Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Utrzymanie audi a4 b7 1.8t


piotr827

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam audi od ponad 2,5 roku chciał bym sie podzielić z wami kosztami utrzymania i naprawami. Ja akurat na takie trafilem mam troche czasu to podziele sie z moim przypadkiem.Zakupilem auto za 18tys okazja na której sie przejechałem moja wina jak cos tańsze to znaczy ze cos jest nie tak nie ma okazji.kupiłem auto z uszkodzonym blotnikiem i prawymi przednimi drzwiami, delikatne wgniecenia. Oczywiscie historia auta sprawdzona i auto przed kupnem pojechalismy sprawdzić na stację kontroli pojazdu, nie jechaliśmy do tej najbliższej tylko kawał dalej na moją prośbę wsztstko było ok. Więc kupiłem. Przez ten okres wydałem 24tys na naprawy i ulepszenia wizualne. 

Naprawy niektóre wykonywalem sam a niektóre mechanik bądź specjalista 

Na start zestaw rozrządu wymiana wszystkich filtrów  wym oleju pasek klinowy ok 1100zl

Wym uszczelki pod kapą zaworowa zaczęła sie pocic 80zl 

Montaż downpipe i taśmy termo izolacyjnej ponieważ kat sie skończył 740zl 

Wym cewek zapłonowych, świec były juz stare, nowa chłodnica powietrza stara sie pocila i auto przerywalo niestety nie pomogło 853zł

Regeneracja turbiny puszczala juz olej 1100zł 

Wym czujnika temp wody auto odpalało po kiku razach 42zl 

Wym kolanka gumowego przy odmie stary był juz cały popekany 39zł 

Wym przycisku podłokietniki nie bylo 16 zł

Wym termostatu pokazywał błąd, wym czujnika oleju pocilo sie, płukanie silnika, czyszczenie miski smoka postanowilem to zrobić tak po prostu, wym oleju i filtrów 1023zł

Wym blotnika bo byl uszkodzony 339zł

Czyszczenie listwy wtryskowej bo przegrywał cały czas przy mocniejszym gazowaniu ale nie pomogło 50zł

Sprawdzenie kompresji wszędzie około 10 bar, sprawdzenie testerem uszczelki pod głowicą wynik negatywny, głowica po sprawdzeniu okazało sie ze ma mikro pęknięcia cisnienie szło do układu chlodniczego decyzja szukanie innej szczelnej głowicy, przy okazji zdejmowania głowicy mechanik zauważył ze w zbiorniczku płynu chłodniczego odpowietrzenie bylo zaklejone klejem do szyb. Przestrzegam przed okazjami aut. W nowej używanej głowicy powymieniane wszystko na nowe co szło cena za wszystko ok 2800zł 

Przy okazji wymiany głowicy wym płyn wspomagania, płyn chłodniczy, kruciec wody ten z tyłu silnika, prowadnica miarki była skruszala i pękła przy demontażu głowicy, nowe śruby głowicy 390zł

Wym oleju i filtra w silniku po remoncie głowicy stwierdzilem ze zmienie 230zł 

Serwis klimy czyszczenie nabicie 280zł

Wym 2 opon zimowe 528zł

Wymiana pasa bezpieczenstwa i kasowanie błędu poduszek 150zł 

Wym wkładu lusterka pękło od gołębia ? 24zł 

Regeneracja alternatora łożysko szumialo strasznie nie pełna poniewaz polowa części jeszcze w stanie dobrym 360zł 

Wym tarczy i klocków tloczkow śrub mocujacych i uszczelek hamulcowych przód, wym filtra powietrza juz był czas na niego, wyk tylnej wycieraczki 503zł 

Wym wirnika alternatora nie ladowal na wysokich obrotach niestety musialem zapłacić bo wcześniej nie było pełnej regeneracji mój błąd 330zł

Wym oleju i filtra w silniku i płukanka ,wym tarczy klocków i uszczelki lewego zacisku hamulcowych tył 732zł 

2 nowe opony zimowe, wym sprężyn tył jedna pękła 1120zł 

Wym przewodów elastycznych tył były juz popekane ,dorobirnie końcówek rurek hamulcowych tył ruda je zjadła , czyszczenie odpływu klimy zapchal sie 340zł 

Wym mechanizmu podnoszenia szyby prawy przód wszystko sie tam zmielilo szyby juz nie mogłem ruszyć 300zł 

Rzeczy ktore zmieniłem lub dołożyłem nie musiałem tego robić 

Oswietlenie Led w środku auta, światła pozycyjne i drl około 300zł 

Pranie auta, nałożenie wosku miekkiego 200zł 

Układ wydechowy z kwasowki cat back 3000zł 

Wym wycieraczek gumowych 94zł 

Montaż instalacji lpg stag 3100zł 

Chip tuning około 1000zł na 190km

Wym przednich sprężyn obnizajacych po założeniu lpg przód był strasznie do góry po zmianie sprężyn sie wyrownalo 390zł 

