Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


wiktor1979

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, colak napisał:

w takim razie nie rozumem po co są wiekszej srednicy tarcze jesli klocki te same 

No właśnie... Po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2 godziny temu, colak napisał:

w takim razie nie rozumem po co są wiekszej srednicy tarcze jesli klocki te same 

Większa średnica = większe ramię momentu hamującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, george napisał:

Większa średnica = większe ramię momentu hamującego...

nie tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dev napisał:

nie tylko

Większa pojemność cieplna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, george napisał:

Większa pojemność cieplna.

Najważniejszy czynnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przymierzam się do wymiany zestawu tarcze + klocki w S4 B6. Proszę o polecenie dobrych tarcz do klocków Ferodo Performance FDS1629. Do tej pory miałem Rotingery GT, ale poddały się ostatnio po 2 mocniejszych hamowaniach na autostradzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rpd napisał:

Witam,

Przymierzam się do wymiany zestawu tarcze + klocki w S4 B6. Proszę o polecenie dobrych tarcz do klocków Ferodo Performance FDS1629. Do tej pory miałem Rotingery GT, ale poddały się ostatnio po 2 mocniejszych hamowaniach na autostradzie...

OZty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dev napisał:

OZty

Gładkie czy wiercone? Miałem kiedyś te tarcze OZ 345 wiercone z klockiem Ferodo Premier i powierzchnia tarczy była po nim strasznie pofalowana, pomijam to że biły po stosunkowo małym przebiegu :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rpd napisał:

Gładkie czy wiercone? Miałem kiedyś te tarcze OZ 345 wiercone z klockiem Ferodo Premier i powierzchnia tarczy była po nim strasznie pofalowana, pomijam to że biły po stosunkowo małym przebiegu :/ 

Gładkie,  a biły bo był zyebany montaż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś rozkodować jakie klocki przód/tył po vinie ?
WAUZZZ8E77A215796

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Akuku napisał:

Mógłby ktoś rozkodować jakie klocki przód/tył po vinie ?
WAUZZZ8E77A215796

320/288 mm

tarcze przód - 8E0 615 301 AD

klocki przód - 8E0 698 151 G

tarcze tył - 8E0 615 601 M

klocki tył - 8E0 698 451 J

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś okazję testować tarcze hamulcowe EBC Turbo Groove? Jak to się spisuje na dłuższą metę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rpd napisał:

Miał ktoś okazję testować tarcze hamulcowe EBC Turbo Groove? 

Nie jakoś znacznie lepiej od Rotingerów GT, które się nie sprawdziły podobnie jak OZ.

Może coś w kierunku Centric Carbon + Yellow Stuf lub komplet StopTech Sport.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, KINIAM napisał:

Nie jakoś znacznie lepiej od Rotingerów GT, które się nie sprawdziły podobnie jak OZ.

Może coś w kierunku Centric Carbon + Yellow Stuf lub komplet StopTech Sport.

 

Zamiast wydawać kilka tyś na te wydumki proponuję jakiś większy zestaw. 4-tłok czy 6-tłok z dużą tarczą. Wyjdzie podobny koszt a efekt znacznie lepszy:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Wandej napisał:

Zamiast wydawać kilka tyś na te wydumki proponuję jakiś większy zestaw. 4-tłok czy 6-tłok z dużą tarczą. Wyjdzie podobny koszt a efekt znacznie lepszy:thumbup1:

Do tego 4 czy 6-tłoka też potem trzeba kupić jakieś tarcze :) Nie potrzebuję nie wiadomo czego do daily S4, ale nie chcę, żeby przy kolejnym awaryjnym hamowaniu na autostradzie tarcze szlag trafił. Rotingery GT wytrzymały 30tyś km u mnie i niestety ostatnio przy awaryjnym się poddały. Z 30mm zostało jeszcze 29mm więc to była dopiero połowa ich nominalnego życia. Mam wycenę na EBC Turbo Groove, Dark Performance Evo i ceny są przyzwoite - EBC 1350zł, a DPE 1080zł z tym, że czas oczekiwania to około miesiąca, więc skłaniam się ku EBC, bo czeka mnie wyjazd i chciałbym to załatwić przed nim. Trudno znaleźć opinie aktualne o EBC, więc nie wiem czy zrobi różnice czy założę zwykłe Textary/OZ/OE Audi czy dopłacę do EBC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, rpd napisał:

Do tego 4 czy 6-tłoka też potem trzeba kupić jakieś tarcze :) Nie potrzebuję nie wiadomo czego do daily S4, ale nie chcę, żeby przy kolejnym awaryjnym hamowaniu na autostradzie tarcze szlag trafił. Rotingery GT wytrzymały 30tyś km u mnie i niestety ostatnio przy awaryjnym się poddały. Z 30mm zostało jeszcze 29mm więc to była dopiero połowa ich nominalnego życia. Mam wycenę na EBC Turbo Groove, Dark Performance Evo i ceny są przyzwoite - EBC 1350zł, a DPE 1080zł z tym, że czas oczekiwania to około miesiąca, więc skłaniam się ku EBC, bo czeka mnie wyjazd i chciałbym to załatwić przed nim. Trudno znaleźć opinie aktualne o EBC, więc nie wiem czy zrobi różnice czy założę zwykłe Textary/OZ/OE Audi czy dopłacę do EBC 

Nie będę Cię wyprowadzał z błędu. Jeśli chcesz co 30tys zmieniac tarcze i klocki za 1000-1500zl to tak zrób. W konkret zestaw zainwestujesz 4K u nic się nie pognie tylko wymiana klockow za 300zl. Twój wybor oby tylko tych hebli nie zabrakło Ci kiedy będziesz ich akurat potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wandej napisał:

Zamiast wydawać kilka tyś na te wydumki proponuję jakiś większy zestaw. 4-tłok czy 6-tłok z dużą tarczą. Wyjdzie podobny koszt a efekt znacznie lepszy:thumbup1:

A masz może jakąś konkretną propozycję kosztową ?.

Akurat w S4 znajomy robił swap hamulców biorąc od K-Sport Racing, koszty przemilczę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna zrobic 360mm na tarczy z RS4 B5 i na zacisku z phaetona/A8 D3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

mozna zrobic 360mm na tarczy z RS4 B5 i na zacisku z phaetona/A8 D3

Z ciekawości jak z kosztem tarczy? Zacisk od D3 można znaleźć w przyzwoitej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, george napisał:

Z ciekawości jak z kosztem tarczy? Zacisk od D3 można znaleźć w przyzwoitej cenie.

Tarcze dwuczęściowe z RS4 to około 2tyś za kpl. Więc wyjdzie 3-3,5k na gotowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...