Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI V6 272KM


bar72

Rekomendowane odpowiedzi

spalanie myślałem ,ze będzie ciut lepsze  real na miejscu 6,8,-7,5  w trasie 6,5L po mieście w korkach myślę 7,5-8 max , tyle samo miałem w A7 w Competition  , więc może dlatego liczyłem na mniej :)

co do V6 to co mam napisać , jak ktoś pomykał już V6 to 2.0 odstaje kultura pracy , przyspieszenie itp, wcale nie neguje 2.0190KM , bo takim tez czasem się przemieszczam , moja opinia wart jest swojej ceny

skrzynia Tiptronic , według mnie b.dobrze się sprawdza w połączeniu z tym silnikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2019 o 17:57, bar72 napisał:

spalanie myślałem ,ze będzie ciut lepsze  real na miejscu 6,8,-7,5  w trasie 6,5L po mieście w korkach myślę 7,5-8 max , tyle samo miałem w A7 w Competition  , więc może dlatego liczyłem na mniej :)

co do V6 to co mam napisać , jak ktoś pomykał już V6 to 2.0 odstaje kultura pracy , przyspieszenie itp, wcale nie neguje 2.0190KM , bo takim tez czasem się przemieszczam , moja opinia wart jest swojej ceny

skrzynia Tiptronic , według mnie b.dobrze się sprawdza w połączeniu z tym silnikiem 

Kolego rozwazam zakupu A4 b9 avant 3.0tdi 272km lub A7 fl 3.0tdi 320/326km. Czy miales A7 i moglbys powiedziec ktore z tych aut, b9 czy a7 jest lepiej wyciszone przy predkosciach autostradowych i ogolnie doradzic jak wypada jedno auto na tle drugiego? Mam dwojke malych dzieci i dylemat czy wybrac bardziej rodzinne kombi czy drozsze i ladniejsze a7. Za b9 przemawiaja wymiary gdyz mieszkam w Warszawie i napewno latwiej bedzie znalezc miejsce do zaparkowania.

Edytowane przez boohmacher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2020 o 23:12, boohmacher napisał:

Kolego rozwazam zakupu A4 b9 avant 3.0tdi 272km lub A7 fl 3.0tdi 320/326km. Czy miales A7 i moglbys powiedziec ktore z tych aut, b9 czy a7 jest lepiej wyciszone przy predkosciach autostradowych i ogolnie doradzic jak wypada jedno auto na tle drugiego? Mam dwojke malych dzieci i dylemat czy wybrac bardziej rodzinne kombi czy drozsze i ladniejsze a7. Za b9 przemawiaja wymiary gdyz mieszkam w Warszawie i napewno latwiej bedzie znalezc miejsce do zaparkowania.

nie trzeba nawet widzieć tych aut by wiedzieć że A7 będzie lepiej wyciszona, nawet A6 miażdży a4.

Ale A7 nigdy bym sobie nie kupił, nie dość że brzydkie to nie wygodne i ciężkie, poszukaj ładnej C7

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście już problemy ze stukającymi wałkami rozrządu? Najczęściej po stronie pasażera się zaczyna. Prawie wszystkie CRT sa tym problemem dotknięte. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2020 o 13:12, Muskel1 napisał:

Mieliście już problemy ze stukającymi wałkami rozrządu? Najczęściej po stronie pasażera się zaczyna. Prawie wszystkie CRT sa tym problemem dotknięte. 

A to nie jest problem z zaworem wydechowym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wałkami istnieje, jest na to nawet TPI w bazie danych Audi (TPI 2043172/23). Gdzie siedzi ten zawór i jak się objawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 18:18, Muskel1 napisał:

Problem z wałkami istnieje, jest na to nawet TPI w bazie danych Audi (TPI 2043172/23). Gdzie siedzi ten zawór i jak się objawia?

Podobno od strony pasażera przy longu zaczyna stukać. Jeśli chodzi o wałki to podobno się wycierają jak kiedyś w 2.5 tdi

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zaworach nic nie słyszałem, natomiast o wałkach jest 291 stron na jednym z forum motoryzacyjnych. Wałki się nie wycierają tylko mają luz w miejscu łączenia się wałków z kołami zębatymi napędzającymi rozrząd co przyczynia się do stukania.

Stosowane były dwa rodzaje wałków w tych jednostkach, różniące się sposobem osadzenia i zabezpieczenia zębatek na wałkach. Pierwszy wieloklin a drugi na seegeringu. W zależności od tego, które zostały zastosowane, ASO zaleca albo wymianę wszystkich czterech lub gdy masz już na seegeringach to tylko te 2 po stronie wylotowej. 

20201011_181122.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odnośnie stukających wałków rozrządu znalazłem taką informację: "Te silniki na 100% są trefne CRT 000001 do 073951"  jak sprawdzić, czy mój silnik też się do nich zalicza? Da się po nr VIN ? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BlackM4mba napisał:

Witam,

odnośnie stukających wałków rozrządu znalazłem taką informację: "Te silniki na 100% są trefne CRT 000001 do 073951"  jak sprawdzić, czy mój silnik też się do nich zalicza? Da się po nr VIN ? Z góry dziękuję za pomoc.

