Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z układem chłodzenia 2.0 alt


piotrekZch

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

Mam u siebie wpięty reduktor równolegle z nagrzewnicą (nie z chłodnicą oleju) i nie mam żadnych problemów z niedogrzaniem wnętrza nawet na wolnych obrotach.

 

Może masz inaczej przewody poprowadzone/wpięte, wyżej niżej ogólnie "inaczej" albo od strony reduktora wsadzone coś w rurę co zmniejsza nieco przepływ i w związku z tym lepiej leci przez nagrzewnicę. U mnie był po prostu słaby przepływ. Nagrzewnica drożna, sprawdzana, płukana itd. przelatuje bez oporów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik rozebrany uszczelka cała ładna głowica szczelna bez oznak uszkodzeń za to blok... W czwartym cylidrze tłok obmyty ładny czysty zero nagaru pozostałe 3 standardowy nagamar z lat eksploatacji. Dodatkowo kanały wokół 4 cylindra w środku pokryte białym osadem. Mechanik twierdzi że tak się robi jak gotuje płyn chłodniczy dodatkowo po rozebraniu głowicy wyszło że wariator i nastwnik faz rozrządu wytarty zużyty i do regeneracji. Chwila liczenia oglądania części i doszliśmy do wniosku że kupujemy silnik.  Zamówiony z angilka niby 170tys km zobaczymy co przyjdzie. Stary silnik oczywiście na złom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrekZchjak się skończyła historia u Ciebie?

U mnie po włożeniu nowego silnika przelatałem już 2-3k km i można powiedzieć, że jest nieźle.

Żaden płyn nie ucieka, tylko olej musiałem dolać no ale to w końcu ALT. :kox: Parę dni temu musiałem dolać bo wyskoczyło info o niskim poziomie. Wlałem 0.4l i będę teraz mierzył na ile km to starczy do ponownej informacji o niskim poziomie.

Ogrzewanie działa chociaż też nie idealnie. Temp. na max i przy wolnych obrotach leci ciepłe ale nie gorące. Wcześniej wiało zimne więc jest różnica. Jednak wpięcie się reduktora LPG zmniejsza przepływ przez nagrzewnicę. Z tym chyba nie będę nic robił bo cieplej w aucie i tak nie muszę mieć ;)

Z rzeczy do zrobienia to będzie trzeba zmienić rozrząd. Z starego silnika był 'bezpieczniejszy' bo wiadomo kiedy zmieniony ale wszystko było poplombowane i mechanik nie chciał przekładać w razie gdybym silnik miał oddać na gwarancję rozruchową.

Dodatkowo słyszę klekot przy odpalaniu i czasami przy dodawaniu gazu.

Pytanie do speców. Czy to może być nastawnik faz rozrządu?

Sporadycznie (raptem 3-4 razy) zdarzyło się, że gaśnie bez powodu. Np przy bardzo spokojnej jeździe. Niezależnie czy benzyna czy lpg. gdzieś przeczytałem, że może to być czujnik położenia wału ale to też jest do zbadania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez po przeszczepie u mnie wszystko idelanie silnik nowy miał udokumentowane 170tys pochodził z anglika rozebranego na części po przekładce zrobiłem już ok 4-5 tyś km wzzystko ok zero ubytków płynu oleju, grzeje jak należy wszystko fajnie chodzi silnik ma nowy rozrząd założony z pompą wody nowy termostat uszczelki nowe poduszki pod silnik łożysko oporowe sprzęgła świece i kilka innych drobiazgów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...