Skocz do zawartości
IGNOROWANY

quattro ultra ktoś użytkuje?


julekF1

Rekomendowane odpowiedzi

Hej
Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift.
Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra
Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI
Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne :)
Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu.

Pomoże ktoś?
Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra
;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy układ darzący do większego skomplikowania, jest bardziej podatny na awarie, każdy układ mechaniczny, jest mniej zawodny od elektronicznego, Ciekawe co się stanie, jak padnie jakiś czujnik, skończy się sprzęgło,  mojej opinii, "Ultra", nie ma prawa nazywać się "Quattro", to zwykłe sprzęgło, z dodaną elektroniką (która ma jakieś opóźnienie, w reakcji), dołączającą tylną oś. Reasumując, to takie Quattro, jak TD nie biorący oleju. 

Moja opinia jest całkowicie subiektywna, niepoparta dowodami, czy testami awaryjności, oraz tym, że jestem, użytkownikiem Subaru i za nic w świecie, nie przesiadł bym się na Haldexa, czy inne sprzęgło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

245 KM jak już. 252 KM mają quattro ze stałym napędem, a nie ultra dziwoląg z filtrem GPF. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, vvalery napisał:

245 KM jak już. 252 KM mają quattro ze stałym napędem, a nie ultra dziwoląg z filtrem GPF. ?

moje niedopatrzenie, polift faktycznie 245KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Talpa napisał:

Każdy układ darzący do większego skomplikowania, jest bardziej podatny na awarie, każdy układ mechaniczny, jest mniej zawodny od elektronicznego, Ciekawe co się stanie, jak padnie jakiś czujnik, skończy się sprzęgło,  mojej opinii, "Ultra", nie ma prawa nazywać się "Quattro", to zwykłe sprzęgło, z dodaną elektroniką (która ma jakieś opóźnienie, w reakcji), dołączającą tylną oś. Reasumując, to takie Quattro, jak TD nie biorący oleju. 

Moja opinia jest całkowicie subiektywna, niepoparta dowodami, czy testami awaryjności, oraz tym, że jestem, użytkownikiem Subaru i za nic w świecie, nie przesiadł bym się na Haldexa, czy inne sprzęgło. 

"Quattro" to nazwa handlowa, każde audi z napędem na dwie osie ma taką nazwę bez względu na to czy ma silnik wzdłuż czy w poprzek. Historia "Quattro" rozpoczęła się od dnia kiedy powstało pierwsze audi 4x4, w tym przypadku rajdowa wersja. 

Co się tyczy Subaru to tutaj nie ma żadnego zachwytu, przeniesienie napędu na wiskozie, dopiero po dolożeniu elektroniki wzrosła zdolność terenowa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Dev napisał:

"Quattro" to nazwa handlowa, każde audi z napędem na dwie osie ma taką nazwę bez względu na to czy ma silnik wzdłuż czy w poprzek. Historia "Quattro" rozpoczęła się od dnia kiedy powstało pierwsze audi 4x4, w tym przypadku rajdowa wersja. 

Co się tyczy Subaru to tutaj nie ma żadnego zachwytu, przeniesienie napędu na wiskozie, dopiero po dolożeniu elektroniki wzrosła zdolność terenowa.  

Wiem że to nazwa handlowa, co nie zmienia faktu, że Quattro powinno być mechaniczne.

Co do Subaru, to nie wiem jak w najnowszych, ale w Imprezie mam centralny mechanizm różnicowy, z przekładnia planetarną, plus szpera, automaty mają sprzęgło wielotarczkowe, ale mogę się mylić.

Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Talpa napisał:

 

Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele.

:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

:polew:

nie wiem co jest w tym zabawnego, raczej oczywistą sprawą jest to, że skrzynia położona po środku auta, dość nisko(wiem że to duże uogólnienie, ogólnie cały układ napędowy jest lustrzanym odbiciem - symetryczny), wpływa na poprawę prowadzenia i nikt nie powie mi, że Audi jest jakimś wybitnie prowadzącym się autem, bo wrażenia z jazdy Imprezą mogę porównać do MX5, czy gokarta, a żadnej Audi w podobnej cenie, z podobnym prowadzeniem, nie jestem w stanie kupić.

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4....

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, julekF1 napisał:

Hej
Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift.
Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra
Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI
Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne :)
Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu.

Pomoże ktoś?
Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra
;)

Nikt Ci nie chce udostępnić auta na dłuższy czas ?? Wypożycz sobie na kilka dni auto... skoro jestes zdecydowany na zakup auta to niech dealer sie wykazuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, julekF1 napisał:

Hej
Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift.
Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra
Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI
Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne :)
Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu.

Pomoże ktoś?
Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra
;)

Sporo nt. Można znaleźć, na anglojęzycznych stronach, jest porównanie torsena do tego ultra, polecam amerykańskie fora allroad, albo jakiś serii Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Norbas napisał:

Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4....

Głos rozsądku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Talpa napisał:

Wiem że to nazwa handlowa, co nie zmienia faktu, że Quattro powinno być mechaniczne.

Co do Subaru, to nie wiem jak w najnowszych, ale w Imprezie mam centralny mechanizm różnicowy, z przekładnia planetarną, plus szpera, automaty mają sprzęgło wielotarczkowe, ale mogę się mylić.

Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele.

Sory za off top, quattro było stworzone z myślą do jazdy po drogach publicznych i żeby było komfortowe, bezobsługowe na ile to możliwe i nieskomplikowane jak S-AWD w subaru.

Wracając do tematu stały napęd na śliskim będzie bardziej przewidywalny, jak haldex itp. Doktoryzować się który napęd lepszy można bardzo długo, w codziennej jeździe powinno być komfortowo i przewidywalnie w prowadzeniu, różnica w spalaniu jak dla mnie do pominięcia. Wieczne nic nie będzie i upalane na torze "ultra" za długo może nie wytrzymać, ale w normalnej jeździe nawet dynamicznej powinno swoje wytrzymać. Torsena zabijają normy emisji spalin i duża część kupujących patrzy na spalanie, które z torsenem na podkładzie będzie wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Norbas napisał:

Nikt Ci nie chce udostępnić auta na dłuższy czas ?? Wypożycz sobie na kilka dni auto... skoro jestes zdecydowany na zakup auta to niech dealer sie wykazuje...

nie mam w okolicy żadnej testówki z tym napędem.

Koniec roku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Norbas napisał:

Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4....

Czym się różni od B5/C5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Talpa napisał:

Sporo nt. Można znaleźć, na anglojęzycznych stronach, jest porównanie torsena do tego ultra, polecam amerykańskie fora allroad, albo jakiś serii Q.

Torsena ? Przecież w B8 go nie ma

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tass napisał:

...... Torsena zabijają normy emisji spalin i duża część kupujących patrzy na spalanie, które z torsenem na podkładzie będzie wyższe.

Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vvalery napisał:

Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...???

+1 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał:

Czym się różni od B5/C5 ?

Od 95 blokowanie za pomocą eds. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, vvalery napisał:

Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...???

Tak patrzy na spalanie za te 250k plnów (obstawiam większość ludzi spojrzy, że w quattro ultra jest niższe spalanie nie zagłębi się dokładnie czemu tak jest, a hiper ultra mega super quattro to i lepsze pewnie) , taki co kupuje za około 500k pln + to na nim taka różnica nie zrobi wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...