Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T BEX +LPG - Prośba o analizę logów


mpj92

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

logować się nauczyłem, ale z analizą logów i wyciągnięciem wniosków mam jeszcze problemy, stąd prośba do Was o pomoc.

Pacjent:
A4 B6 1.8T BEX + LPG
Fabryczny program Oettinger na 215 KM
LPG: Optima nano, Barracudy 130, Alex TurboT

003+020
PB: http://vaglogi.pl/log-003_020_9N6ml8.html
LPG: http://vaglogi.pl/log-003_020_Tx47tY.html

002+033
PB: http://vaglogi.pl/log-002_033_bv7p3y4.html
LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_sNlA9.html

115+118
PB: http://vaglogi.pl/log-115_118_vEO4r.html
LPG: http://vaglogi.pl/log-115_118_plom6.html

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z grupy 020 wychodzi, że mocno cofa zapłon, pytanie czy do przeżycia czy trzeba się martwić?
Jak pozostałe grupy?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofa mocno więc nie jest do przeżycia :) coś trzeba z tym zrobić. Świece kiedy zmieniane?
Czasy wtrysków na Pb za wysokie, pewnie sprawdzić by ciśnienie paliwa, ale to niech ktoś inny się wypowie jeszcze.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy nie są za wysokie, bo auto po chipie. Zacznij od sprawdzenia kompreji i trochę mały przepływ. Kat jeszcze jest?

Jak juzw tak cofa na lpg to jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MichauKR napisał:

Cofa mocno więc nie jest do przeżycia :) coś trzeba z tym zrobić. Świece kiedy zmieniane?
Czasy wtrysków na Pb za wysokie, pewnie sprawdzić by ciśnienie paliwa, ale to niech ktoś inny się wypowie jeszcze.

Świece zmieniane miesiąc temu, NGK PRF6Q

47 minut temu, przem8 napisał:

Czasy nie są za wysokie, bo auto po chipie. Zacznij od sprawdzenia kompreji i trochę mały przepływ. Kat jeszcze jest?

Jak juzw tak cofa na lpg to jest źle.

Kat wycięty, DP wstawiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja do sprawdzenia. Większość tych "wspaniałych" fabrycznych programów leci na ubogo, ten nie jest wyjątkiem. Silnik po czymś takim może być śmietnikiem. U kolegi po programie abt nie obyło się bez remontu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo często uszkodzony kat wpływa na zwiększone stuki więc po cichu myślałem, że tu jest problem. Sprawdź koniecznie tą kompresję i jak nie będzie najgorsza to pewnie pasowałoby wrócić do serii bex i ponowić logi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2019 o 17:15, przem8 napisał:

Bo często uszkodzony kat wpływa na zwiększone stuki więc po cichu myślałem, że tu jest problem. Sprawdź koniecznie tą kompresję i jak nie będzie najgorsza to pewnie pasowałoby wrócić do serii bex i ponowić logi.

Dzięki za porady @przem8, @tranduo, @MichauKR!
W najbliższym czasie posprawdzam kompresję i ciśnienie paliwa.

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, gdzieś mi się obiło o uszy, że umierający napinacz/łańcuch potrafi też dawać takie sygnały jakby stuki były,
a akurat wczoraj posłuchałem i po dłuższej trasie coś zaczęło mi dzwonić w okolicach napinacza, może coś w tym być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam wersję o tym, że wywalone poduchy mogą powodować stuki. Kiedyś robiłem logi na przestawionym rozrządzie o ząbek i stuków nie było ale jeśli napinacz hałasuje to i może czujniki to wychwycą, zwłaszcza na 3 i 4 cylindrze. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki wątpie, prędzej uszkodzony dwumas , napinacz lancuch. Gzdies widzialem tez przypadek gdzie uszkodzony napinacz paska rozrządu powodował takie problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z tym napinaczem jest, stuka? 

Ja bym wrócił do serii, zgral ten wsad, i powtórzył logi na pb98 oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie:
- rozrządu
- łańcuszka rozrządu
- napinacza rozrządu
- kompletu poduszek silnika

Jeszcze jestem przed wizytą u tunera,
zrobiłem na szybko logi:

003+020
PB: http://www.vaglogi.pl/log-003_020_jc9J1i0.html
LPG: http://www.vaglogi.pl/log-003_020_NDFp9iw.html

002+033
PB: http://www.vaglogi.pl/log-002_033_jN9Jx0.html
LPG: http://www.vaglogi.pl/log-002_033_W95en.html

 

115+118
PB: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_8yqBDSk.html
LPG: http://www.vaglogi.pl/log-115_118_3SWO3v.html

 

Trochę jest lepiej? Takie wartości przy cofaniu już mogą być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz do regulacji, a tak to jest w miarę jeśli chodzi o stuki.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunera?

Przeciez tu soft juz jest. 

Niby jest ok ale zastanawiam sie jeszcze czy przeplywka przypadkiem nie zaniza.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zaniża bo tak jak piszesz soft jest, doładowanie ruszone, a przepływ jak dla serii bexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2020 o 09:47, soul87 napisał:

Tunera?

Przeciez tu soft juz jest. 

Niby jest ok ale zastanawiam sie jeszcze czy przeplywka przypadkiem nie zaniza.... 

Wcześniej chłopaki pisali, że ten soft Oettingera i fabryczne programy to lipa, więc był plan na wyprogramowanie wtyczki napinacza, bo zamontowałem ten bez wtyczki + nowy soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...