Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odcina turbinę


ziutek657

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! 

Od dwóch lat jestem posiadaczem Audi A4 B7 1.8T 163KM. Przy zakupie założyłem gaz i około roku nic się nie działo. Po tym czasie zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego i nie równa praca silnika przy odpalaniu z rana. Okazało się że uszczelka pod głowicą. Mechanik wymienił uszczelkę zgodnie ze sztuką i przez pewien okres czasu wszystko było ok. po jakimś czasie zauważyłem że płyn nadal ubywa okazało się że termostat walnięty więc wymienił ten sam mechanik. Ostatnio jadę w trasę i zauważyłem że turbo coś odcina. odczuwam że ciągnie do 2800obr normalnie a później jest słabsza. Co może być przyczyną ? dodam że po wszystkich wymianach zauważyłem że auto przy odpalaniu mocno kopci a dym smierdzi. dodatkowo zmieniałem ostatnio zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej i zauważyłem że jest on strasznie zabrudzony białą mazią. w rurkach dolotowych do zaworka też była ta maź. co może być przyczyną ? z góry dzięki za pomoc ! czekam na wasze opinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ziutek657 napisał:

Co może być przyczyną ? dodam że po wszystkich wymianach zauważyłem że auto przy odpalaniu mocno kopci a dym smierdzi. dodatkowo zmieniałem ostatnio zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej i zauważyłem że jest on strasznie zabrudzony białą mazią. w rurkach dolotowych do zaworka też była ta maź.

Jak robisz krótkie odcinki to ta maź jest normą. Chodzi Ci o zaworek w trójniku odmy? Wymieniłeś na ori?

Jak cokolwiek chcesz wiedzieć na temat turbo itp. to podstawowe logi do zrobienia. Bez tego szukaj pomocy u wróżbity macieja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Jak robisz krótkie odcinki to ta maź jest normą. Chodzi Ci o zaworek w trójniku odmy? Wymieniłeś na ori?

Jak cokolwiek chcesz wiedzieć na temat turbo itp. to podstawowe logi do zrobienia. Bez tego szukaj pomocy u wróżbity macieja :P

Byłem u mechanika u swojego mechanika sprawdził komputerem i mówi że wszystko jest jak powinno być logi są prawidłowe. mówi pojeździj a jak będzie się tak działo to wtedy odstaw do mnie i wyślemy turbo na sprawdzenie

 

Tak w trójniku odmy.

Edytowane przez ziutek657
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ziutek657 napisał:

logi są prawidłowe.

Wiesz co to w ogóle jest? To nie jest odczyt błędów. Turbo żeby sprawdzić to log 115+118 i prócz tego 2+33, 3+20 na trzecim biegu od 1,5 tys do odcinki za każdym razem.

Powtórzę się, czy zaworek jest ori z aso czy gówno warty zamiennik typu topran?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

Wiesz co to w ogóle jest? To nie jest odczyt błędów. Turbo żeby sprawdzić to log 115+118 i prócz tego 2+33, 3+20 na trzecim biegu od 1,5 tys do odcinki za każdym razem.

Powtórzę się, czy zaworek jest ori z aso czy gówno warty zamiennik typu topran?

Słuchaj ja nie ogarniam vaga aż tak dobrze, ale widziałem że gość wchodził w jakieś kodowania i sprawdzał turbinę. dodatowo zostawiłem mu auto na dzień i powiedział że jest wszystko ok mam pojeździć sprawdzić. 

zaworek zamiennik. nie wiem czy akurat topran

Dodam że odpalając teraz auto przez chwilę mam nie równe obroty silnika, z wydechu sadzi dym a jak odkręciłem korek oleju to ani go nie zasysa ani nie skacze jest bez ruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co szukasz pomocy jak masz takiego super mechanika. Ja Ci napisałem co trzeba zrobić żeby sprawdzić m.in działanie turbo. Zaworek tylko ori się sprawdza.

Tyle w temacie ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, przem8 napisał:

To po co szukasz pomocy jak masz takiego super mechanika. Ja Ci napisałem co trzeba zrobić żeby sprawdzić m.in działanie turbo. Zaworek tylko ori się sprawdza.

Tyle w temacie ode mnie.

" super " tyle że powiedział że wszystko jest ok a jak wyjechałem to nic się nie zmieniło. Myślałem że może wpływ na Turbo ma maź którą zauważyłem w przewodach, może odma ? Przecież to forum jest po to by szukać pomocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ziutek657 napisał:

Przecież to forum jest po to by szukać pomocy. 

No to piszemy któryś raz - musisz zrobić logi dynamiczne, żeby można było cokolwiek powiedzieć na odległość, przecież żaden z nas z odległości może kilkuset kilometrów nie zajrzy Ci pod maskę i nie sprawdzi co się tam dzieje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby spróbować Ci pomóc to po to są potrzebne m.in logi. Trzeba mieć jakiś punkt zaczepienia. 

Zacznij od ponownej wymiany zaworka na ori i czyszczeniu odmy jeśli cała jest zawalona mazią.

Ode mnie uzyskales już pomoc, a co dalej zrobisz to już Twój problem. 

