Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 35TFSI mild hybrid plus Start Stop


orkisz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Zgodnie z zasadą jak w temacie podczas jazdy na autostradzie przy puszczeniu pedala gazu silnik gaśnie i auto zaczyna żeglować. I moje pytanie jest takie jak ten system wpływa na pracę turbosprężarki, która momentalnie jest odcięta od smarowania kiedy silnik gaśnie a jest rozgrzana. To samo dotyczy automatycznej skrzyni biegów. 

Czy przypadkiem po 100 lub 200 tys. Km turbo będzie do wyrzucenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie turbo jest chlodzone ciecza wiec tu nie ma problemu. Co do automatu to bylby potencjalny problem jesli skrzynia byla by hydrokinetyczna, a pewnie siedzi s-tronic ktory ma normalne sprzeglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Korton555 napisał:

Pewnie turbo jest chlodzone ciecza wiec tu nie ma problemu. Co do automatu to bylby potencjalny problem jesli skrzynia byla by hydrokinetyczna, a pewnie siedzi s-tronic ktory ma normalne sprzeglo.

Skrzynia jest DSG 7G. Jeżeli turbo jest chłodzone cieczą to czy wtedy nie ma efektu z przegrzaniem sprężarki nawet po wyłączeniu silnika (pompa wody również zostaje zatrzymana) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, orkisz napisał:

Skrzynia jest DSG 7G. Jeżeli turbo jest chłodzone cieczą to czy wtedy nie ma efektu z przegrzaniem sprężarki nawet po wyłączeniu silnika (pompa wody również zostaje zatrzymana) 

Mysle, ze jakos to rozwiazali, nie chce mi sie wierzyc, ze nie przewidzieli tak oczywistego faktu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obieg jest elektryczny, oleju najprawdopodobniej jest podwójny. To nie jest głupi japoniec.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dodatkowa pompa wody elektryczna. Sterowana jest z ECU. tak samo po zgaszeniu auta pompa bezszelestnie pracuje jeszcze kilka minut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2020 o 21:21, DarekS4 napisał:

jest dodatkowa pompa wody elektryczna. Sterowana jest z ECU. tak samo po zgaszeniu auta pompa bezszelestnie pracuje jeszcze kilka minut. 

Czy to znaczy, że praca turbo jest podtrzymana po wyłączeniu silnika i turbo schładza się samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DarekS4 napisał:

Nie, no bo jak. 

Ehh czyli jednak trzeba chwile poczekać po dłuższej jeździe :eusathink:

Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba czekac. To jest mit wyssany z palca. 

Niejednokrotnie na samochodach które miały zamontowany czujnik temp oleju i EGT widziałem że dojechanie do miejsca docelowego na spokojnie np 1-2 km wystarcza. 

Czas w jakim EGT spadło o kilkaset stopni przy mega spokojnej jeździe od butowania i tak samo temp oleju był dużo mniejszy od czasu zatrzymania się i czekania. 

Owszem jak juz dojeżdżasz pełnym ogniem na miejsce docelowe to inna sprawa. Ale wystarczy odpuścic ostatnie 2km i wszystko wychładza sie z automatu. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...