Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Geometria kół


Tomex1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Koledzy rzucicie okiem na te ustawienia geometri w mojej audi a4 b8. Bo mam odczucie że jak jadę autkiem to muszę korygować tor jazd delikatnie w prawo. Czy wszystko jest ok.

 

 

geometria.pdf

Edytowane przez Tomex1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zawieszenie jeszcze oryginał czy może było wymieniane ?.

Prawdopodobnie trzeba ustawić krzywą zbieżności.

Regulacja długością osadzenia końcówek drążka w zwrotnicy powinna pomóc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tomex1981 napisał:

Zawieszenie miałem już robione

 

I wtedy powinna być ustawiona krzywa zbieżności, obstawiam że tego nie robili.

Zwykle mechanicy ustawiają końcówki drążka na stare nastawy i jakoś to działa do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam na 1BE lewy tył -0,60 stopnia a prawy tył -0,80. Przód mam podobnie, nawet trochę gorzej :). Mieści się w tolerancji producenta, nie widzę nadmiernego zużycia opon. Widać, że u Ciebie też mieści się w tolerancji więc jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ziolek335 napisał:

 Widać, że u Ciebie też mieści się w tolerancji więc jest ok.

Tak na papierze jest OK ale Kolega co zapodał temat pisze, że musi delikatnie korygować tor jazdy.

Też koryguję ale przy prędkościach powyżej 150/180 km/h i bocznych wiatrach szczególnie jak pojazd nie dociążony, lecz myślę nie o takie korekty chodzi.

Jeżeli felgi OK, opony OK, zamiana kół miejscami nic nie pokazała to konieczne jest oglądnięcie zawieszenia a szczególnie końcówek drążka i ich prawidłowe ustawienie - dlatego pisałem o krzywej zbieżności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tematu, ostatnio walczyłem ze stukami w przednim zawieszeniu. Stuki dochodziło z prawego koła, nawet przy powolnej jeździe po wybojach słychać było takie nieregularne chrobotanie. Diagnoza wskazywała na końcówkę drążka - po wymianie stuki ustały, ale na kontroli geometrii wyszło, że jednak są większe luzy. Przyczyną właśnie był drążek kierowniczy.forum.jpg

Auto ma ponad 10 lat plus jednego razu wjechałem w sporą dziurę, więc summa summarum tak to wglądało - rdza i kilkumilimetrowy luz na przegubie.

Po wymianie zero stuków.

Dla B8ki w Quattro to część: 4H0422810 drążek (kod Lemfordera: 35705 01), końcówka MOOG – AU-ES-7377  (lewa strona, prawa 7378)

Demontaż: w instrukcji jest na ściągacz, jednak spokojnie można go wybić młotkiem ze zwrotnicy. Klucze z tego co pamiętam 18, 24 plus imbus do końcówki i do odkręcenia drążka 32 lub 34. Najważniejsze to zmierzyć odległość nakrętki blokującej od ostatniego zwoju na drążku - po montażu muszą być mniej więcej identyczne.

 

forum2.jpg

Edytowane przez indiapapa
inne nr części
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...