Szukaj kogoś w okolicy z vagiem albo sam się naucz. Takie czasy, że trzeba dużo samemu albo Cię będą dymac na kazdym kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Unf napisał:

No to piszemy któryś raz - musisz zrobić logi dynamiczne

jutro wrzuce zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie chcesz robić logów, to zamiast oddawać auto do tego "mechanika" od siedmiu boleści oddaj auto tam gdzie się znają na 1.8T i jego typowych bolączkach. Jak powiesz gdzie mieszkasz (chociaż województwo) to łatwiej będzie polecić jakiś warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, przem8 napisał:

Żeby spróbować Ci pomóc to po to są potrzebne m.in logi. Trzeba mieć jakiś punkt zaczepienia. 

Zacznij od ponownej wymiany zaworka na ori i czyszczeniu odmy jeśli cała jest zawalona mazią.

Ode mnie uzyskales już pomoc, a co dalej zrobisz to już Twój problem. 

Szukaj kogoś w okolicy z vagiem albo sam się naucz. Takie czasy, że trzeba dużo samemu albo Cię będą dymac na kazdym kroku.

I to juz jest cos

Jutro wstawie logi i wyczyszcze odme. 

Bede informowal na bieżąco

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema 

ODMA PRZECZYSZCZONA

OTO LINKI DO LOGÓW

DYNAMICZNE

http://vaglogi.pl/log-003_020_hw9CFpK.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_a781LD7.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_Zs2GG.html

STATYCZNE

http://vaglogi.pl/log-001_003_lx17UPk.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_Tn23i.html

 

Dajcie znać co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo przeładowuje, bo pewnie jakaś nieszczelność. SPrawdź podciśnienia przy kolektorze oraz wężyk idący z n75 do gruchy.

Nie wywala żadnych błędów po logach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Turbo przeładowuje, bo pewnie jakaś nieszczelność. SPrawdź podciśnienia przy kolektorze oraz wężyk idący z n75 do gruchy.

Nie wywala żadnych błędów po logach?

jeden błąd

81645792_2610265482535050_5204870011876802560_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuje prawie drugie tyle co powinno. Szczelność najlepiej kompresorem sprawdzić. Jak z tym korkiem oleju, zasysa po jeździe? Powinien lekko podskakiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz widzisz ziutek ile ten Twój specjalista mechanik jest warty, skoro twierdzi, że z autem jest wszystko ok. Jest bardzo nie ok, bo poza problemem z ciśnieniem doładowania masz też spore spalanie stukowe, zwłaszcza na 3 cylindrze.

Popatrz tam gdzie masz logi kanałów 115 i 118.

Kanał 115 mówi jakie ciśnienie chce komputer samochodu, podane w milibarach.

Kanał 118 pokazuje jakie ciśnienie masz faktycznie - jak przem8 pisał, jest znacznie wyższe niż to zadane przez komputer.

Dalej na kanale 118 masz też kolumnę "N75 Control" - to praca zaworu N75. Jak widzisz na początku ma wysokie wartości 95% które powoli spadają i tak jest ok - ale kiedy Twoje realne ciśnienie doładowania osiągnęło 2180mbar wobec wymaganych 1570 - zawór N75 przestał sterować ciśnieniem, żeby ochronić turbinę/silnik przed zniszczeniem, gdyby ciśnienie chciało dalej rosnąć - dlatego jak pisałeś, w okolicy 2800-3000 obrotów odczuwasz "odcięcie" turbiny i spadek mocy.

Problem w takim razie leży po stronie doładowania - albo coś jest nie tak z samą trubiną (z tak zwaną sztangą/gruszką które to są odpowiedzialne za ciśnienie) albo jak pisał przem8 - masz gdzieś nieszczelność i dodatkowe "lewe" powietrze trafia do dolotu.

 

Zrób jeszcze jeden test - zrób logi kanałów 115 oraz 118 ale z odpiętym zaworem N75 (wyjętą wtyczką z niego).

Możesz też wziąć komórkę, włączyć aparat z latarką i wsunąć go między kolektor wydechowy, a trubinę. Zobaczysz wtedy na aparacie długi gwint z dwoma śrubkami, a pomiędzy śrubkami kawałek gładkiego metalu - to jest właśnie cięgno gruszki, sterujące otwarciem/zamknięciem sztangi. Tam się też potrafią dziać jaja, wiem bo to przerabiałem kiedyś u siebie. Jak Ci się to uda - zrób zdjęcie jak ten element wygląda.

Żeby zrobić test czy masz nieszczelność musisz zbudować sobie takie coś:

Następnie dmuchasz kompresorem i nasłuc**jesz czy gdzieś powietrze nie gwiżdże. Jeśli nie masz kompresora - możesz użyć takiego do pompowania kół na stacji paliw, tylko tam może być za duży hałas żeby coś usłyszeć...

 

A jeśli to wszystko wydaje się za trudne lub skomplikowane (bo na pierwszy rzut oka jest) to istnieje w Polsce wiele fachowych zakładów, które takie bolączki silnika 1.8T ogarnia  z zamkniętymi oczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro caly dzien w pracy ale w poniedzialek ogarne to co napisales i dam znac ! Narazie wielkie dzieki ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalaniem stukowym to proponuję się zająć po ogarnięciu turbo. Jak doładowanie doprowadzisz do ładu to logi dynamiczne do powtórki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...