Jump to content
1 1
Rosomak91

Wymiana bloku silnika 2.0 ALT na 1.8 AGN

Recommended Posts

Przedstawię w dużym skrócie informacje dotyczące wymiany słupka z ALTa na AGNa. Oczywiście wymiana podyktowana dla osób, które mają dość żarcia oleju i wątpią w wymianę na kolejną taką jednostkę czy nawet remont tej jednostki - a forum wie, że często i jedno i drugie mija się z celem - choć nie zawsze. Są tu wyjątki potwierdzające regułę. Drugim powodem zachęcającym do wymiany silnika na AGN są po prostu koszty - ja zrobiłem to we własnym zakresie i kosztowało mnie to 1317 (plus 2 stówki paliwo w poszukiwaniu silnika) zł + wszystkie listopadowe soboty i dzień niepodległości - łącznie jakieś 80 godzin w pojedynkę, bez doświadczenia. 

Mnie udało się kupić kompletny silnik za 8 stówek, miałem okazje odpalić go w samochodzie i o ile nie chciałem go brać bo był cały zalany olejem to z braku czasu zaryzykowałem. Pracował cicho i równo. Później się okazało, że cała odma była popękana i stąd ten olej. Na dodatek w silniku było 7 litrów oleju.

Do AGNa trzeba kupić smok oleju od 1.8t (np. BFB) 06B115251 - koszt w okolicach 8 dyszek. Miskę adaptujemy z ALTa, trzeba trochę ją w środku wyrżnąć aby weszła na blok - haczy o pompę oleju. Podstawa filtra oleju zostaje z AGNa, ta z alta nie pasuje - sprawdzałem, musiałem później kupić uszczelkę podstawy filtra. Ogolnie wymieniłem wszystkie uszczelki które były dostępne na wierzchu. Termostat przekładamy z ALTa, ciężko wchodzi, miałem obawy więc zamontowałem go na dwie uszczelki. Potrzebujemy zaślepkę 06B103033A - przykręca się ją pod mikrofon (25zł). Króciec wody do głowicy - tył silnika od 1.8t (06B121132B 06B121132E) 16zł. I z tego co pamiętam to już wszystko - ja miałem jeszcze koszty dodatkowe typu eżektor, płyn chłodniczy, płyn do wspomagania, odbój silnika no i wiadomo filtry oleje itp itd. Do wymiany mam jeszcze świece - zostawiłem stare bo wyglądały spoko i uszczelke pod deklem :D  

Ogólnie wszystko inne przerzucamy z ALTa.

Z czym jest problem - zmienne fazy rozrządu - wtyczka nie pasuje, ale przemyślę to czy zasada działania jest taka sama jak w alcie, jeśli tak spróbuje to zaadaptować, jeśli nie trzeba wywalić to ustrojstwo z kompa.

Druga sprawa - miałem problem żeby włożyć cewki z fajkami - bardzo ciasno wchodzą.

Trzecia sprawa - dolne szpilki nie pasują w kolektor wydechowy - nie trzeba dużo rzeźbić, wystarczy odpowiedni płaskownik, lekko go wyszlifować, nawiercić dziury i będzie na przestrzał.

Cztery - skrzynia biegów średnio licowała mi się z otworami w misce olejowej. Ostatecznie to dokręciłem, ale był duży problem. 

Pięć - odma, wyjście w AGNie jest nieco inaczej, chciałem zostawić nieszczęsny czwórnik więc miałem trochę żłobienia z poprowadzeniem odmy.

Sześć - inne podłączenie chłodniczki oleju - trzeba zrobić powrót z tej chłodniczki - ja się wpiąłem do węża wracającego z parownika od gazu - blisko powrotu wody z kabiny.

Siedem - odpowietrzenie skrzyni korbowej średnio pasuje - trzeba lekko podpiłować aby klips dobrze złapał.

Osiem - wiecej problemów nie pamiętam.

 

Przyznam szczerze, że przejechałem dopiero 70 kilometrów i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów - ponadto silnik pracował dobrą godzine na wolnych obrotach - nic mnie nie zaniepokoiło. Silnik pali na strzała. Pracuje równo. 

Nie wiem jak ze spalaniem oleju, ale w porównaniu do alta para leci tylko w momencie dogrzewania. Później nie dymi. W dzień będę testować. LPG jeszcze nie odpalałem. Będę aktualizować wątek.