Problem dotyczy silników o numerach produkcji 000001 do 175973. Numer ten znajduje sie na naklejce na prawej pokrywie zaworów (strona kierowcy), bezpośrednio pod środkowym wtryskiwaczem. Biała szeroka naklejka z kodem paskowym, datą produkcji, kodem silnika oraz numerem seryjnym. Wałki mogą ale nie muszą stukać. Jeżeli jednak stukają, w pierwszej kolejności sprawdzany jest właśnie ten numer czy silnik jest z tej serii. Jest to ułatwienie, bo wtedy nie trzeba szukać czy to może coś innego jest przyczyną. Patrząc na nr jest właśnie duże prawdopodobieństwo, że to wałki. 

U mnie jak do tej pory cisza więc widocznie nie wszystkie koniecznie muszą ale jak komuś z Was stuka z tamtych okolic to wiecie gdzie szukać. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za informację. Zastanawiam się jak ewentualnie zdiagnozować te stuki nie mając porównania. Wiadomo czy ASO po zgłoszeniu traktuje to nadal jako cichą akcję serwisową, czy trzeba już teraz na własny koszt działać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wałki się tłuką to każdy je usłyszy. 

Naprawa na gwarancji darmowa, po gwarancji musisz zapłacić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Naprawa na gwarancji darmowa, po gwarancji musisz zapłacić.

jaki jest powód tych stuków? na czym polega naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, RALF76 napisał:

jaki jest powód tych stuków? na czym polega naprawa?

Luzy na kołach zębatych względem wałka i klepią. Są 2 rodzaje mocowań jak na zdjęciach powyżej. W tej feralnej serii były montowane te osadzone na takim wieloklinie (górne zdjęcie), drugie nowsza seria mają pierścień segera (dolne zdjęcie). W ASO wymienają wałki i zastępują tymi nowszymi. Na początku wymieniali wszystkie wałki ale od niedawna podobno tylko te po stronie wydechowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, skoro nie wzywali do salonów ASO z tego powodu, to czym może grozić jazda ze stukającymi wałkami oprócz oczywiście hałasowania jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wzywają nikogo do ASO bo to nie akcja serwisowa. TPI oznacza technische Produktinformation, czyli infotmacje techniczne dotyczące danego produktu. Jeżeli z pewnym modelem auta i silnikiem jakaś usterka występuje bardzo często, wtedy zakładany jest w bazie danych Audi TPI. Jest tam wtedy opisane jak zdiagnozować tą usterkę oraz jak ją usunąć. Są to informacje i wytyczne dla warsztatów ASO. 

Wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest luz między tymi kołami zębatymi. Myśle, że dużo osób nawet nie jest świadomych, że jeżdżą ze stukającymy wałkami podobnie jak tego z grzechotającymi łańcuchami bo po prostu nigdy tego nie nadsłuchiwali. Wsiadają, odpalają i jadą. Dopiero gdy odgłosy nasilą się do tego stopnia, że nie sposób ich nie usłyszeć. 

Jakiś czas pewnie można z takimi stukającymi wałkami jeździć ale skoro je w ASO wymieniają to raczej powinno się tą uszerkę usunąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Nie wzywają nikogo do ASO bo to nie akcja serwisowa. TPI oznacza technische Produktinformation, czyli infotmacje techniczne dotyczące danego produktu. Jeżeli z pewnym modelem auta i silnikiem jakaś usterka występuje bardzo często, wtedy zakładany jest w bazie danych Audi TPI. Jest tam wtedy opisane jak zdiagnozować tą usterkę oraz jak ją usunąć. Są to informacje i wytyczne dla warsztatów ASO. 

Wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest luz między tymi kołami zębatymi. Myśle, że dużo osób nawet nie jest świadomych, że jeżdżą ze stukającymy wałkami podobnie jak tego z grzechotającymi łańcuchami bo po prostu nigdy tego nie nadsłuchiwali. Wsiadają, odpalają i jadą. Dopiero gdy odgłosy nasilą się do tego stopnia, że nie sposób ich nie usłyszeć. 

Jakiś czas pewnie można z takimi stukającymi wałkami jeździć ale skoro je w ASO wymieniają to raczej powinno się tą uszerkę usunąć. 

Dokładnie, też uważam, że taką usterkę należy wyeliminować, jednak tak jak napisałeś grono ludzi nawet nie wie, że mają stukające wałki dopóki nie słychać ich w kabinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja jaką otrzymałem z ASO:

"Naprawa w ramach TPI 2043172 - wymiana wałka 059109012EM - 7270 zł
brutto. 
Informacja techniczna dotycz tylko wałka rozrządu strony wydechowej 1.
rzędu. Na podstawie tej informacji został opracowany kosztorys."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...