Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] LOGI - brak mocy, duże spalanie


Więckoś_102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Posiadam od niedawna Audi A4 B7 05r. 1.9 TDI BKE 115KM któremu brakuje mocy i wysokie średnie spalanie na fisie (nie ma opcji żeby zejść poniżej 8l/100, podejrzewam że może rzeczywiście tyle spalać.
 W aucie zrobiłem: 
-nowe kpl. sprzęgło z dwumasą AWX
-wymiana turbospężarki na AWX używka( sprawna z mojego poprzedniego auta)
-pompa vacum bosha używka(sprawna z mojego poprzedniego auta)
-chłodnica oleju z awx (j.w.) 
-czujnik temperatury cieczy nowy  ASO
-dobicie, zabezpieczenie broków
-regulacja popychaczy PD
-wymiana rozrządu
-czyszczenie układu dolotowego(kolektora, egr-a, collera itd.)
-serwis olejowy z filtrem paliwa

Silnik ładnie odpala równo pracuje nie szarpie nie trzęsie nie dymi tylko straszny mół,
i to spalanie na fisie mnie irytuje.
Przy wymianie łącznika elastycznego nie widać żeby katalizator był zapchany,
fabrycznie nie było w nim DPFa. 
Przyglądałem się wałkowi rozrządu jest leciutko przytarty ale w normnie jak w każdym PD 500+ 
Poprzedni właściciel mówił że jest tam jakiś wirus ale ja go nie czuje wgl. 
Moja c5 z afn lepiej sie zbiera 
Chcę ogarnąć wszystko żeby z czystym sumieniem wgrać program.

Mam drugi przepływomierz( nie koniecznie lepszy) na podmianę, jeżeli teraźniejszy by miał odchyły od normy(które bloki logować jeżeli trzeba podmienić?)

Dziękuje z góry za rady i sugestie, oto logi:
 
statyczne: 
001-  http://vaglogi.pl/log-001_5XW35v1.html
004-  http://vaglogi.pl/log-004_Fe5ilgv.html
007 zimny -  http://vaglogi.pl/log-007_3ATpj.html
007 gorący-  http://vaglogi.pl/log-007_62Ml8.html
013-  http://vaglogi.pl/log-013_QVkRo1l.html
018- http://vaglogi.pl/log-018_cZ88j9.html
023-  http://vaglogi.pl/log-023_oQyNzqC.html

nastawy podstawowe:
003-  http://vaglogi.pl/log-003_QZ0Dc62.html
011-  http://vaglogi.pl/log-011_0mZk87.html

dynamiczne:
001-  http://vaglogi.pl/log-001_04jH4K0.html
003-  http://vaglogi.pl/log-003_753VOB.html
004-  http://vaglogi.pl/log-004_kzSQz.html
008-  http://vaglogi.pl/log-008_7THs7.html
010-  http://vaglogi.pl/log-010_1o1KG.html
011-  http://vaglogi.pl/log-011_D2A0v5I.html
001+004-  http://vaglogi.pl/log-001_004_x0YU7jF.html
003+011-  http://vaglogi.pl/log-003_011_YITd4.html
011+010-  http://vaglogi.pl/log-011_010_o4GLYu.html
003+008+011-  http://vaglogi.pl/log-003_008_011_EiQy1bA.html

Edytowane przez Więckoś_102
niesprawne linki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytuj post i podlinkuj te logi to prędzej tam zajrzę, nie chce mi się każdego kopiuj/wklej :P

Masz coś takiego w pasku tworzenia posta jak odnośnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
15 godzin temu, kamil-vag napisał:

Edytuj post i podlinkuj te logi to prędzej tam zajrzę, nie chce mi się każdego kopiuj/wklej :P

Masz coś takiego w pasku tworzenia posta jak odnośnik...

 

Już gotowe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybkiego z telefonu, to problem z korekcja na 3 cylindrze, czyli do wymiany pewnie uszczelnienia pompek, no i chyba przycina się geometria turbiny, powinna się rozruszac dynamiczną jazdą... Więc trochę poprzyciskaj gdzie można... 

