Synergie 6100 10 w40

No to poszedłeś w odwrotnym kierunku do właściwego....

 

W dniu 30.09.2019 o 13:29, TomOskroba napisał:

dokładnie. kolega w pracy ma b6 2.0 ALT i autentycznie nie dolewa prawie nic a wariatora w ogóle nie słychać !

Czyli da się

 

W dniu 30.09.2019 o 15:03, TomOskroba napisał:

a na koniec pozdrawiam doświadczonych kolegów, którzy polecają 10w40 do tego silnika. AHOJ !

Przychylam się do pozdrowień......

 

W dniu 30.09.2019 o 14:25, rysuchom napisał:

Chyba jest troche hipokryzji w Waszych opiniach.

Zabrzmiało to tak jakby ktoś chciał zrobić Ci na złość, a tak nie jest.

Radzimy jak powinieneś zrobić, aby było właściwie, a co Ty z tą wiedzą zrobisz to już Twoja sprawa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...