Montaż zmieniarki cyfrowej 329zł 

Wym przedniego zderzaka na wersje s line do tego wszystkie kratki tablica rejestracyjna i malowanie około 2500zł 

Naprawy które trzeba jeszcze zrobić żarniki mi zaczynają padać chce zrobić odrazu regeneracje reflektorów ale jak to wyjdzie zobaczymy, w tygodniu pękła mi przednia szyba tak że ciekawie, z przodu górne wachacze do wymiany, i tulejki w tylnym zawieszeniu juz tez sie proszą o wymiane. Jeśli chodzi o mój przypadek stwierdzam ze te auto jest drogie w utrzymaniu albo inaczej złe trafilem i skusiłem sie na oferte. Niestety kupując auta w tych rocznikach trzeba sie liczyć z tym ze większość części jest jeszcze orginalna na końcówce żywotności i co sie ruszy to coraz wiecej roboty ?. To moje zdanie a jakie jest wasze i wasze doświadczenia z tymi autami pozdro.

 

 

Edytowane przez piotr827
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pół roku poszło koło 8 tyś.. :D A gdzie tu dalej : wydech, chip, nowe felgi, większe hamulce,car audio i wiele innych :D  

Powiesz mi czy kupiłeś gotowy wydech i sam zakładałeś czy komuś zleciłeś zrobienie i montaż?

U mnie regeneracja alternatora wyniosła 480 z wirnikiem już.

Edytowane przez Lomax211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja zlecilem to polskiej firmie z Gdańska chłopaki robią wszystko sami na miejscu firma rcp exhausts u mnie akurat zrobili dwururke po dwuch stronach bo tak chciałem. Musiałem tylko dokupić tylną dokładkę zderzaka od s4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr te wszystkie koszta to łącznie z pracą mechaników ? Ja  w swojego  przez prawie 45 tys km  może włożyłem 30 % twojej kwoty tylko że wszystko robie sam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również nie polecam. To juz nie jest niezniszczalny 1.8T starej daty tylko 1.8T z plasteliny.. ciągle coś do roboty, zamienne częsci szajs. 90% 1.8T w b7 to zajezdzone, spałowane serwisem LL szroty.Oleju dolewam litrami. Kupiłem taką poprzedni wlasciciel wje..al 15 tys przez 4 lata ja po kupnie dokładam kolejne sumy do własnej gromadki. Pól roku i mam juz 4 tyś. Plastelinowa głowica już pada więc szykuje sie kolejny wydatek - ciekawe jak dół, pewnie tez zarżniety przez LL.  Wieczne problemy z zapłonem.

AUDI i inne marki powinny płacic odszkodowania za to co zrobilo z tymi silnikami. AUDI sie skonczylo wraz z B5 :)

Jak traficie na pewny przebieg i mądrego niemca co dbal i PRZEDE WSZYSTKIM nie stosował serwisu LL to silnik troche pojeżdzi.

b7 1.8T 2007 250 000.

Edytowane przez lutnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim stanie auto kupisz. Tutaj moja historia z 50kkm, większość to zwykła eksploatacja. Nawet zawieszenie całe ori jest.  Nie liczyłem chipa i wszystkiego z tym związanego, ale to nie było uszkodzone ale z własnej woli. 

 

aaudi.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też nie będę gorszy z 16 wsadziłem spokojnie. Porobione rozrządy ORI, szkanki, uszczelnienie silnika, termostat, świece, cewki - już w tym roku...  Całe szczęscie potrafię sam naprawiać w miarę możliwości bo za mechanika 1/4 więcej by była spokojnie Jeszcze regeneracja turbawki mnie czeka i wszystko porobione z silnika :) Teraz fele poszły do malowania proszkowego kolejne 5 stówek :) 

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo rzeczy wymieniacie, ciekawe jakie rzeczywiście przebiegi siedzą u niektórych. Ja w moim BFB przez 5 lat wymieniłem:

- rozrząd, świece

- sprzęgło z AWX

- prawy IC z BEX + wtryski i DP

- hamulce z 3.0 TDI

- zawieszenie przód + tył

- magiel

- chłodnica wody + płyn

- czujnik temperatury płynu chłodzącego

- czyszczenie smoka i uszczelka pod pokrywą zaworów

Tak na prawdę to większość elementów które wymieniłem to wymienia się w każdym B7 bez względu na silnik. Nalot mam 280 tys. Silnik nieruszany, olej od wymiany do wymiany bez dolewek. Z perspektywy tych 5 lat uważam, że 1.8 T to świetny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Zbiera się trochę, ja mam 380kkm, większośc rzeczy nie musiałem robić, nigdy mnie nie zawiodła, wszystko chodziło bez zarzutów do tej pory, po prostu wolę mieć porobione jak należy i nie bać się jechać w trasę.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...