Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Wymiana amortyzatorów - 1BV Quattro Avant


tsluszniak

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

potrzebuję pomocy. Chcę zrobić ostatnią rzecz w zawieszeniu w Audi jaka mi została. Chodzi o Avanta z 1BV w Quattro. Do wymiany wszystkie 4 amortyzatory, ale przy okazji pasuje wymienić też odboje, jakieś osłony. Teraz pytanie, bo chcę to zrobić raz, a dobrze, ale wszystko ma być w serii. Nie chcę obniżać, po prostu trzeba to wymienić na nowe, sprawne części. Co jeszcze pasuje wymienić poza samymi amortyzatorami? Etka mówi o górnych łożyskach przednich amortyzatorów (8E0412377C), ale wszystko co znajdę ma informację, że jest to poduszka bez łożyska - punkt 7. Ktoś wie ewentualnie jakie to łożysko? Czy może jest to zespolone jakoś z elementem 9? 

Póki co z przodu do wymiany obstawiam elementy: 7, 4, 5, 11. Co jeszcze?

Z tyłu trochę prościej: 8E0513036AL (amortyzator), 3B0512131H (odbój), 8E0512137E (osłona), 4F0513353D (mocowanie amortyzatora).

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz  to co wymieniłeś z przodu,to nie łożysko tylko poduszka amorka. Z tyłu wymienisz amorki,odboje,osłony,mocowania amorków i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem u siebie amorki na Sachs 1be. Nie ruszałem poduszek amora. Wyglądały ok.

Jedyne co zawaliłem, to w ferworze walki zostawiłem stare osłony i odboje. Ori są takie same czy mogą mieć inne wymiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jolley napisał:

Nie ruszałem poduszek amora. Wyglądały ok.

Moje ori tez ok wyglądały,ale po wymianie na nowe przód widocznie do góry poszedł wiec guma była zbita. Analogicznie z gumą na tylnych mocowaniach amorków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 13:39, pila24 napisał:

Moje ori tez ok wyglądały,ale po wymianie na nowe przód widocznie do góry poszedł wiec guma była zbita. Analogicznie z gumą na tylnych mocowaniach amorków.

Czy jakieś inne plusy po wymianie prócz podniesienia auta zauważyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Emejcz napisał:

Czy jakieś inne plusy po wymianie prócz podniesienia auta zauważyłeś?

Brak efektu dobicia do końca przy większej dziurze,oczywiście nowe amory i odboje tez mają w tym udział. Taka kompleksowa wymiana daje najlepsze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 13:39, pila24 napisał:

Moje ori tez ok wyglądały,ale po wymianie na nowe przód widocznie do góry poszedł wiec guma była zbita. Analogicznie z gumą na tylnych mocowaniach amorków.

Wydaje mi się, że mówisz o podkładce gumowej pod sprężynę. Poduszka jest u góry.

A jak Panowie z tymi odbojami? Zostawić z 1bv (ori monroe) do nowych 1be sachs? Wymiary są te same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jolley napisał:

Wydaje mi się, że mówisz o podkładce gumowej pod sprężynę. Poduszka jest u góry.

A jak Panowie z tymi odbojami? Zostawić z 1bv (ori monroe) do nowych 1be sachs? Wymiary są te same?

Nie wymieniałem podkładek,wymieniałem poduszki przy okazji wymiany amorków.

Odboje i osłony 1bv i 1be są takie same.

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...