Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na biegu jałowym


shymuon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Borykam się z problemem wypadania zapłonu na biegu jałowym. VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Sprawdzam grupę 015 i 016 - co jakiś czas jest szarpnięcie i zalicza jako wypadnięcie zapłonu - na różnych cylindrach. Od czasu do czasu lekko podniesie obroty, może o 100, 150 i spadnie. Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Świece nowe, cewki nowe - dalej to samo. Poza tym nie odczuwam żadnych skutków ubocznych - w czasie jazdy auto ładnie się zbiera i dobrze przyspiesza. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Zastanawiam się jeszcze nad nieszczelnością w okolicach eżektora - chociaż go wymieniałem to dalej gdzieś syczy mocno w jego okolicach. To ma tak syczeć? Problem występuje zarówno na PB i LPG, na LPG zdecydowanie mocniej odczuwalne, gdy stoję. Nie wiem też czy nie za dużo pali, okolice 16.5l/100km gazu na kołach 225/40/18 przy całkiem spokojnej jeździe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek jednokierunkowy odmy sprawny? Był kiedyś wymieniany? Eżektor ori czy jakiś chłam typu topran?

Komplet logów do zrobienia.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobię jutro. Eżektor zamennik. A ten zaworek jak sprawdzić? Nie zasysa korka oleju po odkręceniu, tylko skacze. To chyba dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym też tak syczało, ale raczej nie było takich szarpanin na jałowym, więc zastanawiam się czy to na pewno ten eżektor.

Edytowane przez shymuon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność dolotu i zajrzyj do tego zaworka odmy. Kiedyś jak kupiłem zamiennik to też syczalo w tych okolicach ale dodatkowo zasysało korek oleju. Na youtubie masz filmik jak sprawdzić ezektor więc sprawdz na starym czy jest sprawny.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolotem zajme się najwcześniej w weekend, bo w ciemnościach nie ma co patrzeć. A jutro wrzucę logi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich zainteresowanych przyczyną był czujnik położenia wału - kompletnie nic na niego nie wskazywało, wymieniłem go przy okazji.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...