Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki prostownik zakupić ?.


KINIAM

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry za taki temat ale nie znalazłem na forum satysfakcjonującej mnie wypowiedzi a być może słabo szukałem.

Szukam w przystępnej cenie prostownika, który nie tylko zrobi napięcie w akumulatorze ale również gęstość elektrolitu będzie na właściwym poziomie, najlepiej tym referencyjnym tak jak zaleca większość gwarancji na aku.

Najchętniej oczekuję opinii od użytkowników takiego konkretnego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dobry. Ale tanio nie będzie. Poszukaj np. marka Ctek robi dobre prostowniki. Tu model raczej zależny od Twoich możliwości finansowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

 Poszukaj np. marka Ctek robi dobre prostowniki.

Może być i szwedzki produkt ale muszę mieć pewność, że zrobi moi właściwą gęstość elektrolitu.

Na razie z ładowarek elektroniczno - procesorowych mój typ  to KULON 912 koszt z rubli na zł ok. 320-350 zł.

Osobiście wolałbym sprzęt na transformatorze ale może przekonam się do tych elektronicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam Kulona ale cena w PL 2x wyższa niż to co podał kolega wyżej. Ctek nie zrobi gęstości, z tańszych potrzebujesz coś co osiąga minimum 16,2v i ma regulowany amperaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu szukam w miarę dobrej ładowarki takiej co nie tylko zrobi napięcie ale i gęstość elektrolitu.

Mam problemy z nowymi aku zakupionymi na początku roku, renomowanej firmy, miałem pierwszy przegląd aku po 3 miesiącach wszystko było OK.

Teraz przed okresem zimowym . sprawdziłem napięcia na aku a tam 12,2 V i gęstość na poziomie 1,20g/cm3, podjechałem ponownie do punktu zakupu ale było już mniej miło, że to moja wina braku kontroli aku lub układu w pojeździe.

Pojechałem, gdzie indziej, wszystko w pojeździe OK .

Musze złożyć reklamacje na aku ale ładowarki też szukam bo mam słabą taką transformatorową co  daje najwyżej 14,5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2019 o 14:45, KINIAM napisał:

Na razie z ładowarek elektroniczno - procesorowych mój typ  to KULON 912 koszt z rubli na zł ok. 320-350 zł.

Osobiście wolałbym sprzęt na transformatorze ale może przekonam się do tych elektronicznych.

To bardzo dobry wybór. Niestety w podanej kwocie tej ładowarki nie kupisz (* patrz info na dole)... No chyba, że zakupu dokonasz przy okazji, odwiedzając wschodnich sąsiadów i mam tu na myśli Rosję, bo w na Ukrainie i Białorusi już będzie drożej. Na allegro niedawno widziałem ofertę, bodajże za 690zł.

Ja ładowarkę tą "załatwiłem" sobie za około 500zł (cena zakupu + kwota za fatygę) - prywatny, grzecznościowy import. 

Nie masz co obawiać się tego, że nie jest transformatorowa. To b. dobry sprzęt o dodatkowych funkcjach (o których pewnie wiesz) - możliwe sterowanie ze smartfonu (android), zapis i możliwość odczytu (na ekranie komputera) całego procesu ładowania, tryb zasilacza regulowanego (napięcie/natężenie), wiele innych.

Na rynku niestety niełatwo znaleźć ładowarkę, która potrafi naprawdę naładować aku. Jak słusznie zauważyłeś, ładowanie to proces, który powinien skończyć się prawidłowym zagęszczeniem elektrolitu, a nie tylko w chwili, kiedy przy napięciu 14,8V aku "nie zgłasza już chęci przyjęcia" ładunku.  

Proponuję lekturę kanału (youtube) Mr.Akumulator. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych informacji dotyczących zagadnienia akumulator w aucie - testy/przeglądy akumulatorów, testy ładowarek (panowie szczególny nacisk kładą właśnie na przydatność testowanej ładowarki w procesie zagęszczania elektrolitu).

Edit :

* Kulona nie można było nabyć po cenie, która "obowiązuje" w Rosji z rosyjskich sklepów internetowych - nie wysyłali do Polski. 

Znalazłem to https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18318944#18318944 . Myślę , że warto sprawdzić ten sposób zakupu.

