Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura przy postoju


KeNy26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przejrzałem większość postów i nie było żadnego z takimi objawami jakie u mnie są. A mianowicie:

Mam audi a4b5 1997r benzyna/gaz. Płyn chłodniczy grzeje się do 100-110 stopni przy wolnej jeździe po mieście, bądź podczas postoju na uruchomionym silniku.

Jeżeli przygazuje do 4.5tys obrotów, to temperatura spada do 90 stopni, aby za chwilę znów rosnąć do w.w 110

Raz już mi pękła rura gdzieś tam z tyłu, płyn się wylał, układ został przepłukany, rura wymieniona i dalej niestety nic nie pomogło.

Coś tak jakby się zacinało i hamowało obieg. gdy się przygazuje, ciśnienie pewnie przepycha płyn dalej - nie wiem, nie znam się..

Wiecie może co może być przyczyną? 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie była wymieniana, na pewno więcej niż 3 lata. nawet nie wiem gdzie ją lokalizować. 

Myślisz, że te objawy to wina pompy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to objaw już padającej pompy, która na wolnych obrotach nie wydala już. Dlatego pompę wody zmienia się przy wymianie rozrządu, u Ciebie pewnie nie była zmienia, stąd objawy. 

Upewnij się jeszcze podpinając kompa i sprawdzaj odczyt z czujników, czy pokrywa się to z tym co pokazuje na liczniku.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze byc pompa, ale nie koniecznie, przerabialem ten temat u siebie, okazalo sie ze chlodnica grzeje sie od polowy w gore, a dol w ogole, wszystko bylo zapchane, nagrzewnica tez , cisnienie takie ze trojnik w bloku rozerwalo, zbiornik wyrownawczy tez. Czesci nie sa drogie, tylko wymiana nagrzewnicy okropna, trzeba deske rozdzielcza wyjac, i uwazac zeby niczego nie polamac, masakra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, trochę mi zajęła praca z tym audi i zatoczyłem koło. Napiszę po kolei co zrobiłem i jakie są nadal objawy, może coś wspólnie wymyślimy :P

A więc na początku Panowie mechanicy wymienili mi termostat i "niby" przepłukali układ. - nadal to samo.

Następnie stawiali na zakamienioną i zapchaną chłodnice - wymieniona. - objawy nadal te same. 

Później poczytałem trochę, popytałem dawnego właściciela auta co może być i podsunął mi pomysł na przeczyszczenie nagrzewnicy. Praktycznie przepływu tam nie było, więc domowymi sposobami przeczyściłem nagrzewnice, ciepło w aucie, fajnie.

Następnie odpowietrzyłem układ: ( może to normalne ale opiszę )  zsunąłem do dziurki odpowietrzającej wąż z wylotu nagrzewnicy, leciało tylko powietrze. W trakcie  5-sekundowego gazowania auta płyn nie leciał przez dziurkę, ale jak obroty spadały po gazowaniu, to zaczynał pryskać. gazowałem aż do momentu sporego strumnienia z dziurki i nasunąłem spowrotem wąż, dolałem płynu itp. 

Teraz tak: odpalam auto przy 5 stopniach na dworze. silnik pracuje i się nagrzewa, w środku ciepło, temperatura trzyma 90 stopni i podczas postoju trzymało temperaturę przez ok 20 min. po tym ruszyłem pokręcić się po dzielnicy ( 20-30 km/h ). po jakiś 8 minutach po zatrzymaniu się i wykręcaniu z powrotem na parking temperatura znów skoczyła do 100-105 stopni.  Otworzyłem maskę i zobaczyłem, że górny wąż chłodnicy ( zielony ) jest mocno twardy, ale nie jest zbyt gorący ( mocniej ciepły ), natomiast dalszy jego plastikowy wąż ( czerwony kolor ) był mega gorący. Gdy lekko odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego to płyn z mocnym ciśnieniem uciekał przez wężyk ( niebieski kolor ) do zbiorniczka, a on dalej wypluwał przez swój zaworek, Chłodnica raczej zimna, dół też. Wiatrak się nie kręci ( mam dwa wiatraki, jeden na pasku i on się zawsze kręci, drugi obok i on jest chyba dzielony razem z klimą nie ? włącza się jak się termostat otworzy i jak klime chce włączyć tak ? czy dobrze kombinuje ? )

