Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skoda fabia 1.4 16v


k232

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, k232 napisał:

Tak myślę właśnie że to tłok .. nie wiedziałem że te silniki tak mają że odma lubi w zimie zamarzać ?

Nie ma co myśleć i narażać się na koszt. Popychacze do weryfikacji w 1 kolejności, potem głowica i dół (nie pasuje mi tutaj ten dźwięk). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sytuacja z tymi popychaczami bez kitu. Całość nowa a poprawy zero.. 

A rozrząd ma coś do tego ? Może któraś rolka jest krzywa i daje takie oznaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2020 o 14:13, k232 napisał:

Mierzone było stetoskopem i wyszły popychacze, popychacze nowe i zero poprawy. Dołu nie sprawdzałem, gazu nie zakładam. Jeżdżę aż panewka wyleci, trudno.. więcej wydam kasy na szukanie niż to warte ?

Czekaj czekaj to koszta się powiększa o tulejowanie.. 

Jak dla mnie dźwięk wzrasta wraz z ruchem tłoka więc nie czekalbym i szukał dalej.

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij głowicę, wszyscy jesteśmy ciekawi :tongue4:

 

Lepiej teraz działać niż gdy będzie za późno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wesz82 napisał:

Czekaj czekaj to koszta się powiększa o tulejowanie.. 

Jak dla mnie dźwięk wzrasta wraz z ruchem tłoka więc nie czekalbym i szukał dalej.

Więc wygląda na to, że tłok do roboty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, k232 napisał:

Więc wygląda na to, że tłok do roboty ?

Nie wiadomo tego na pewno.

Jedno jest pewne że jak poczekasz do czasu aż się zesra to możliwe że koszta będą dużo większe a jeżeli teraz.. 

Daj znać jak dojdziesz prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już przestanie działać to będziesz miał więcej roboty niż teraz, lepiej chyba podejść do tego diagnostycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Olgierd93 napisał:

Jak już przestanie działać to będziesz miał więcej roboty niż teraz, lepiej chyba podejść do tego diagnostycznie ;)

No lepiej tylko tak jak pisałem wcześniej. Jeden mechanik słuchał stetoskopem popychacze stwierdził, że to jest zużyte, robota na marne, po wymianie stwierdził, że to prawdopodobnie tłok ale nie jest pewny. Następny mechanik mówił , że to na pewno popychacze. Następny mówił że to tłok i żebym się pozbył tego auta bo za duże koszty roboty. Sprawdzałem kompresję to każdy cylinder po 14 bar , dlatego jak każdy to diagnozuje na wyjeb się to stwierdziłem, że szkoda czasu, niech się zepsuje całkiem i auto na szrot. Innej opcji tutaj nie widzę chyba że znajdzie się mechanik który na prawdę podejdzie do tego z wiedzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jak by zrzucił miske powinno to rozjaśnić całe stukanie. 

 

Podaj proszę kod silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wesz82 napisał:

Wydaje mi się że jak by zrzucił miske powinno to rozjaśnić całe stukanie. 

 

Podaj proszę kod silnika.

 

Kod silnika : BBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kartce olejowej był wpisany olej do diesla, może to coś popsuło ? Może trzeba płukankę jakąś zrobić po tym oleju do diesla bo auto jak na 1.4 fajnie się zbiera i kompletnie z tym autem nic się nie dzieje oprócz tego stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, k232 napisał:

Na kartce olejowej był wpisany olej do diesla, może to coś popsuło ? Może trzeba płukankę jakąś zrobić po tym oleju do diesla bo auto jak na 1.4 fajnie się zbiera i kompletnie z tym autem nic się nie dzieje oprócz tego stukania.

Jaka oliwa była dana dokładnie???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wesz82 napisał:

Jaka oliwa była dana dokładnie???

 

Na kartce było wpisane Shell 10w40 do diesla ale nie pamiętam dokładnie . Ja zmieniłem na 5W40 Valvoline synpower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2020 o 11:17, k232 napisał:

Na kartce było wpisane Shell 10w40 do diesla ale nie pamiętam dokładnie . Ja zmieniłem na 5W40 Valvoline synpower.

Tym bym się nie sugerował.

Dla przykładu X-cess który leje do swojego także możesz nalać do beny.

Tutaj raczej czysty przypadek że ktoś napisał do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wesz82 napisał:

Tym bym się nie sugerował.

Dla przykładu X-cess który leje do swojego także możesz nalać do beny.

Tutaj raczej czysty przypadek że ktoś napisał do diesla.

To temat z olejem zamknięty, chciałeś kod silnika, podałem Ci, jakieś informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, k232 napisał:

To temat z olejem zamknięty, chciałeś kod silnika, podałem Ci, jakieś informacje?

Tak wiem że muszę omijać ten silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wesz82 napisał:

Tak wiem że muszę omijać ten silnik?

Hahah, luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to po prostu napinacz jest już tak zepsuty , że ciągle pyrcy? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ojciec miał fabie 1.4 16v odgłosy takie same,kolega miał Ibize 1.4 to samo. Przejechałem się niedawno polo1.4 tsi chyba z 2014r odgłosy takie same. Wychodzi na to że ten silnik ma taką kulturę pracy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...