Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawne ładowanie alternatora 1.8 ADR


k232

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, k232 napisał:

Gość mówił, że jakiś świst w alternatorze słyszy

Polał pasek wodą choćby? Czasem można w ten sposób cały osprzęt niemal "naprawić" :polew:  Nawet sztuczki robiłem jak się zorientowałem, że "stukanie chyba panewki" czy "wyje łożysko altka" to pasek. Mówiłem, że bez rąk naprawię, prosiłem o wodę(że pić się chce) i kazałem stanąć poza widocznością "podmaszcza". Ręce nad maskę, odliczanie palcami i z ust puszczam nieco wody na pasek. Zalega cisza :kox:  Taki żarcik, a serio to paski osprzętu mogą dziwne odgłosy dawać.

Spadek napięcia na kablach... Masy, styki. Duże prądy - duże wymagania. Czasem zaklepane końcówki kabli w rurce potrafią zaśniedzieć i walka z czyszczeniem styków/przyłączy będzie daremna. 

Jakie masz napięcie na klemach przy wyłączonym co się da(podczas pracy silnika) i z obciążeniem?

Zakładam, że mierzyli przy alternatorze i potem na klemach skoro stwierdzili, że spadek dotyczy kabli, a nie samego alternatora?

 

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już mnie nie obchodzi, regenerowali alternator i dalej jest coś nie tak więc niech poprawiają dalej. 

Najpierw przyłożył miernik do akumulatora i na włączonym silniku bez obciążenia pokazało 13.9 więc stwierdził, że faktycznie szału nie ma. Później zaczął mierzyć na alternatorze już z obciążeniem i tak jak pisałem wcześniej słyszał świst i zobaczył spadek prądu. Z obciążeniem na alternatorze było 13.8 a na akumulatorze 13.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj plusa i minusa bezpośrednio z alternatora do akumulatora i zobacz co sie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Dev napisał:

Daj plusa i minusa bezpośrednio z alternatora do akumulatora i zobacz co sie dzieje. 

Na razie nic nie będę robił, we wtorek oddaję alternator do ponownej naprawy i później będziemy myśleć dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony mostek + wymienione kable bo były przetarte i ładowanie na obciążeniu 14.2 więc jest jak powinno być, w końcu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 17:29, k232 napisał:

Wymieniony mostek + wymienione kable bo były przetarte i ładowanie na obciążeniu 14.2 więc jest jak powinno być, w końcu..

SIemka, mam u siebie podobny problem, z tym że na aku jest ładowanie 13,2V na obciążeniu a na samym alternatorze 14,2V. Które kable wymieniałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Przemek.1997 napisał:

SIemka, mam u siebie podobny problem, z tym że na aku jest ładowanie 13,2V na obciążeniu a na samym alternatorze 14,2V. Które kable wymieniałeś? 

 

To Ci co mi regenerowali alternator mówili że w środku w alternatorze jakieś kabelki wymienili bo były przetarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, k232 napisał:

 

To Ci co mi regenerowali alternator mówili że w środku w alternatorze jakieś kabelki wymienili bo były przetarte.

A oki, myślałem że gdzieś na budzie. U mnie dzisiaj sprawdzałem masę przy aku, wyczyściłem, zakręciłem i próba. Powłączałem wszystko co się da i napięcie na alternatorze 14,2V a na aku 13,2V, w dodatku plusowa klema na aku zaczęła się grzać no i oba kable plusowe (ten od aku do altka i od aku do kompa chyba) też były dobrze ciepłe w okolicy aku. 

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Przemek.1997 napisał:

A oki, myślałem że gdzieś na budzie. U mnie dzisiaj sprawdzałem masę przy aku, wyczyściłem, zakręciłem i próba. Powłączałem wszystko co się da i napięcie na alternatorze 14,2V a na aku 13,2V, w dodatku plusowa klema na aku zaczęła się grzać no i oba kable plusowe (ten od aku do altka i od aku do kompa chyba) też były dobrze ciepłe w okolicy aku. 

Jedź do gości co regenerują i fajnie wszystko sprawdzą a jak coś będzie nie tak to Cię umówią na termin i zrobią na miejscu bez szukania mechaników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, k232 napisał:

Jedź do gości co regenerują i fajnie wszystko sprawdzą a jak coś będzie nie tak to Cię umówią na termin i zrobią na miejscu bez szukania mechaników ?

Ty jesteś z moich okolic, gdzie oddawałeś auto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batalionów chłopskich przy stacji benzynowej źródełko w Rzeszowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...