Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę LOG-ów Audi A4 b6 1,9 AVF


KamilSi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Panowie proszę o analizę LOG-ów  mojego AVF, na chwilę obecną nie miałem możliwości dokonać LOG-ów dynamicznych  możliwe że dzisiaj wieczorem się uda to dodam na forum. Miałem problem z odpaleniem samochodu po nocy, nie chciał palić i przebierał kiedy w końcu udało się go odpalić. Zdjąłem pokrywę zaworów i po doginałem konektory na PD po tym zabiegu od ok. 5 dni mam spokój i samochód odpala normalnie.

Po raz pierwszy wykonywałem LOG-i więc proszę o wyrozumiałość.

link do albumu ze zdjęciami: https://www.fotosik.pl/u/KamilSi/album/2531078

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kamil-vag, sorry ale zrobiłem tak jak pisali w poradniku, niestety nie mam teraz dostępu do samochodu ani do laptopa z oryginalnymi plikami. csv postaram się na jutro wieczór załatwić. 

Edytowane przez KamilSi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z 1 cylindrem, być może pomogła by wymiana uszczelnień i podmiana z pompowtryskiem z największym minusem... 

A napewno by dała zarys czy coś nie tak w głowicy, czy z samym pompowtryskiem. 

Druga sprawa jak na AVFa dość spore bipy na minus, kiedy filtr paliwa zmieniany. 

Jak miałeś zrzucona pokrywę można by sprawdzić czy wszystkie pompowtryski maja te same nr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski wszystkie maja te same numery AR końcówka. Filtr paliwa zmieniany 5000 km temu. Czyli najlepiej będzie jak zmienię uszczelnienia na pierwszym i drugim pompowtrysku i zamienię je miejscami. 

Edytowane przez KamilSi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesyłam logi po zmianie filtra i uszczelnień na pompowtryskach oraz zamianie miejscami pompki 1 i 2 

http://vaglogi.pl/log-013_54uvYE5.html

http://vaglogi.pl/log-018_4AR83.html

http://vaglogi.pl/log-023_rD5Pok0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniłeś pompki miejscami, to korekcja zostanla na cylindrze i pompowtrysk można wykluczyć... Jak wyglądało gniazdo na tym 1 cylindrze, obejrzałes elementy współpracujące? Wałek, popychacz, dźwigienke.... 

Można by jeszcze sprawdzić u kogoś kompresję na tym cylindrze... 

Duże bipy na minus na tym cylindrze mogą też świadczyć o jakimś problemie z dostarczeniem paliwa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem ale gniazdo wydaje mi się że jest ok. Sprawdziłem go do okola i nie wyczułem żadnych nierówności pod palcem. Na wałku i na rolce od dźwigienki widać jaśniejszy ślad że jedno po drugim pracuje, a popychacz wyglądał identycznie jak reszta, na oko nie był jakoś bardziej zużyty. 

Po regulacji pompowtrysków według tego co mi wysłałeś wyszła mi wysokość popychacza do góry w taki sposób:

Pompka 1- 8 mm

Pompka 2- 9 mm

Pompka 3- 9 mm

Pompka 4- 9 mm

Ma to jakieś znaczenie że na 1 pompowtrysku jest mniej? 

 

Edytowane przez KamilSi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Z ustawieniem wtrysków o którym pisałem w wcześniejszym poście wszystko było OK, wokół nakrętki na dźwigience jest rowek i zaostrzony koniec suwmiarki w nim ustawiłem i nie zwróciłem uwagi tak więc mój bład. Wracając do tematu nie mogłem nigdzie się doprosić o zmierzenie ciśnienia na cylindrach jak zasugerował kamil-vag wszystko dopiero po nowym roku, jako że nie dawało mi to spokoju ściągnąłem ponownie pokrywę zaworów i zacząłem oglądać pierwszy pompowtrysk. 

Okazało się że pękł na 3 części ten metalowy sworzeń kulowy który zakłada się na pompowtrysk od góry. Dopiero w trakcie wymiany uświadomiłem sobie ze jak kupowałem uszczelnienia to tylko na jednym woreczku była naklejka BOSCH:facepalm: :facepalm:  drugi komplet  musiał być jakiś "no name" jednak sprzedający policzył jak za BOSCH

Zakupiłem ponownie nowe uszczelki zmieniłem wszystko i ponownie ustawiłem. Dodam że to po tym zabiegu wszystko wróciło do normy samochód odpala bez problemu, nie dymi i nie rzuca karoserią na wolnych obrotach .Wrzucam ponownie logi 013, 018, 023

http://vaglogi.pl/log-013_Ys07N.html

http://vaglogi.pl/log-018_XmoUpL.html

http://vaglogi.pl/log-023_YNyxaF6.html

Edytowane przez KamilSi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się zdarzyło komus, że te zestawy no name pekaly, śrubę regulacyjną najlepiej kupować Ori a zestawy naprawcze z Boscha ?

Fajnie, że udało się rozwiązać problem ?

Teraz korekcje wyglądają bardzo przyzwoicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba zestawy zamawiałem z Bosch sprzedawca chyba chciał się pozbyć tego badziewia i wcisnął mi to bo nie sprawdziłem odrazu. Kamil dzięki za wszelką pomoc, bez ciebie nie udało by mi się rozwiązać problemu. Mam nadzieję że już będzie spokój. I samochód będzie chodził jak należy. Raz jeszcze dzięki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kamil zwracam się do ciebie z prośbą o analizę LOG-ów dynamicznych, już jakiś czas temu miałem dodać ale dopiero udało mi się wszystko ogarnąć. Wydaje mi się że samochód stracił dość sporo na dynamice, EGR jest dość mocno zapocony olejem a mechanik z warsztatu znajdującego się niedaleko mnie powiedział: "turbo nadaje się tylko do wymiany". LOG-i robiłem na rozgrzanym silniku na 3 biegu. Samochód Audi A4 b6 1,9 TDI, 130 km, 

Grupa 001:

http://vaglogi.pl/log-001_G4GS8.html

Grupa 003:

http://vaglogi.pl/log-003_0DefB.html

Grupa 004:

http://vaglogi.pl/log-004_594VNY4.html

Grupa 008:

http://vaglogi.pl/log-008_MEXyNB.html

Grupa 010:

http://vaglogi.pl/log-010_28urAP.html

Grupa 011:

http://vaglogi.pl/log-011_u1WyVWH.html

Grupy 003 + 011:

http://vaglogi.pl/log-003_011_5O4QseQ.html

Grupy 010 + 011:

http://vaglogi.pl/log-010_011_1O57eV.html

Grupy 003 + 008 + 011:

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_K7829d0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz po jakimś tam sofcie. Jeśli jest on OK, to raczej turbo będzie do wyczyszczenia a nie do wymiany... Trochę się przycina geometria i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest tam robiony jakiś soft. Dodam że ostatnio przygladnolem się turbo waz który idzie od IC do turbo jest tez delikatnie zapocony olejem. A co za tym idzie dolewam po trochę oleju co jakieś 2 miesiące. 

Edytowane przez KamilSi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij ten gruby wąż i zobacz czy olej idzie od strony turbo czy może z rurki odmy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest zapocone przy obejmie na wezu tym grubym założonym na turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...