Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Staram się jak najmniej jeździć ale ten stan trwa już miesiąc na razie odliczanie się nie wyświetla. Mam zamiar spuścić całe adblue i przeczyścić gorącą wodą jak również przeczyścić styki ale to za tydzień teraz mam wyjazd ale innym samochodem. Nastawiłem się już z myślą że trzeba będzie kupić sterownik albo chociaż podmienić z innego samochodu i zrobić test .

Chciałbym jeszcze dodać po podłączeniu do innego komputera błąd P20BC00 zwarcie na obwodzie kontrolnym grzałki nr.1 albo obwód sterujący grzałki redukcyjnej wysoki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, 1967 napisał(a):

Staram się jak najmniej jeździć ale ten stan trwa już miesiąc na razie odliczanie się nie wyświetla. Mam zamiar spuścić całe adblue i przeczyścić gorącą wodą jak również przeczyścić styki ale to za tydzień teraz mam wyjazd ale innym samochodem. Nastawiłem się już z myślą że trzeba będzie kupić sterownik albo chociaż podmienić z innego samochodu i zrobić test .


Cześć,

 

czy chcąc przeczyścić system adblue gorącą wodą należy postępować wg jakieś określonej procedury? Jakieś problemy ? Też chciałbym to wykonać, gdyż nie wiem w jakim stanie jest czynnik oraz system a będę wymieniał sterownik na dniach.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krejsz napisał(a):


Cześć,

 

czy chcąc przeczyścić system adblue gorącą wodą należy postępować wg jakieś określonej procedury? Jakieś problemy ? Też chciałbym to wykonać, gdyż nie wiem w jakim stanie jest czynnik oraz system a będę wymieniał sterownik na dniach.

 

Pozdrawiam 

Jeszcze tego nie robiłem ale na YouTube gość to robił ,a z resztą jest też zalecenie producenta aby co jakiś czas czyścić cały układ. Ja mam zbiornik 24L i tylko dolewam więc tego starego czynnika nie jestem w stanie wypalić mało jeżdżone w zimę i to wszystko się krystalizuje  zapycha układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Jeszcze tego nie robiłem ale na YouTube gość to robił ,a z resztą jest też zalecenie producenta aby co jakiś czas czyścić cały układ. Ja mam zbiornik 24L i tylko dolewam więc tego starego czynnika nie jestem w stanie wypalić mało jeżdżone w zimę i to wszystko się krystalizuje  zapycha układ.

A na czym to czyszczenie ma polegać , na zalaniu układu wodą zamiast ad blue ? o co chodzi .

 

Sam wtrysk to łatwo jest wyjąć, wszystko na wieszchu , wtedy końcówkę można wyczyścić . 

Sa też specialne dodatki do ad blue przeciw krystalizacji , sam używam JLM 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

A na czym to czyszczenie ma polegać , na zalaniu układu wodą zamiast ad blue ? o co chodzi .

 

Sam wtrysk to łatwo jest wyjąć, wszystko na wieszchu , wtedy końcówkę można wyczyścić . 

Sa też specialne dodatki do ad blue przeciw krystalizacji , sam używam JLM 

 

Tak myślałem żeby wypompować albo spuścić ze zbiornika czynnik wypłukać ciepłą wodą tak samo ciepłą wodą umyć wtrysk następnie zalać świeżym Adblue i dolać dodatek przeciw krystalizacji. Może ktoś już z doświadczeniem może skomentować taką procedurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie płukanie baku jest bez sensu , jaki to ma mieć cel ?

wtrysk ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

 

właśnie jestem po wymienie sterownika. Mimo, że nie wyrzucało mi błędu na deskę to po podpięciu kompa wyskakiwał mi błąd zbyt niskiego ciśnienia. Poniżej zdjęcie z aktualnego odczytu. Czy na chwilę obecną mogę uznać, że sprawa naprawiona ? Błędy skasowane i nic nie wraca. 
 

pozdrawiam 

IMG_1996.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem po wymianie sterownika i również na nim wyskoczyły błędyScreenshot_20240420-204655643.thumb.jpg.03e01bb6ff03a2e93f752f7c62ced1cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Ja też jestem po wymianie sterownika i również na nim wyskoczyły błędyScreenshot_20240420-204655643.thumb.jpg.03e01bb6ff03a2e93f752f7c62ced1cf.jpg

Kupiłeś uwalony sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Kupiłeś uwalony sterownik.

Tak wiem muszę odesłać i szukać inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_3084.thumb.jpeg.e8499710574474cf8a3edae2fbaa5c65.jpegWitam . Mam problem z Adblue Audi A4 B9 2017 rok . Przebieg 286925 km. Dziś wyskoczył komunikat usterka Adblue udaj się na serwis i odliczanie kilometrów 1000km .  Błąd jaki rejestruje sterownik auto to : 23760 - Brak komunikacji ze sterownikiem układu dozowania czynnika redukcyjnego . Błąd stały nie do usunięcia . Będę szukał drugiego sterownika na podmiankę może jak w większości przypadków problem leży po stronie zawilgoconego sterownika . Jak myślicie ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam Marek 

Edytowane przez maras66612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej występują błędy związane z zasilaniem lub mówiące o uszkodzeniu sterownika, ale błąd komunikacji też może o tym świadczyć. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności bezpieczniki oraz czy do sterownika dochodzi zasilanie. Jeżeli z tej strony wszystko ok, to możliwe, że sterownik padł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...