Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuning BFB 1.8T 163km


PaprykPatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowy na forum.

Z wiedzy zdobytej na forum mam już ogólny zarys tego co będzie czekać samochód.

Większy IC, DP , zmiana wtrysków na BEX/SAAB i obowiązkowo mapa.

Celuje w moc około 200/210

Dodam że do samochodu również będzie zakładana instalacja gazowa.

Prosiłbym o pomoc w doborze komponentów i ewentualne rady w sprawach polecanych warsztatów w okolicach Zielonej Góry lub Wrocławia.

Całość będzie prezentem na 50 urodziny także chciałbym żeby wszystko było na cacy i kwota nie gra roli, oczywiście nie za miliony.

Dziękuję za wszelką pomoc i szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet startowy tak jak napisałeś. Jak dostaniesz w dobrej kasie prawego ic to można ładować. Na fb widziałem za 1450 pln bodajrze gotowy zestaw fmic p&p. Wtryski bex i saab beda dobre obydwa w zależności jakie trafisz taniej. Ale szukalbym saab. Maja wieksza wydajnosc. Koszt wtryskow 150-250 pln. No i dp tutaj są ludzie co robią nowe. Ale nie kojarzę teraz ich nazw profili. Trzeba byłoby poszperac. Koszt około 400 pln

PS. Te 210 na seryjnej turbinie może być trudne. Wszystko zależy od motorowni Ale okolice 200 może być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wsadziłem prawy od 2.5 tdi B5 , trochę mocowanie po pompie sai przerobiłem, kierownica powietrza od b7, koleś od którego brałem IC dał mi w prezencie parę kolanek, dokupiłem jeden sylikon i ogółem montaż drugiego IC  wyniósł mnie hmm ~150zł :D, do tego wtryski saab i kat out, strojenie zdalnie u @soul87 i ja jestem zadowolony, 10k km zrobione :) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na te Twoje planowane moce spokojnie i z zapasem starczą wtryski z bexa więc nad czym jeszcze dumasz.

Tematy podnoszenia mocy już tak są przewałkowane, że na prawdę nie ma już co dopowiadac. 

Najpierw sprawdz czy ten Twój wehikuł trzyma w ogóle seryjne parametry, bo możesz się zdziwić jak przyjdzie co do czego

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo widzę 210km na seryjnej turbinie. Nawet jeśli jakimś cudem dmuchnie te 200 (prawdziwe 200 a nie pseudo hamownia i +15km na wykresie) to długo to raczej nie pojeździ (turbo). Do tego dojdą zapewne problemy z osprzętem. Wydaje mi się, że nie do końca orientujesz się jakie wydatki i ile pracy Cię czeka. Sam nie wiedział jak rok temu się za wszystko brałem:) Jak chcesz robić wszystko u kogoś a nie sam to popłyniesz z kasą. Zanim zaczniesz coś robić zdiagnozuj dobrze motor, ciś oleju i kompresja to podstawa. Zwal też dolot i sprawdź jakie masz luzy na wirniku (może się okazać, że zmiana turbo będzie przymusem a nie fanaberią). Jak będzie w miarę ja bym zaczął od wrzucenia turbo k03s. Wtedy te 210-220km będzie w zasięgu bez problemów. Tak czy inaczej życzę powodzenia.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmiany turbo to szkoda pchać kasę w większe mody i lepiej zostać przy samym sofcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopak stoi przed podobna decyzją co ja rok temu. Miałem soft na 180/270 ale mało mi było (quattro i 225 r18 robiły swoje) + wtryski zaczynały pętlić powyżej 5300 rpm. Chciałem zrobić chociaż 200km. Budżet był mocno ograniczony. Miałem wybór, albo k03s i fabryczny smic albo fmic i seryjne K03. Jedna i druga opcja do d*py. Wolałem odczekać trochę i dozbierać kasy żeby zrobić wszystko na tip top. Skończyło się na fmic, k03s,dp, tip, przelot, wtryski 380 z APX  i konwersji na cewkami z TSI. Do tego doszły duperele jak dv, n75, przerobienie odmy i oct, Ori napinacz + lancuch, nowe szklanki. Wszystko robiłem sam a i tak poszedł mały worek kasy. Zlecając to komuś nie dałbym rady. Większość ludzi którzy biorą się za podnoszenie mocy w 1.8t nie są świadomi wydatków jakie ich czekają. I nie mówię tu wcale o atakowaniu 300km. Albo sam soft na te 180km albo iść w k03s i wydać dużo więcej. 200km to taka moc z d*py w przypadku tego silnika. Na k03 to zbyt dużo a pakować k03s i jej nie wykorzystać to też bezsensu. No ale to tylko moje wypociny. Każdy robi jak chce.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest k03s, wydech cały przelot, dsmic i wtryski 370 cc. Teraz jest 230 km i różnica w stosunku do serii ogromną. Cos takiego ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tranduo napisał:

U mnie jest k03s, wydech cały przelot, dsmic i wtryski 370 cc. Teraz jest 230 km i różnica w stosunku do serii ogromną. Cos takiego ma sens.

trzeba cos zmienaic pod k03s czy bez problemu zamiana z serią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsio jest p&p.

Fajne turbo dla ludzi nie szukających mega wrażeń za wszelką cenę. Pędzi to już quattro w miare sensownie i wstaje bdb. A co się z tym wiąże fajnie lata się tym po mieście (wstawanie turbo od 3,5k rpm to jakaś lipa jak dla mnie). Ja po przesiadce ze skopanego softu 180km na poprawnie zrobione 230 miałem banana na twarzy jak cholera:) Teraz gdybym miał coś robić to w grę wchodzi podniesienie wrażeń z jazdy o tyle samo co 180-230. Jakieś hybrydy itp nie mają sensu. One nie oblecą bezawaryjnie 280km (nawet nie wierzcie w takie bajki:)) Tak czy inaczej to kolejny worek kasy który studzi jak na razie moje zapędy na strokera i k04-64.

Koniec OT z mojej strony :p

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, to jak mam wrzucone wtryski z saaba i dsmic to w przyszłości szukać jakiejś hybrydy czy k03s z bexa ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam k03s mimo wszystko. Hybrydy to loteria, jednym przejezdza 50tys, a innym padają po kilku miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50tys to też żadna rewelacja. Jak dla mnie tylko fabryczne turbo bez kombinacji. Albo k03s albo k04-64 i atakować 300km. Jak ktoś jeździ przeważnie wokół komina i chce mocy rzędu 250km może próbować hybrydy. Według mnie takie zabawy są ok jak ktoś lata jakimś S3 (drugie auto). Jak coś walnie to walnie, wsiada w drugie auto i do pracy dojedzie. Mi zależy głównie na bezawaryjnym setupie. W końcu to Avant na daily a nie wyścigówka. Ma mnie dowieść za wszelką cenę bo nie mam drugiego auta. Wiem, że paść może wszystko ale hybryda zwiększa znacznie to ryzyko.

 

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupienie zdrowego k03s to też nie takie proste. I trochę przesadzacie. Ja też nie mam worka dolców, a zrobiłem na chwilę obecną fajny setup. Jak chcesz ok. 200 i nie za grubą kasę to wsadź 320 (pisałeś że masz za darmo), DP, dsmic z 2,5 B5 i program. Powinno być blisko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grubcio1980 napisał:

Jak chcesz ok. 200 i nie za grubą kasę to wsadź 320 (pisałeś że masz za darmo), DP, dsmic z 2,5 B5 i program. Powinno być blisko. 

No 200 km będzie z takiego setupu. Nawet są u nas na forum wyniki 210 km na K03.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...