Jakieś pomysły ?  uszczelka pod głowicą chyba nie, bo nie leci płyn z tłumika i w aucie gorąco, poza tym wymieniana rok temu i przejechane ok 5 tys km tylko.  

 

87369747_532095897435247_4248704068656037888_n (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś co pisałem? Zobacz ile hajsu już wydałeś, a o pompie wody nie pomyślałeś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie chciałem wykluczyć wszystkie inne tańsze i mniej trudne do zrobienia rzeczy. Uważasz że to pompa ? Jest jakiś sposób z by sprawdzić ?

O właśnie !  Zapomniałem napisać: 

Założyłem bajpasa omijającego przed nagrzewnicą i wszystko chodziło jak należy. Zrobiłem tak bez nagrzewania ok. 50km i temperatura trzymała. Wtedy zacząłem czyścić nagrzewnice i w sumie raczej dobrze udrożniłem. Tyle że teraz tak jakby się termostat nie otwierał.. chyba że pompa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ewidentnie wskazuje na pompę wody. Skoro przy większych obrotach temperatura spada, to ewidentnie widać że pompa nie potrafi już podać odpowiedniego przepływu. Nagrzewnica zawsze zwiększy opory przepływu bo to kolejna 'chłodniczka' przez którą płyn musi przepompować.

 

Podaj jeszcze raz kiedy ostatnio rozrząd był robiony i czy był kompletny z pompą wody, bo są ludzie co myślą że pompę wody co drugą wymianę rozrządu się wymienia i potem dzieją się takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany dokładnie 20.12.2018r i nie mam pojęcia niestety czy z pompą wody czy nie. Pytałem mechanika i powiedział że nie pamieta. A że to był złożony duży remont całego silnika to też kwotowo nie jestem w stanie stwierdzić czy wymieniany. 

Wymieniłem termostat dziś. Jest to samo. Zastanawia mnie czemu nie otwiera się ten termostat skoro temperatura jest wystarczajaca. Dolny Wąż nawet po wskoczeniu na 100stopni jest zimny. Mówisz że nie domaga pompa, ale to by sprawiało że przez to termostat się nie otwiera ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej firmy termostat wymieniłeś?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wahlera, i wrzuciłem do garnka z wodą, to się elegancko otwierał. 

Czy dwa termostaty? Nie mam pojęcia. Zlokalizowałem ten z dołu silnika do chłodnicy.. 

Ciągle szukam jakiś schematow, podpowiedzi, postów na forum itd i informacji jest bardzo mało albo nie potrafię szukac ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij swój profil o kod silnika, byłoby łatwiej Ci pomagać. Bo są dwa silniki o pojemności 1.6, w zależności jaki kod układy wyglądają tak:

Bez tytułu1.png

Bez tytułu2.jpg

 

Bez tytułu1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiesz mi gdzie ten kod silnika mogę sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam nic innego oprócz tych danych w dowodzie. Może układ na zdjęciu jakoś pomoże, albo ta naklejka..

87276802_481798852475074_7537800628207091712_n.jpg

87375913_532096117435225_1510658178323316736_n.jpg

87487274_399319024271629_6557850985757147136_n.jpg

87492869_2964706426896552_1484656755550978048_n.jpg

87190838_201511851054754_8848538876449390592_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, łapałem wysoką temperaturę ale kontrolka mi się nie zaświecała. Czyli jak się nie zaświecała, to w zasadzie chyba nie było się czym martwić. Uznałem, że tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...