Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskazania temperatury - termostat czy czujnik ?


Oloim

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Forumowicze kieruje się do was z pytaniem, Czy komuś pomogła wymiana termostatów lub czujnika temperatury przy falowaniu temperatury na zegarach, niedogrzaniu ?

Obecna sytuacja u mnie przy CAGA jest następująca. Miasto przy 8 km trasy auto średnio łapie od 75-90 stopni w zależności korki, szybki przelot z 2 tyś obrotów na 5 biegu. Przy 2 km przejazdu zegary łapią ok 60 stopni. Trasa zagrzanie podobnie, ale wahania przy zmniejszeniu prędkości 130-140 zmniejszenie do 90 spadek od 5-10 stopni.

Wiadomo przy rozgrzanym trochę gazu i temperatura na 87-90 stopni.

Temperatury zewnętrzne od 10 do 20 stopni.

W większości osoby wskazują na termostaty. Do wymiany są dwa na bloku i ten zabudowany na wężach, ale nie zawsze pomaga. Dzisiaj zaproponowano mi wymianę czujnika w pierwszej kolejności, ponieważ w dużej mierze to one są winowajcami a nie termostaty.

Ryzykować z czujnikiem, pomimo że wymieniany byl rok temu na zamiennik ? Nie zaleca się stosowania zamienników tak jak w przypadku termostatów.

Z dwóch opcji pierwsza generuje duże koszty ok 415 zł części ASO + robocizna. Druga 180 zł czujnik i chwila roboty.

Komuś pomogła wymiana czujnika ? Błędów na kompie nie ma względem czujnika. Spalanie raczej normalne, trasy 6-7 litrów, mieszany 7-7,5, miasto powyżej 7,5-8,5 nie wyszedłem. Przy spokojnej trasie 5,5-6 tj. 110 km/h.

Czy ogólnie kierować się zasadą tttm i olać, żyć z tym.

Edytowane przez Oloim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpisywałem swój problem na forum i po doradztwie odpuściłem sobie wymianę przez 1 rok bo ten typ tak ma. Nie był to dobry pomysł bo jak się okazało nie dogrzewany silnik generował problemy z Dpf em i problemy z ogrzewaniem. Przed kolejną zimą zakupiłem w ASO nowy termostat z odpowiednim nr. Do dziś mam spokój. Zapomniałem o DPF ie I ogóle auto zawsze trzyma równe 90 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na wymianę i wszystko wróciło do normy, tylko że w ASO była jedna sztuka termostatu niestety uszkodzona. Zaproponowano mi Behra w zastępstwie, z którym nie ma problemów ( montaż w większości wypadków zamiast oryginału z ASO ) nie było objawów złego działania. Temperatura stoi w miejscu, przewody mają znacznie wyższą temperaturę, a po 8 km mam 90 stopni na zegarach. Wcześniej jak wbiłem 80 to było coś.

Wymieniono 03L121111AD

 

PS U mnie DPF równo co 700 km się wypalał, nie było z nim problemów.

Edytowane przez Oloim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem wyżej: 03L121111AD

Jak zdejmiesz osłonę z silnika będziesz miał lepszy widok. Jest on po prawej stronie, taki w obudowie z trzema kanałami, bynajmniej u mnie. Ewentualnie możesz mieć wersję z wymiennym wkładem, lokalizacja podobna. W ASO wprowadzono mnie w błąd że u mnie są dwa.

 

Pozycja 37 to termostat.

Screenshot_20191018-082709.jpg

Screenshot_20191018-083058.jpg

Edytowane przez Oloim
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam A4 B8 polifta 2.0 TDI. Panowie dzisiaj miałem dłuższą trasę ok. 200 km. Temperatura zewnętrzna  ok. 14 st C. Przejechałem pierwsze 10km i zatrzymałem się do pierwszego sklepu- na wskaźniku cieczy chłodzącej ok. 70-75 st. , temperatura oleju (bo mam odblokowane) 69-70st.. Sprawdziłem węże- termostat nie puścił, bo wąż do chłodnicy był zimny. Samochód chodził na biegu jałowym bo to zona była w sklepie. Przejechałem ok. 1.5 km do drugiego  sklepu- na wskaźniku cieczy chłodzącej ok. 75-80 st. , temperatura oleju 73st. Sprawdziłem węże pod maską - termostat puścił bo węże były ciepłe. Czyżby nie za wcześnie? Później jazda ciągła. Na początku po drogach lokalnych - czyli prędkość 80-100km/h- temperatura oleju 79-82st. Później na S8 - prędkość 130-180, temperatura oleju przy 130 ok. 91st. przy 180 najwyższa chyba 98st. Wskaźnik cieczy chłodzącej cały czasna 90st. Czy w tym przypadku termostat jest sprawny, czy ten typa tak ma. A może za wcześnie się otwiera i samochód długo się grzeje i nie dogrzewa. Może otwiera się przy 82 st. bo takie termostaty widziałem. Może trzeba wybrać z wyższą temperaturą otwarcia 87st? Jakieś sugestie, podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 22:21, wkowal10 napisał:

Mam A4 B8 polifta 2.0 TDI. Panowie dzisiaj miałem dłuższą trasę ok. 200 km. Temperatura zewnętrzna  ok. 14 st C. Przejechałem pierwsze 10km i zatrzymałem się do pierwszego sklepu- na wskaźniku cieczy chłodzącej ok. 70-75 st. , temperatura oleju (bo mam odblokowane) 69-70st.. Sprawdziłem węże- termostat nie puścił, bo wąż do chłodnicy był zimny. Samochód chodził na biegu jałowym bo to zona była w sklepie. Przejechałem ok. 1.5 km do drugiego  sklepu- na wskaźniku cieczy chłodzącej ok. 75-80 st. , temperatura oleju 73st. Sprawdziłem węże pod maską - termostat puścił bo węże były ciepłe. Czyżby nie za wcześnie? Później jazda ciągła. Na początku po drogach lokalnych - czyli prędkość 80-100km/h- temperatura oleju 79-82st. Później na S8 - prędkość 130-180, temperatura oleju przy 130 ok. 91st. przy 180 najwyższa chyba 98st. Wskaźnik cieczy chłodzącej cały czasna 90st. Czy w tym przypadku termostat jest sprawny, czy ten typa tak ma. A może za wcześnie się otwiera i samochód długo się grzeje i nie dogrzewa. Może otwiera się przy 82 st. bo takie termostaty widziałem. Może trzeba wybrać z wyższą temperaturą otwarcia 87st? Jakieś sugestie, podpowiedzi?

skoro masz polifta to siedzi u Ciebie zapewne 03L121111AD który ma temp otwarcia 87st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...