Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BEX ustawienie rozrządu(wymiana napinacza i łańcucha)


AdamCH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Z racji ze od roznych publikacji i odpowiedzi we wczesniejszych tematach zwiazanych z ustawieniem wałków rozrzadu namieszały mi w głowie chciałem zapytac czy takie ustawienie jest poprawne ? Głownie chodzi mi o usytuwanie znakow na wałkach. Natrafiłem na 2 publikacje ang i rus ze ogolnie zecz biorac jest nie wazne czy one sa mm do srodka czy na zew. Wazne aby było tych 16 oczek i znaki były mniej wiecej na znakach. Sytuacja sie wyklaruje dopiero po odpaleniu gdy ilej dojdzie do napinacza. Prosze o podpowiedz bo juz mi sie za bardzo pomieszało.

 

Pozdrawiam

20191204_010021.jpg

20191208_062357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawione tak dokladnie jak tylko mogłem lecz silnik troszke wibruje i rzęzi. Co jest nie tak ? W bloku 090 = 0.00CF, 093 = +4.00 CF. Przestawiac o pół lub jeden ząb na rozrządzie w prawi ? Na pokrywie i na wale jak i kole zamachowym wszystko rowno na znakach. Zastanawiam sie czy podczas wymiany uszczelniaczy na wałkach rozrządu koło zębate wałka wydechowego ma klina, jednak jest tam lekki luz i moze tam mi sie obruciło podcza montażu. Nie wiem czy dobrze rozumuje ale znak na kole wałka i wgłebienie na koncu wałka powinny byc w lini tak ? Na dole zdjecia ustawienia.

 

Ps. Gdzies czytałem ze znaki na kole zamachowym sa tam gdzie dwa okragłe i prostokątne okienko(zdjecie nr.2. Przez tą głupote szukałem tych znakow ze 30 min bo myslałem ze ustawiłem nie w tym okienku co trzeba. 

Dla wszystkich: poprawne okienko jest tak jak w audi 80 i wyglada tak: zdjecie 1. Na zdjeciu nie sugerujcie sie ustawieniem bo to zalezy z jakiego katu sie patrzy. Ogolnie jest tam małe wyciecie i wydaje mi sie ze ma byc tak ustawione aby ząb ztaną w połowie tego okienka.

 

Po zakonczonej operacji postaram sie wytłumaczyc i opisac cała wymiane. Moze komus pomoze. Pozdrawiam

Screenshot_20191218-183454_Video Player.jpg

20191218_185520.jpg

Edytowane przez AdamCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze błedów brak. Po złożeniu przejechałem jakoe 20 kilometrów i dalej to samo. Zastanawiam sie jeszcze czy te wibracje nie sa z problemami chłodzenia. Czy ktorys z czujnikow nie padł ale to sprawdze na ziemnym i cieplym jak tylko złoże.

20191208_062357.jpg

20191204_010021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie twoje ustawienie w żaden sposób nie powodowałoby takich wibracji. Problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi rolka napinająca za kazdy razem sie o 1 mm rozjeżdza no i wskazówka temperatury raz twardo stoi na 90 a czasem spada ponizej 90. Termostat wymieniałem w tamtym roku czujniki rownież. Zastanawia mnie jedno gdy odpowietrzałem układ chłodzenia to dziwnie sie pienił ten płyn no druga sprawa nowy olej liquid molly 5w40 a był motul xcess 5w40. No i martwi mnie ze to maga byc popychacze :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...