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tomnik napisał:

To bardzo dobry wybór. Niestety w podanej kwocie tej ładowarki nie kupisz... No chyba, że zakupu dokonasz przy okazji, odwiedzając wschodnich sąsiadów i mam tu na myśli Rosję, bo w na Ukrainie i Białorusi już będzie drożej. Na allegro niedawno widziałem ofertę, bodajże za 690zł.

Ja ładowarkę tą "załatwiłem" sobie za około 500zł (cena zakupu + kwota za fatygę) - prywatny, grzecznościowy import. 

Nie masz co obawiać się tego, że nie jest transformatorowa. To b. dobry sprzęt o dodatkowych funkcjach (o których pewnie wiesz) - możliwe sterowanie ze smartfonu (android), zapis i możliwość odczytu (na ekranie komputera) całego procesu ładowania, tryb zasilacza regulowanego (napięcie/natężenie), wiele innych.

Na rynku niestety niełatwo znaleźć ładowarkę, która potrafi naprawdę naładować aku. Jak słusznie zauważyłeś, ładowanie to proces, który powinien skończyć się prawidłowym zagęszczeniem elektrolitu, a nie tylko w chwili, kiedy przy napięciu 14,8V aku "nie zgłasza już chęci przyjęcia" ładunku.  

Proponuję lekturę kanału (youtube) Mr.Akumulator. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych informacji dotyczących zagadnienia akumulator w aucie - testy/przeglądy akumulatorów, testy ładowarek (panowie szczególny nacisk kładą właśnie na przydatność testowanej ładowarki w procesie zagęszczania elektrolitu).

 

Dobrze mówi. :thumbup1: 
Zawsze można poszukać dobrego prostownika . I warto obejrzeć ten kanał. Dzięki obejrzeniu tego kanału trochę uratowałem swój aku. Już planowałem budżet na nowy. Po nocy aku miał 11.6V, silnik odpalał ale w większe mrozy byłby problem. Mam stary prostownik, który kiedyś znajomy przywiózł mi z wystawki niemieckiej :). Podłączyłem w sobotę wieczorem i kontrolowałem prąd ładowania i napięcie. Elektrolitu sprawdzić nie mogłem bo bez destrukcji się nie da. Ładował się tak do poniedziałku rano i teraz jest elegancko. Rano napięcie jest w okolicy 12.5 - 12.6 :)

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał Mr. Akumulator to świetna pozycja ale trzeba mieć trochę więcej czasu aby to obejrzeć, są dokładni i odcinki trwają długo, namierzyłem te 3PPP.

A ja muszę zakupić dość pilnie, jak mi się nie uda to jadę tam gdzie mi aku naładują profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wspomagam się Kuklą 6A, gęstość robi, jest na transformatorze, budowa bardzo prosta, ale wymaga nadzoru. Z czasem wrzuciłem go do większej obudowy, dołożyłem voltomierz/amperomierz, układ ładowania aku z ustawieniem końcowego napięcia kupione za grosze na ali.

A problem miałem taki sam, kupiłem aku zimą, przed kolejną były problemy, choć jak jeździłem na sprawdzenie ładowania w aucie to też twierdzili, że jest ok. Wymieniłem sam regulator napięcia, raz na jakiś czas ładuje tą kuklą i problemów z odpalaniem nie mam. Zdarza się, że auto stoi tydzień czy dwa nie jeżdżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mszark napisał:

Ja wspomagam się Kuklą 6A, gęstość robi, jest na transformatorze, budowa bardzo prosta, ale wymaga nadzoru.

Jaki rzeczywisty prąd podaje ?.

Potrzebuję raczej 8-10 A rzeczywistego prądu w fazie początkowej, aku 70-100 Ah.

Ile czasu ładowałeś przykładowy aku ? rozładowany do tych powiedzmy 50% jego pojemności czy też może głębsze rozładowanie ?

Jakie napięcie i ampery podaje podczas wysycania elektrolitu ? długo trwał ten proces ?

Mam zamiar przetestować Kuklę 15A mojego przyjaciela ale nie wiem czy on ma egzemplarz, gdzie poprawiono podawanie prądu 10A i zabezpieczenia termiczne ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak go nie sprawdzałem. Teraz mam po prostu ustawione końcowe napięcie 16.4V i nie pilnuje. Jak potrzebujesz 10A rzeczywistego to celuj w minimum 15A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...