 

W razie wątpliwości pisać. Chętnie pomogę. Mnie pomagał PawelP112 polecam użytkownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To rozwiń temat - daj jakieś fotki :) . I pisz jak to na dłuższą metę się sprawuje :) . Co do remontów ALT - chyba ciężko powiedzieć jednoznacznie że nic mogą nie dać - te dobre remonty gdzie jest zaufany mechanik i dużo chęci jak u dajmona dały dobry efekt, ale nie u każdego można zweryfikować pracę mechanika. Ja sądzę, że ALT to mega czuły silnik i najmniejsze pierdoły mają wpływ na pobór oleju, czy palenie się tej kontrolki. Tak by the way ;) . Oby nie brał, albo 1,5l/10tyś km ;) . Czyli tyle ile zje przecietny w miare zdrowy silnik 


Moje AUDI 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem 1.8 AGN w a3,przejechałem około godz 200tys km. Pobór oleju mimo wycieków z pod dekla to około 0,5L na 10 tys km. Są 2 wersje AGN od 1996 do 1998r z metalowym kolektorem i elektomagnetycznym nastawnikiem faz rozrządu, od 2 połowy 1998r z plastikowym kolektorem i klapkami w nim,ten już ma nastawnik sterowany ciśnieniem oleju,bardziej niezawodny i tańszy od elektomagnetycznego. 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wolnym czasie wyedytuję post i postaram się to w miarę jaśniej opisać. Ogólnie po 200 km nie widzę ubytku na bagnecie - dla mnie już jest git, nauczony byłem dolewać co 400 km... 

Nie wspomniałem o tym, po wymianie silnika auto usiadło dobre 2 cm co nawet mi się podoba, choć wole wyższe auta. Ale jest z tym powiązanych kilka problemów - pierwszy to moim zdaniem poduszki pod silnikiem. Ogólnie czuje drgania silnika na całym aucie, nei jest to jakoś mega uciążliwe, ale wyraźnie je czuć. Mam wrażenie, że to przez znacznie większą masę silnika i poduszki nie tłumią drgań jak wcześniej. Druga sprawa to wielowahacz, auto siedzi niżej i pracuje on w innych warunkach. Już słyszę głośne trzeszczenie z prawej strony przy skręcaniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Rosomak91 napisał:

W wolnym czasie wyedytuję post i postaram się to w miarę jaśniej opisać. Ogólnie po 200 km nie widzę ubytku na bagnecie - dla mnie już jest git, nauczony byłem dolewać co 400 km... 

Nie wspomniałem o tym, po wymianie silnika auto usiadło dobre 2 cm co nawet mi się podoba, choć wole wyższe auta. Ale jest z tym powiązanych kilka problemów - pierwszy to moim zdaniem poduszki pod silnikiem. Ogólnie czuje drgania silnika na całym aucie, nei jest to jakoś mega uciążliwe, ale wyraźnie je czuć. Mam wrażenie, że to przez znacznie większą masę silnika i poduszki nie tłumią drgań jak wcześniej. Druga sprawa to wielowahacz, auto siedzi niżej i pracuje on w innych warunkach. Już słyszę głośne trzeszczenie z prawej strony przy skręcaniu. 

Wyedytowalem swój post odnośnie zużycia oleju,co do masy słupka agn to waży równo 95 kg (alt chyba ciut więcej powinien ważyć). Przy 360tys km przebiegu przekręciło mi panewkę mimo regularnych wymian oleju i szanowania silnika. Wleciał kilka lat młodszy słupek z połowę mniejszym przebiegiem.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALT jest ameliniowy, a AGN żeliwo.

A mogłem zajrzeć na panewki bo miałem je na wierzchu... Ogólnie na razie żadnego stukania nie mam, dbać jakoś szczególnie o niego nie zamierzam. Półtora roku niech mnie jeszcze powozi i będziemy kwita z autem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Rosomak91 napisał:

ALT jest ameliniowy, a AGN żeliwo.

Audi 2.0 I4 20V------------------------------------------129kgs / 284lbs.

tutaj źródło

WWW.AUDIZINE.COM

Audi engine weights, these may be helpful to some in future, a sticky in the relevant section will be nice. I'm putting together a list of VAG engines that are likely to find their way into the A4 B5/6/7 chassis, with their weights. I...

 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...