Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak komunikacji z CAN A4 B7


dudi2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy i proszę o pomoc.

Mam problem aby połączyć się z moim Audi a4 b7 2.0 ALT. Dodam że po linii K wszystko jest ok. Próby odbywały się za pomocą VCDS 17.1.3 i kabla HEX CAN USB V2 oraz VCP 5.5.1 i kabla dołączonego do zestawy dodam że są to klony. Ani jeden program nie łączy się i nie znajduje sterownika po CAN.

Poszedłem dziś o krok dalej i sprawdziłem napięcia na pinie 6 (2.6V) i 7 (2.3V) są to piny odpowiedzialne za komunikację po CAN czyli CAN High i CAN Low.

Proszę o pomoc... .

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie kiepskie te klony... wtorek/środa jestem w Pszczynie/Tychach to możemy sprawdzić czy to wina vcdsa czy z OBD jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, H4mm3R napisał:

Widocznie kiepskie te klony... wtorek/środa jestem w Pszczynie to możemy sprawdzić czy to wina vcdsa czy z OBD jest coś nie tak.

ok, do tego czasu będę próbował. Jakiś ciekawy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ale sterownika czego ? Ty próbujesz się połączyć z CAN Gateway ? 

Podobno b7 używa do komunikacji magistrale K oraz CAN, problem w tym, że jak używam protokołu CAN to ani VCDS ani VAG CAN PRO nie łączy mi się z żadnym sterownikiem. Przymierzam się do wymiany licznika na kolorowy FIS i usiłuje zgrać EPROM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, dudi2000 napisał:

Podobno b7 używa do komunikacji magistrale K oraz CAN, problem w tym, że jak używam protokołu CAN to ani VCDS ani VAG CAN PRO nie łączy mi się z żadnym sterownikiem. Przymierzam się do wymiany licznika na kolorowy FIS i usiłuje zgrać EPROM.

Licznik przez linie K idzie. Nie licz na to ze uda Ci się samodzielnie dopisać licznik rb8 i kluczyki. Na pewno nie tym sprzętem co masz.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pila24 napisał:

Licznik przez linie K idzie. Nie licz na to ze uda Ci się samodzielnie dopisać licznik rb8 i kluczyki. Na pewno nie tym sprzętem co masz.

ale przecież VAG CAN PRO ma możliwość flashowania... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dudi2000 napisał:

ale przecież VAG CAN PRO ma możliwość flashowania... ?

A co Ty chcesz tam flashować? ? eeprom to nie jest pamięć flash. W licznikach z crypto nie ma kodu pin w eepromie,jest generowany poprzez procesor licznika.

Trzeba mieć odpowiedni sprzęt do rb8,Twój chiński VCP uwali go bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pila24 napisał:

A co Ty chcesz tam flashować? ? eeprom to nie jest pamięć flash. W licznikach z crypto nie ma kodu pin w eepromie,jest generowany poprzez procesor licznika.

Trzeba mieć odpowiedni sprzęt do rb8,Twój chiński VCP uwali go bardzo szybko.

Nawet w przypadku jak zgram oryginalny epprom i w razie kłopotów będę go miał awaryjnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście oryginalny wsad eepromu trzeba mieć,nie wiem jak ten VCP ogarnia ale np. Vag commander potrafi źle odczytać eeprom i wgranie takiego eepromu źle się skończy. Ogólnie to co przeczytałeś na forum odnośnie zmiany licznika na kolor odnosi się do rb4 które ogarnia się  w większości przypadków sprzętem za 30 zł i darmowym oprogramowaniem. Licznik z b7 czyli rb8 to immo4s,mimo że to już nie są nowe liczniki to ich zabezpieczenie jest lepsze niż sporej części współczesnych aut. Nie podchodził bym do takiego licznika bez dobrego programu (np. Vag dash can) i oryginalnego interfejsu,chyba że masz obcykane wszystkie komórki eepromu i z palca wbijesz wszystko do nowej szafy to może ruszy p&p ?

Tyle ode mnie,jakby co to są na forum osoby które zreanimują Twój licznik,ubić na "śmierć" szafę rb4/8 ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pila24 napisał:

Oczywiście oryginalny wsad eepromu trzeba mieć,nie wiem jak ten VCP ogarnia ale np. Vag commander potrafi źle odczytać eeprom i wgranie takiego eepromu źle się skończy. Ogólnie to co przeczytałeś na forum odnośnie zmiany licznika na kolor odnosi się do rb4 które ogarnia się  w większości przypadków sprzętem za 30 zł i darmowym oprogramowaniem. Licznik z b7 czyli rb8 to immo4s,mimo że to już nie są nowe liczniki to ich zabezpieczenie jest lepsze niż sporej części współczesnych aut. Nie podchodził bym do takiego licznika bez dobrego programu (np. Vag dash can) i oryginalnego interfejsu,chyba że masz obcykane wszystkie komórki eepromu i z palca wbijesz wszystko do nowej szafy to może ruszy p&p ?

Tyle ode mnie,jakby co to są na forum osoby które zreanimują Twój licznik,ubić na "śmierć" szafę rb4/8 ciężko.

dzięki za info...

zwalniam ze zmianą, muszę to przemyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cana wejdź w vcds informacje i zrób test, jak masz coś takiego jak na zdjęci masz uwalony kabel, jeśli klon na atmedze możesz go reanimować ?

 

Co do licznika, szkoda się męczyć samemu, u mnie też jest rb8 @Galettoogarnie Ci to w 40 minut jak u mnie ? nawet swap licznika z tdi do benzyny nie był dla niego problem nawet tarczke przełożył ??

Screenshot_20191124-214315_Samsung Internet Beta.jpg

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kejsi napisał:

Co do cana wejdź w vcds informacje i zrób test, jak masz coś takiego jak na zdjęci masz uwalony kabel, jeśli klon na atmedze możesz go reanimować ?

 

Co do licznika, szkoda się męczyć samemu, u mnie też jest rb8 @Galettoogarnie Ci to w 40 minut jak u mnie ? nawet swap licznika z tdi do benzyny nie był dla niego problem nawet tarczke przełożył ??

 

Dzięki za info, wyślij na priv jak z ceną za wymianę licznika. Jak testuje kabel to mam info żę CAN ok - ale powiedz mi w związku z tym z jakimi modułami łączysz się po CAN??? Bo jak jest CAN w b7 a podobno jest to do czegoś musi służyć.

Edytowane przez dudi2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, męczyłem temat i powiem krótko. 

Audi a4 b7 łączy się po CAN z wybranymi sterownikami, np. ABS, Airbag, xenonami-zasieg świateł. Reszta leci po K. 

A propo VAG Can Pro 5.5.1 (klon) na Windowsie 10 jest bez użyteczny. Vcds dobrze służy do diagnostyki, kodowania, adaptacji czyli podstawa. 

Próbowałem postawić dziś na dwóch laptopach windowsa 7 (na których był win10) ale bez powodzenia. 

Będę dalej kombinował z win7 i opiszę jak się sprawuje Vcp. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 po k laczysz się jedynie z silnikiem, reszta leci po can (nie dam ręki uciąć za to) 

Co do ceny to podałem kontakt, Karol sympatyczny człowiek pomoże i polecam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem przyjemność u @Adam87 podpiąć się zwykłym KKL-em, łączył się z silnikiem, zegarami i radiem bez problemu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kejsi napisał:

W b7 po k laczysz się jedynie z silnikiem, reszta leci po can (nie dam ręki uciąć za to) 

To  bez ręki byś chodził ☺ po can idzie jak kolega pisał abs,airbag,xenon a reszta po lini k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...