Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0TDI duże spalanie wibracje karoserii


oneskypemen

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, kamil-vag napisał:

Po iluś tam km wywali Ci błąd, bo nie będzie mu się zgadzał MAF zadany z aktualnym

A tak poza błędem nie powinno mieć to negatywnego wpływu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Wydaje mi się, że będzie problem z wypalaniem DPF... 

Hmm też coś gdzieś na ten temat słyszałem. Najwyżej jutro spróbuję ogarnąć coś innego albo nowy egr chociaż to wydatek spory bo po at 300zl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wymieniony niby wszystko w normie ale nie do końca. Zrobiłem ostanio dłuższy odcinek autostradą ok 60km przy prędkości ok 100km/h i spalanie wyglądała masakrycznie. Wychodzi srednie okolo 7.5l/100km zdecydowanie dużo jak na taka prędkości. Na chwilowym caly czas około 7.5 l/100km.

Zatankowałem do pełna i zrobiłem 100km później znów do pełna i wynik polrywa sie praktycznie ze wskazaniami komputera.  Srednio przy mieszanym stylu jazdy, ale bardziej oszczędnej gdzie czasami tylko jechalem bardziej dynamicznie zjadł 9.5l/100km jak dla mnie zdecydowanie za dużo. 

Na autostradzie próbowałem vmax zdecydowanie coś jest nie tak ciężko bylo do ciągnąć do 200km/h a nie mówię tutaj o 220. 

B6 szła jak rakieta spokojnie 220 a 200 lekko

Czy mimo dobrych parametrów dpf moze być w nim problem? Powiem tylko tyle, że sprawdzałem ilosc sadzy po jeździe i wynosil 17%

Panowie proszę o jakieś sugestie propozycje co moze byc przyczyną. 

Ogulnie motor nie wkreca soe tak jak 1.9tdi gdzie wciskałem gaz to aż czuć bylo moment na karoserii. A tutaj dojść to ospale 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej działa w drugą stronę, kąt przyspieszony (na minus) lepsza dynamika i większe spalanie, kąt opóźniony (w plusie) gorsza dynamika, mniejsze spalanie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, waldemar.sawicki napisał:

Przy silnikach 2.0tdi 8v np BPW jest odwrotnie, u mnie przy ustawieniu 0 do +1 auto muł spalanie chwilowe 0.8 -1.2 . przy -1.5 spalanie chwilowe 0.6 l vcds gr15   

U mnie aktualnie jest 0.0 i spalanie 0.8lh natomiast jak osiągnie 80stopni jest to już 0.6l/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, oneskypemen napisał:

U mnie aktualnie jest 0.0 i spalanie 0.8lh natomiast jak osiągnie 80stopni jest to już 0.6l/h

U mnie w 16v ustawienie na 0 I spalanie na jałowym 0.8 l/h . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2020 o 21:26, karol1981 napisał:

U mnie w 16v ustawienie na 0 I spalanie na jałowym 0.8 l/h . 

Tu nie chodzi o istotę spalania na biegu jałowym lecz bardziej o duże spalanie w trasie. Bo wydaje mi się, że jeśli jedziemy autostrada 100km/h na tempomacie to spalanie powinno byc małe. A w rzeczywistości pokazuje duże wartości czyli 7.5l/100km przy prędkości 100km. 

A spalanie 80% procent bardzo ekonomiczna wręcz jak emeryt niskie obroty 60km/h ibtylko czasami odcinki 10km z większą dynamika i po 100km tankuje i wchodzi 9.5l on do baku czyli dużo. Sam fis po zalaniu i wyzerowaniu wszystkich wartości pokazuje zasięg 750km nawet gdy od stacji staram sie jechać by uzyskac jak najlwpszy wynik po prostej i delikatbie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2020 o 22:27, piotrsob1 napisał:

A jak wyglądają wartości w 013 na biegu jałowym, przy zimnym i rozgrzanym silniku ?

Tylko konkretnie logi lub screeny z VCD-sa :whistling:

Najlepiej trzy na raz , 013, 018 i 023 ...

 

Co do logów dzisiaj zrobiłem zaraz w trakcie odpalania przy synchronizacji 0.0 oraz zaraz po rozgrzaniu do temperatury przy synchronizacji -1.0

Pierwszy logo zaraz w trakcie odpalenia grupa: 013, 018, oraz 023

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Qa3SN.html

Oraz drugi log po rozgrzaniu do temperatury roboczej grupa: 013, 018, oraz 023

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_5D5160U.html

A tutaj fotki kilka informacji o stanie DPF

spacer.png

spacer.png

Edytowane przez oneskypemen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kamil-vag napisał:

Zrób dynamiczny 003+008+011, zobaczymy jak MAF i MAP

Ok, jutro postaram się ogarnąć i wrzucić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przy okazji zrób 023 dynamiczny, zobaczymy jak bipy pod obciążeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kamil-vag napisał:

I przy okazji zrób 023 dynamiczny, zobaczymy jak bipy pod obciążeniem...

A więc tak jak mówiłem zrobiłem. W wiadomości przesyłam logi dynamiczne grupy 003, 008, 011 oraz 023 logi wykonane przy temperaturze roboczej

 

Pierwszy log dotyczy grupy 003, 008, oraz 011:

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_7i6Yyi.html

Drugi log dotyczy grupy 023:

http://vaglogi.pl/log-023_q9inS.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz po programie, może tu jest problem? 

Najlepiej by było wgrać serię i wtedy obserwować jak spalanie... Ewentualnie komplet logów na serii... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kamil-vag napisał:

Auto masz po programie, może tu jest problem? 

Najlepiej by było wgrać serię i wtedy obserwować jak spalanie... Ewentualnie komplet logów na serii... 

Po programie ? Pierwsze słyszę, nic mi o tym nie wiadomo. Hmmm musiał bym mieć oryginalną mapę i sprzęt żeby wgrać. Czyżby nieudolnie zrobiona mapa ? Nie czuję jakiegoś mega przyśpieszenia.

Ewentualnie zakup używanego komputera z takim samym numerem wchodzi w grę ?

Edytowane przez oneskypemen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba taniej i szybciej będzie wgrać ori mapę do obecnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamil-vag napisał:

Chyba taniej i szybciej będzie wgrać ori mapę do obecnego... 

Nie orientujesz się czy ktoś posiada na forum orginalna mapę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nabyłem taki sprzęt jak klon Kess v2 i chciałem zgrać wsad niestety mam problem ponieważ Kess nie identyfikuje sterownika a o czytaniu można zapomnieć z wiadomych przyczyn. Bo skoro nie identyfikuje czyli nie ma połączenia. Dostaje taki komunikat jak "WAKE UP ERROR" Natomiast podłączyłem sterownik EDC15+ i bez żadnych problemów czyta. Tylko sterownik oczywiście wyjęty i podpięte na krótko ppd złącze obd. 

Taki komunikat miałem również w EDC15 jak pozbawiłem sterownik zasilania ?

Czy EDC16u31 będę musiał również wyjąć do takiej operacji Czy jest możliwość gdy ktoś wcześniej modyfikował wsad zabezpieczył sterownik pezed czytaniem go przez złącze obd? 

 

 

Edytowane przez oneskypemen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...