Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grubość powłoki ??!!!!


Marek-Ktm

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Panowie czy powłoka zabezpieczająca lakier może oszukiwać czujnik lakieru ?? Byłem oglądać Autko i czujnik pokazuje na  masce 250-300 a dach i boki auta róznie, od 140 do 200. np słupki  od środka lub próg od środka  normalnie 100-120.  Własciciel twierdzi ze nakładał powłoke przy zakupie auta w Niemczech. (starszy pan 64 lata żaden handlarz) . I tak sobie myśle czy to możliwe ze czujnik tak będzie pokazywał ?? Rozmawialem z moim znajomym co trochę sie tym interesuje i mówił ze to możliwe, a maska mogła mieć grubszą powłoke(położona kilka razy by lepiej zabezpieczyć bo maska jest bardzo narażona na odpryski lakieru ) i dlatego tak jest :) nie wiem... co o tym myślec.??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny lakier ma średnio w granicach 120. Powłoka ceramiczna itp. jest niemierzalna miernikiem, a folie ochronne to jakieś kilkadziesiąt mikronów, a nie 200. Było malowane i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Powłoka ceramiczna itp. jest niemierzalna miernikiem,

Nieprawda

Takie powłoki ceraminczne jak np Gyeon Mohs, producent podaje że jej grubość to od 0,2 - 0,5 mikrona na warstwe, CarPro Cquartz 3.0 UK to 1-2 mikronów na warstwe, są to wartości mierzalne, ale poruszamy się jak sam widzisz w bardzo małych wartosciach, nie ma szans zeby nałozyć 50qm powłoki ochronnej-ceramiki, patrząc że w te 140 mikronów to lakier ori malując powtórnie błotniki z odprysków miernik pokazywał mi 260 mikronów, jeśli auto było polerowane, mowie tu o dobrej korekcie lakieru - to taka wieloetapowa jest w stanie zdjąc 5-7 mikronów jak do akcji leca futra itp, nie mówiąc o matowaniu gdzie możemy się pozbyc nawet 20-30.....wiec sam wywnioskuj co i jak jesli auto nie ma PPF....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, FroS-t napisał:

Nieprawda

Takie powłoki ceraminczne jak np Gyeon Mohs, producent podaje że jej grubość to od 0,2 - 0,5 mikrona na warstwe, CarPro Cquartz 3.0 UK to 1-2 mikronów na warstwe, są to wartości mierzalne, ale poruszamy się jak sam widzisz w bardzo małych wartosciach, nie ma szans zeby nałozyć 50qm powłoki ochronnej-ceramiki, patrząc że w te 140 mikronów to lakier ori malując powtórnie błotniki z odprysków miernik pokazywał mi 260 mikronów, jeśli auto było polerowane, mowie tu o dobrej korekcie lakieru - to taka wieloetapowa jest w stanie zdjąc 5-7 mikronów jak do akcji leca futra itp, nie mówiąc o matowaniu gdzie możemy się pozbyc nawet 20-30.....wiec sam wywnioskuj co i jak jesli auto nie ma PPF....

Wiec Twoje zdanie jest takie ze to możliwe ? Powłoka będzie dawać taki efekt czy nie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marek-Ktm napisał:

Wiec Twoje zdanie jest takie ze to możliwe ? Powłoka będzie dawać taki efekt czy nie ? 

 Przeciez nasałem wszystko, powłoka certamiczna jest mierzalna ale nie ma szans zeby nałozyć 50qm powłoki ochronnej-ceramiki, uwazam ze 300 mikronow na masce - bylo lakierowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym we wnekach przewaznie jest w okolicach 70-80 mikronów, lakieru jest mniej bo nie jest tak narazony na uszkodzenia, jak na zewnatrz auta....

Edytowane przez FroS-t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, FroS-t napisał:

Nieprawda

Wartości rzędu 1-2 mikrona można uznać za błąd pomiarowy większości mierników i to żadne zwiększenie grubości lakieru patrząc na to jakiej odpowiedzi oczekuje autor tematu i o to mi chodziło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Wartości rzędu 1-2 mikrona można uznać za błąd pomiarowy większości mierników i to żadne zwiększenie grubości lakieru patrząc na to jakiej odpowiedzi oczekuje autor tematu i o to mi chodziło.

 

Nie  mówimy teraz o tym co można sobie uznac a czego nie, zwiększenie grubości powłoki lakierniczej po nałożeniu ceramiki jest niepodważalne i ma ono miejsce, podaje to producent a potwierdzają testy, mierniki teraz są bardzo zaawansowane i bez problemu można kupić cos lepszego niż te za 200zl z Allegro które maja nawet do 10 mikronów błędu, są takie które pokazują wartości co do 1um, druga sprawa ze ma ono kolosalne znaczenie w przypadku zabezpieczenia lakieru bo to właśnie te 2-3 mikrony więcej będą odpowidaly za zabezpieczenie naszego lakieru przed mikrozarysowaniami i to zwiększenie grubości powłoki  pozwala również na tzw”self healing”.

Stwierdzenie ze powłoka ceramiczna jest „niemierzalna miernikiem” jest to nieprawdą, bo jest mierzalna.

Oczywiście tak jak napisałem wcześniej nie ma szans żeby nałożyć 50 mikronów powłoki na auto i pewnie elementy na aucie były lakierowane a nie są po powłoce zabezpieczającej jak twierdzi sprzedający.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2019 o 20:40, Marek-Ktm napisał:

1. Panowie czy powłoka zabezpieczająca lakier może oszukiwać czujnik lakieru ??

2. Byłem oglądać Autko i czujnik pokazuje na  masce 250-300 a dach i boki auta róznie, od 140 do 200. np słupki  od środka lub próg od środka  normalnie 100-120.  Własciciel twierdzi ze nakładał powłoke przy zakupie auta w Niemczech. (starszy pan 64 lata żaden handlarz) .

1. Powłoka nie może , aż tak oszukać miernika.

2. Wychodziły nowe auta z tak grubym lakierem 160-180 a maska musi mieć lakier nałożony dodatkowo co też mogło się zdarzyć w fabryce.

Kupujący wcale o tym nie jest informowany.

Podaj kolor lakieru, nadwozie i rok produkcji może ktoś na forum ma w takim kolorze i Ci pomoże sprawdzając grubość swojego lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia maska raczej malowana a reszta w miarę w  przedziale 110-170 ori lakier powinien być:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2019 o 21:52, KINIAM napisał:

 

2. Wychodziły nowe auta z tak grubym lakierem 160-180 a maska musi mieć lakier nałożony dodatkowo co też mogło się zdarzyć w fabryce.

Kupujący wcale o tym nie jest informowany.

 

Dokłądnie tak. Coraz częściej takie rzeczy wychodzą na jaw. Lakierowane po uszkodzeniu w transporcie a kupujesz nówkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi skąd ta różnica w miernikach lakieru. Chce sprawdzić lakier swojemu przyjacielowi i dwa lata temu kupilem blue za 200 a teraz są za ponad 4 stówy https://clinic4car.pl/narzedzia/mierniki-lakieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...