Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator


Pawelb720

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Audi mam od niedawna. Kupione w komisie, nie wiem ile stało. Zauważyłem że rano jak odpalam to ma delikatny opór. Ktoś założył Aku 74 ah czy on nie jest za duży i alternator go nie da rady doładować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ostatnio kupowałem do siebie, dowiadywałem się, w naszych silnikach jest taki alternator ze za dużego aku nie będzie doładowywal. Wziąłem 62 bodajże Ah, sprawdzałem po 2 tyg, nabity na maxa. Szwagier wrzucił dużego do siebie, co prawda 1.8T bo słyszał ze jest mocniejszy alternator z diesla, ale tez narzeka ze świeży akumulator a już mu przygasają kontrolki przy odpalaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pawelb720 napisał:

 Ktoś założył Aku 74 ah czy on nie jest za duży i alternator go nie da rady doładować ??

Ciężko powiedzieć czy za duży bo ja miałem w 2.0T fabrycznie aku "J1U" 95Ah.

Z takim też kupiłem samochód, nie wiem ile miał już lat aku (Fiamm), pojeździłem 3 lata, sprzedając auto dalej kręcił jak szalony.

Nigdy nie było problemów z ładowaniem.

Musisz sprawdzić po Vinie co tam było wsadzone.

Alternator miałem "8GR" 150A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, HOLMATRO napisał:

 1. Wziąłem 62 bodajże Ah, sprawdzałem po 2 tyg, nabity na maxa.

  2. Szwagier wrzucił dużego do siebie, co prawda 1.8T bo słyszał ze jest mocniejszy alternator z diesla, ale tez narzeka ze świeży akumulator a już mu przygasają kontrolki przy odpalaniu. 

1. Jak stwierdziłeś, że akumulator jest "nabity" na "maxa" ?.

2. To, że świeży akumulator nie przesądza o jego sprawności.

Sorry, że może nie na temat ale żaden alternator nie naładuje akumulatora aby gęstość elektrolitu była w dopuszczalnych widełkach.

Często przy właściwym dopasowaniu akumulatora do silnika/alternatora i otrzymujące właściwe napięcie podczas pracy silnika, nowe akumulatory o referencyjnych parametrach/napięcie i gęstość elektrolitu/ po 500-1000 km mają na klemach napięcie ok. 12,2 V a gęstość elektrolitu ok. 1,20 G/cm3.

Większość prostowników na rynku doładuje akumulator ale go nie naładuje na "maxa", o ile napięcie na klemach da się osiągnąć 12,6 V i więcej to gęstości elektrolitu na poziomie 1,27-1,28 G/cm3  już większość prostowników nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam możliwość podmianki Aku jakieś 64 ah. Jak podmienie to dam znać jak odpalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki fabrycznie był aku to zależy od wyposażenia auta oraz silnika. Do pojemności akumulatora jest dobrany odpowiedni alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracam po długiej przerwie. sprawdzilem po nr vin ze powinienem miec akumulator 60 ah 280a. czy to 280 a mozna zamienic na jakas 540?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...