Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cofanie zapłonu 1,8t bex


patrykt25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

 

Mam problem ze spalaniem stukowym w moim Audi a4 b6 1,8t bex, poniżej wrzucam logi dynamiczne. Ogólnie to tak na benzynie cofanie zapłonu jest tragicznie duże a według korekt grupy 33 skład mieszanki jest ok korekta na poziomie -0.8 tylko i tu pytanie napięcie sondy przy około 6k obr/min wynosi jedynie 0,2V co według mnie oznacza że jest strasznie bogato wiec to powinno eliminować stukowe, dobrze myślę ?

Silnik nie bierze praktycznie oleju. Po przełączeniu na LPG, ale mocno przelane lpg (korekty na poziomie -20) cofa o wiele mniej (3-4,5) i bardzo rzadko(ale tutaj też liczba oktanowa o wiele wyższa), wiec wygląda że wtryski beny, tylko według sondy mieszanka na benzynie jest ok .... 

 

Co zostało zmienione:

Świece zimniejsze : NGK IRIDIUM BKR7EIX 2667

Cewki zapłonowe : 3.0 TFSI

 

LOG 1

LOG 2

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro dopiero zrobię, na serii też cofa troszeczkę mniej ale praktycznie to samo... już nie mam pomysłów.

Edytowane przez patrykt25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kata to zacznij od jego wywalenia i zmierz kompresję wcześniej. Nie znam tych świec ale do tego silnika z zimniejszych to zalecane są ngk pfr7q. Benzyna 98 lana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komprsja sprawdzona wyszło praktycznie bez różnic na poszczególnych cyl co do wartości dokładnie ciężko powiedzieć nabiło do 11 bar ale mam oszukany tester bez zaworka na końcu rurki także przypuszczam że troszeczkę zaniżył. 

Tak 98 zalane.

Katalizator mówisz może takie jazdy robić ? właśnie w 2 logu sprawdzałem temp na pierwszej sondzie i nie widać żeby temperatura jakoś drastycznie rosła  także nie widać żeby kat jakoś mocno ta dławił. Ale jakoś niedługo go usunę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj tego brakującego loga, a zapchany kat może tak mieszać ze stukami. Turbo też średnio wstaje więc teoria z katem nie jest zła.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, miałem małe zamieszanie...

Tak wiec, kat został wywalony, turbinka wstaje ładnie, nawet przeładowuje w piku, ale to się ogarnie, natomiast co do stuków.. zmniejszyły się ale nadal są, skład mieszanki jest ok 14,7 afr do 13,2 tak jak w serii tyle że na modzie cofa o max 9 a na oryginalnej mapie coś około 4,5 co może to powodować bo mogę to zwalczyć podlewając go albo cofając zapłon ale kurde wydaje mi się że nie powinien na seryjnej mapie tak stukać... 

 

BEN 2 115 20

LPG (przelane) 2 33 20

BEN 2 115 33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka, bo wtryski pętla, jest zalany. Wgraj seryjną mapę i powtórz logi.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na seryjnym sofcie są daleko od zapętlenia też stuka, a druga sprawa po korektach nie widać żeby paliwa brakowało, czy źle rozumiem logi, bo nie ukrywa że się uczę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile na seryjnym jest wkońcu? Producent dopuszcza do 6. Wg mnie jest spaprany soft ale ja tunerem nie jestem, a korekty to nie wszystko.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,5 max na seryjnym ale bardzo często, a tak przeglądając net i logi innych użytkowników widać praktycznie same zera. Mówisz że brakuje paliwa a sonda pokazuje że jest nawet ciut za bogato, czy ja źle to rozumuję (pytam bo może faktycznie jestem w błędzie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po napięciu sondy to od 5tys leje paliwem i wtryski pętlą. NIe może tak być więc jak chcesz dyskutować o poprawności tego softu to męcz się dalej z problemem :P

Jak masz logi z serii to wklej.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu chciałem wytłumaczenia, bo zaznaczam jeszcze raz że się uczę. Dziękuję za pomoc. Soft nie jest idealny to wiemy. Ok czyli tak jeśli zalewa go paliwem bo tak widać po napięciu sondy, to dlaczego wtedy stuka ? Niższy afr to mniejsze prawdopodobieństwo stukowego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na serii jest ok i bym się tego nie czepiał. Wgraj serię albo jedź do kogoś ogarniętego żeby poprawił soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaleś juz odpowiedz w tym wątku, problemem może byc przypchany stary katalizator................. jak jest gdzieś problem tego typu to nawet jakbyś wlał tam 100litrów paliwa to stuków to nie naprawi. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cześć,

Katalizator został wycięty, downpipe 2.75" wyżej gdzieś tam pisałem o tym, no zobaczę spróbuję zapłonem zejść trochę, zobaczymy  .

Edytowane przez patrykt25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...