Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ucieka?


WhiteN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawia mnie skąd biorą plamy oleju na tej osłonie plastikowej nad silnikiem? Nie rozlałem tam oleju, od zawsze się tam pojawia. Ktoś zna przyczynę? https://i.imgur.com/ivkMe2D.jpg

I drugie miejsce gdzie zauważyłem olej, gdzie tam ucieka. Ktoś mi podpowie?  https://i.imgur.com/0W3PSb6.jpg

Edytowane przez WhiteN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, przem8 napisał:

Na tym drugim zdjęciu to poci się spod napinacza albo spod uszczelki pokrywy.

Podejrzewałem właśnie, ze spod uszczelki pokrywy ale to na 1 zdjęciu to dziwne dla mnie :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2019 o 21:17, WhiteN napisał:

Podejrzewałem właśnie, ze spod uszczelki pokrywy ale to na 1 zdjęciu to dziwne dla mnie :co:

Mi też cieknie olej (bardzo delikatnie) z okolicy napinacza. Własnie co zalałem świeży olej. Po 12 tys km (do wymiany) wciągnął 0.5 L oleju. W tym roku będzie trzeba się za to wziąć. Oby na tym się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2020 o 09:56, darayus napisał:

Mi też cieknie olej (bardzo delikatnie) z okolicy napinacza. Własnie co zalałem świeży olej. Po 12 tys km (do wymiany) wciągnął 0.5 L oleju. W tym roku będzie trzeba się za to wziąć. Oby na tym się skończyło.

To moim zdaniem tragedii nie ma, wyjdzie poniżej 1L na 15 tys.

Pod napinaczem jest uszczelka w kształcie półksiężyca, którą trzeba wymienić, ale ta wymiana to ciężki temat, dla laika czy tam amatora raczej nie do ogarnięcia. Najlepiej podobno to zrobić przy wymianie rozrządu.
Jaki masz przebieg obecnie lub kiedy planujesz rozrząd robić?

 

Edytowane przez Pablo_s-c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie wymienić uszczelki pod napinaczem bez jego wyjmowania i ruszania rozrządu.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne auto,inny silnik ale napinacz taki sam i sposób  na wymianę tez taki sam

1.jpg
A6C5.BLOGSPOT.COM

Przewodnik „zrób to sam” umożliwiający „krok po kroku” samodzielne naprawy samochodu Audi A6 C5. Opisy i zdjęcia z przebiegu prac. Inf. serwisowe, numery części, ceny, itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pablo_s-c napisał:

To moim zdaniem tragedii nie ma, wyjdzie poniżej 1L na 15 tys.

Pod napinaczem jest uszczelka w kształcie półksiężyca, którą trzeba wymienić, ale ta wymiana to ciężki temat, dla laika czy tam amatora raczej nie do ogarnięcia. Najlepiej podobno to zrobić przy wymianie rozrządu.
Jaki masz przebieg obecnie lub kiedy planujesz rozrząd robić?

 

Przebieg 173K

Rozrząd w tym roku. Auto kupione rok temu, koleś od którego kupiłem nie wiedział nawet jaki olej tam lał (może nie lał?). Jakiś młot, aczkolwiek auta nie zajechał (chwalmy 1.8t) Poza tym wymiana wg producenta co 180 K, także przy okazji wziąć się będzie trzeba za uszczelnienia. Wolałbym, by auto nie wciagało więcej niż 100ml na 10-15K km, ale do tego trzeba przeprowadzić solidny remont i czyszczenie smoka, miski i sprawdzić turbinę, czy niew puszcza czegokolwiek.

W poprzednim A4B5 palił mi tyle oleju po zakupie, że się zgarbiłem, w pewnym momencie zapalał się nawet czujnik ciśnienia oleju, dla niektórych byłby to już stan agonii, ale stare AEB nie bez powodu uchodzi za messerschmidta wśród 1.8t. Remont u zaprzyjaźnionego mechaniora sprawił, że olej wyglądał po 10K od naprawy jak miodek z pasieki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...