No i czy taki muł? Masz zadane ciśnienie w ciągu 2,5s to dobry wynik...

No i nie wiem czy dla turbo z AWX nie powinna być jakaś korekta softu... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jest trochę za słaby. Turbo będzie programowane  jeżeli wszystko będzie ok. Czy wysoką korekcja 3 wtrysku może powodować duże wskazania średniego spalania na fisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam ten sam silnik i ten sam problem i tez walcze z tym . Wykresy mamy identyczne , Niby turbo dmucha odpowiednio , co powinno sie przekladac na odpowiedni przepływ powietrza a mimo to dawka paliwa jest brana z limitera zadymienia . Mi już ręce opadają bo niewiem co jest grane. Dodam ze wymieniłem przepływke na pierburga nowa , nic niepomogło , podmiana z inna dobra też d*pa . N75 , akumulator powietrza podmienione tez nic , wezyki podcisnienia zmienione na dzień dobry tez zero efektu. vacum tez robi podcisnienie . szklanki całe , wałek rozrzadu nosi slady , ale nie takie jak na zdjeciach uszkodzonych , ze zjechane do zera . Egr wymieniony . intercoller tez . A auto jest mułowate na niskich obrotach . Może jakies pomysły dodasz , trzymam kciuki zebys rozwiazał problem i żebys sie nim podzielił :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina nie pompuje -->za mała masa zasysanego powietrza-->dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia)  tylko w naszym przypadku masa zasysanego powietrza jest dobra nawet i wieksza a dawka jest cieta ...dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też masz dziwne wskazania spalania na fisie? Skąd sterownik bierze info przez które mierzy chwilowe spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mierzy z Ecu . Tak tez mam wysokie , kiedys spalanie 6.5 przy dziadkowej jezdzie 4.8 . teraz 8.5 przy spokojnej 7 , Dodam ze jak jest temperatura poniżej 10 stopni to auto owiele lepiej sie zbiera i czuc ze turbo załąncza sie 1.700-1800 , a jak temperatura leci +20 .C (temperatura zewnetrzna ) to sie zmienia na 2200 -2500 obr . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, szalonyharry napisał:

turbina nie pompuje -->za mała masa zasysanego powietrza-->dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia)  tylko w naszym przypadku masa zasysanego powietrza jest dobra nawet i wieksza a dawka jest cieta ...dlaczego??

Tylko kolega jedzie raczej cały czas na przeladowaniu, MAF też jest odpowiednio wysoki... To i paliwa musi do tego dolac, zeby był odpowiedni AFR... Dawka paliwa jest uzależniona od doładowania (MAP) Tym bardziej jeśli był jakiś wirus, do tego nie ori turbo... Tu potrzeba podejrzewam na nowo wystroic auto, wymienić oringi na pompkach (ewentualnie tą jedną na 3 cyl) i będzie z głowy... 

W Twoim przypadku skoro dawkę tnie po limiterze zadymienia, może wystarczyło by przełączyć w programie MAF na MAP (wyłączenie przeplywki)... 

Jeszcze jak jest DPF warto sprawdzić kanały z pomiarami czujników temp DPFa i na wyjściu z turbo... Bo były przypadki, że przeklamania z tych czujników powodowały spadki mocy, chociaż po tych logach ja nie widzę braku mocy... 

@piotrsob1, 1.9 z DPF to Twój motor, może coś doradzisz chłopakom... 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

tutaj macie logi seryjnego BKE ...

LOG.MALONETUNING.COM

porównajcuie sobie to z logami kolegi (np.grupa 008 :-) ) ..

a wszystko stanie sie jasne (co za gniot jest tam wgrany) i od tego radzę zacząć naprawę auta ...

 

i na koniec . w tych autach dawka jest wyznaczana po MAPsensorze takze wskazania MAF Was nie interesują ....

Edytowane przez spanky
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doświadczony tuner jakim jest spanky potwierdził moje wypocini :thumbup:

Że potrzeba na nowo wystroić auto i że dawka jest uzależniona od MAP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...