Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b6 1.8T Silnik długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę


WunZUU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem i raczej winny jest termostat, ale chcę mieć 100% pewności. Sytuacja wygląda tak, że gdy było ciepło - lato (testowałem wentylatory, klima była wtedy pusta) wszystko działało fajnie, silnik łapał na postoju 90 stopni, po nagrzaniu wentylatorki się załączały. Tak było jakieś 2 miesiące temu, obecnie gdy temperatura jest niska okolice 0 stopni silnik strasznie długo się nagrzewa. Minimum 10km (droga 5km miasto + 5km prosto) aby silnik złapał te 90 stopni. Po zatrzymaniu się bardzo szybko spada temperatura do 75 stopni. Teraz mam prośbę, jak sprawdzić czy to nie wina czujników? Chcę mieć pewność że to termostat. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odczyt z g62 pokrywa się z g2 to winny termostat. W innym przypadku do wymiany czujnik temp. g62.

Jak masz vcdsa to minuta roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są to czujniki? Bo wiem, że koło głowicy są dwa czujniki w jednym - 4piny oraz na wężu powrotnym z chłodnicy jeden - 2pniy. Oraz czy przypadkiem te czujniki g2 oraz g62 nie są tym jednym podwójnym czujnikiem?  Bo niektórzy piszą, że temperatura ma się pokrywać, a inni że nie. Czyta się to w w blokach silnik grupa 007 oraz instruments grupa 003 zgadza się? Bo jutro z rana chcę podpiąć vcds.

Edytowane przez WunZUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G62 i g2 to jeden czujnik czteropinowy z tyłu głowicy. W engine w gr.1 masz g62, a odczyt g2 w instruments ale nie pamiętam dokładnie, znajdziesz.

Jak się temp. pokrywają albo róznica do 2-3 stopni to czujniki są ok. Chyba logiczne? Jak g62 stoi w miejscu, a odczyt z g2 i wskazówka na liczniku skacze to czujnik padnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej teraz zrozumiałem metodę działania :D jutro sprawdzę  temperatury.  Jeszcze wrócę do tej klimatyzacji co pisałem, że nie była nabita to po odpaleniu wentylatory nie chodziły do momentu złapania 90 stopni, a dzisiaj odpalając samochód włączył się od razu wentylator pomimo że nie był silnik nagrzany, ale podejrzewam, że to przez klimatyzację, która tu jest zawsze włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, WunZUU napisał:

dzisiaj odpalając samochód włączył się od razu wentylator pomimo że nie był silnik nagrzany, ale podejrzewam, że to przez klimatyzację, która tu jest zawsze włączona.

Jeśli klima sprawna to normalne, że pracuje wentylator przy włączonej klimatyzacji i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to w takim razie jutro dam znać jak z temperaturą na czujnikach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, że dopiero teraz, ale nie miałem czasu wcześniej. Temperatura na licznikach jest taka sama jak ta w silniku, sprawdziłem do 60 stopni. Chłodnica na górze oraz przewód są ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na grupę 130 bodajże   1 okienko czujnik g62 drugie ten na wyjściu Z chłodnicy 3 okienko stopień % otwarcia termostatu  w 1 okienku ma być 100stopni wtedy ma rosnąć w drugim okienku temp.  sprawdz najpierw na zimnym aucie na postoju czy tqk jest.jeżeli jest ok to przyjedź się popatrz na oba okienka co się dzieje . może termostat się zacinac .

Edytowane przez Tzw1.8tBEX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tzw1.8tBEX napisał:

wejdz na grupę 130 bodajże   1 okienko czujnik g62 drugie ten na wyjściu Z chłodnicy 3 okienko stopień % otwarcia termostatu  w 1 okienku ma być 100stopni wtedy ma rosnąć w drugim okienku temp.  sprawdz najpierw na zimnym aucie na postoju czy tqk jest.jeżeli jest ok to przyjedź się popatrz na oba okienka co się dzieje . może termostat się zacinac .

Dzięki za konkrety, w pierwszym okienku temperatura rosła do 90 stopni, w drugim po woli też rosła w górę, ale dużo wolniej i dłużej w trzecim ciągle do momentu 95 stopni na silniku było 3,9% i się nie zmieniało. Po osiągnięciu 90 stopni na silniku temperatura w drugim okienku zaczęła szybciej rosnąć. Czyli termostat się nie domyka - dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę że tak do wymiany w 1 okienku ma być 100-102 stopnie wtedy ma nie znacznie urosnąć w drugim czyli 10-15 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...